Decathlon fiets

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
Zombiker
Mountainbiker

Post by Zombiker »

Atzerath wrote:Hij is eigenlijk spuuglelijk maar is 't al is opgevallen hoe weinig ge naar u kader kijkt als ge aan 't fietsen zijt?
Zet gij uwe fiets voor en na dan niet in't salon? Een schande is't!!!
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Atzerath wrote: En nu ga'k tenminste niet in blinde paniek van een klif rijden als er ooit is een krasje op zou komen..
Zou je een krasje dan wel erg vinden op een duurdere fiets?
MTB's die krasvrij blijven worden imo niet gebruikt. :wink:
Atzerath
Mountainbiker

Post by Atzerath »

'k mag niet van mijn lief, hij mocht ook al niet op de slaapkamer trouwens en vogelen in de garage wou ze dan weer niet...

@Kawa: Yep...reken maar van yes dat ik het erger zou vinden want dan heb je iets duurs beschadigd...het is psychologisch en volledig te wijten aan de weg werp maatschappij maar het is wel zo...
Natuurlijk zet je je er overheen maar die eerste kras is toch altijd een beetje pijnlijk nee?

En in alle eerlijkheid, want ik durf het toegeven als ik enigzins 'n beetje fout ben:
'k heb er net 20km opzitten, blauwe mtb route, afgezien ma soit..
In de laatste km wou ik naar een groter plateau vooraan, ketting onderaan het plateau niet losgekomen ofzo (als je snapt wat ik bedoel) en zo in de derailleur gedraaid vooraan en die scheef getrokken...klote dus...
Maar ondertussen staat hij al mooi weer op zijn plaats, ze doen ni echt moeilijk bij den decathlon dus 'n kwartierke door de winkel struinen en klaar...
Ligt zulks aan mij of aan het materiaal en hoe vermijd ik dat het nog gebeurt? Ketting extra smeren ofzo met wa WD40?
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Atzerath wrote: @Kawa: Yep...reken maar van yes dat ik het erger zou vinden want dan heb je iets duurs beschadigd...het is psychologisch en volledig te wijten aan de weg werp maatschappij maar het is wel zo...
Natuurlijk zet je je er overheen maar die eerste kras is toch altijd een beetje pijnlijk nee?
Een duur frame catalogeer ik niet in de wegwerpmaatschappij. :wink:
Mijn volgend HT frame wordt er één om te houden...

En die eerste kras.. tja... als ik krasvrij wil rijden had ik me beter een koersfiets gekocht. :lol:
Atzerath
Mountainbiker

Post by Atzerath »

mja, 't is een goedkoop frame, vandaar de wegwerp factor..

Ondertussen in het Rock Rider wereldje;
Ketting WEER in de derailleur gedraaid, niks aan gedaan deze keer, zo terug gegaan naar de winkel en afgegeven aan de technische dienst met de woorden "soit vous reglez moi ca soit vous me rendez mon argent" want in den decatlon in Anderlecht iemand vinden die weet wat vlaams is is niet zo evident.
't zou nu geregeld moeten zijn maar 'k ga 'm dees weekend nekeer goed uittesten en vermoedelijk alsnog terug brengen
waarmee ik publiekelijk mijn ongelijk toegeef.

'k ga 'm terug brengen omdat het stuur te laag staat en ze die buis van de vork afzagen en dus niet per klant regelen ma d'office op 't laagste zetten...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Atzerath wrote: mja, 't is een goedkoop frame, vandaar de wegwerp factor..
Dan heb ik u verkeerd begrepen...
Atzerath wrote:reken maar van yes dat ik het erger zou vinden want dan heb je iets duurs beschadigd...het is psychologisch en volledig te wijten aan de weg werp maatschappij maar het is wel zo...
Soit,

Die stukken van u hebben volgens mij niet veel met het merk Decathlon te maken, eerder met amateuristische techniekers. Stuurbuis afzagen is nog zoiets...

Denk wel niet dat je die fiets na een paar dagen fietsen gewoon kan terugbrengen. :-k
Succes ermee.
Atzerath
Mountainbiker

Post by Atzerath »

oooooooooh jawel, dat is de luxe aan Decathlon...
ik heb het geverifieerd toen ik naar buiten ging bij de klantendienst dus ik maak me geen zorgen..
'k denk wel dat ik 'm morgen al ga terug doen en niet wachten tot maandag, 't is belachelijk van rugpijn te hebben door die stuurbuis die te kort is...
Ne kameraad heeft nen Bulls Copperhead 3 in mijn maat zien staan voor 850...is ook binnen budget maar 'k had al die RR gekocht dus...
Nuja, als ze mij morgen ne nieuwe voorstellen zonder opleg en ik kan regelen dat ze hem in elkaar steken en de vork op maat zagen dan denk ik dat ik dat wel ff een kans wil geven...zoals je zegt, slecht opgeleide techniekers doen veel af aan de kwaliteit van een geleverd product..
Dat heeft de lbs dan toch voor op den Decathlon

http://www.decathlon.be/NL/niet-tevrede ... -34838206/

ooit 'n nacht in 'n slaapzak geslapen van hen, bleek eigenlijk niet compact genoeg eens uitgepakt en opnieuw ingepakt (de machines krijgen 'm altijd net iets kleiner eh) en gewoon terug gebracht..geld terug op 5 minuutjes tijd, geen probleem...
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Decathlon wrote:Niet tevreden, geld terug
Als u van mening verandert of niet tevreden bent over uw product kan u het laten omwisselen of volledig laten terugbetalen in de winkel van uw keuze.
U hebt 30 dagen de tijd om van deze dienst te genieten, op vertoon van uw klantenkaart of van uw kassaticket.

Zonder bijkomende voorwaarden? :-k

Interessant....
Dus je koopt de duurste MTB die ze hebben staan, ga die ff mishandelen in de Ardennen en brengt 'm gewoon terug?

Elk jaar een volledige nieuwe kampeeruitrusting kopen, inclusief bergschoenen en kledij. Na de vakantie breng je gewoon alles terug.
Atzerath
Mountainbiker

Post by Atzerath »

je kan het proberen Kawa maar doe dan elk jaar 'n andere winkel want ik denk niet dat het zo probleemloos zal verlopen de 2de keer :)

de beslissing is trouwens definitief genomen, fiets gaat terug, bulls copperhead 3 gereserveerd

Zoals je zei, het materiaal is niet de issue maar de techniekers en werkwijze van Decathlon. Het is geen doen dat elke Rockrider die ik zou kopen een te laag stuur zou hebben, da's ridicuul...dat ze zoiets doen bij fietsen van 179 euro à la rigueur maar als je voor 800 euro (de eigenlijke prijs, 900 voor de nieuwe modellen) een fiets koopt moet daar wel enige versatiliteit in zijn.
Dat zijn fouten van Decathlon die ik helaas aan den lijve ondervonden heb.
Als het enkel foute regeling was zou ik nog kunnen overwegen om ermee bij de LSB te gaan maar rugpijn hebben om 'n 150 euro uit te sparen...'k dacht het niet....
bucket
Mountainbiker

Post by bucket »

:(
Mijn 8.2 doet nu 23 maanden dienst en ik ben er nog nooit iets vervelends mee tegen gekomen en geloof me hij wordt niet gespaard en heeft reeds vele duizenden km in de wielen, mede door woon-werkverkeer.

Ik doe het onderhoud zelf en heb ondertussen een plat stuur en vlakkere stuurpen gestoken voor een iets sportievere houding.

Bij aankoop had ik de mogelijkheid de fiets te proberen en niet alleen in de winkel, maar door m'n ongelooflijk vertrouwenwekkende verschijning :wink: ook buiten. Dat gaf dus een redelijk idee van de houding op de fiets.

Om kort te zijn; ik ben tevreden. Ik geef toe dat er veel indrukwekkendere fietsen op de markt zijn, maar de prijzen zijn dan ook navenant en zolang ikzelf de grote beperkende factor ben is duur materiaal eigenlijk een onverantwoorde uitgave in mijn ogen dan.
Post Reply