Decathlon fiets

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
Post Reply
Bad Pritt
Mountainbiker

Post by Bad Pritt »

kawa wrote:
Bottem line, jij zou ook wel zo'n high end frame willen hebben, maar hebt er gewoon de extra euro's niet voor over... toch niks mis mee... daar draait alles om. Wat het iemand het waard vind om uit te geven voor bepaalde kwaliteiten/merknamen/exclusiviteit etc.
[/quote]

Willen hebben of krijgen ja ...
Dan verkocht ik hem hier tweedehands en ik kocht mij ne rockrider 9.3 ipv ne 9.2 en met het geld dat ik dan nog zou overhouden kon ik een jaar apreskes betalen 8)
Atzerath
Mountainbiker

Post by Atzerath »

god, da's niet echt een kwestie van beter weten want ik weet het niet beter da's een kwestie van.....
catalysatoren zoeken die bepaalde beslissingen in bepaalde richtingen sturen en iemand dwingen van bepaalde feiten vanuit een ander gezichtspunt te bekijken en zo zaken en eerder genomen beslissingen in een ander daglicht te stellen ten einde uit te komen bij een goed beredeneerde beslissing...
Snap je?
Ik beredeneer en bedenk en jullie werpen de nodige brokjes toe...Soms is 'n duwtje nodig om uit te komen op de juiste plek...
Wil je nu dat ik dank je Kawa zeg? :)

en shit die Rockrider is lame qua look...ma wel interessant geprijsd :p
Morgen ga'k er is voor gaan zien zie...
spuiterke
Mountainbiker

Post by spuiterke »

szarkozy, de president van frankrijk, rijdt met enen van den decathlon. gezien op het nieuws.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Atzerath wrote:god, da's niet echt een kwestie van beter weten want ik weet het niet beter da's een kwestie van.....

....het niet willen aannemen dat er toch wel wat meer verschil in zit dan de "merknaam" alleen dan...?

want zover ik uw antwoorden begrijp vergelijk jij nog steeds enkel de "spulletjes" die aan het frame hangen.

Wil je nu dat ik dank je Kawa zeg? :)

Nope

Ik probeer hier ook niet die duurdere merken als beste keuze naar voor te schuiven, zoals nogal gezegd is, het is een persoonlijke keuze waar je de nadruk op legt bij de keuze van je fiets.

Ik wil gerust aannemen dat voor jou die RR de beste keuze zal zijn, dus veel plezier ermee als je 'm mee naar huis neemt morgen. :wink:
d.charle
Mountainbiker

Post by d.charle »

Het aller belangrijkste bij de keuze van een nieuwe bike is even vast te leggen voor uzelf wat je budget is en hoeveel keer je per maand/weekje wil gaan rijden.

Als je van plan bent 1 tot 2 keer per maand off-road in Vlaanderen dan kan je al opteren voor een mountainbike rond 600€ = basis MTB (Alu/voorvering/basis versnellingen/V-brakes).

Decatlon is en blijft een merk voor de recreatieve sporter (dat is ook hun doelgroep) ook op vlak van fietsen is dit zo, regelmatiger onderhoud en onvoorziene kosten zijn hierbij een feit.

Ik werk niet voor Unizo, maar vraag eens om raad bij een lokale MTB handelaar. Hij zal u gerust verder kunnen helpen.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

spuiterke wrote:szarkozy, de president van frankrijk, rijdt met enen van den decathlon. gezien op het nieuws.
DAT is pas een referentie :lol:
Te Voet
Mountainbiker

Post by Te Voet »

ik heb ook een 5.1 en moet zeggen dak mij daar in het begin op geamuseerd heb, maar!!!!!! je koopt inderdaad een goedkope fiets waar ge veel geld insteekt en vervangt waarbij ik nu na 1.5 jaar voor meer dan 1000 euro zal uitgegeven hebben.

vervangen onderdelen :
na 2 weken : voorderrie gezet op een x7 30 euro
om de 4 tochten nuuf remblokken voor of achter aan 5 euro's x30 = 150 euro
casette achter 30 euro
nuuf ketting 19 euro beide na 8 maand en nu nogmaals te doen = 100 euro
2 nief banne wegens zwaar op mijne zak te gaan met de origineel: 2 swalbes aan 40 euro stuk = 80 euros
vervanging v brake houden 20 euros
nu te doen volledige bekabeling van de remmen + derriekabel
nieven derrie + crank + voorvork totaalbudget ongeveer een 500 euro als ik ermee kom..
+ biba's ongeveer een 40 euro
is een totaal van 950 euro
tel daarbij de kost van de fiets toen nog 369 euro kom ik op 1319 euro.
Daarvoor had ik dus een mooie speci of cube ...

Ok in het begin was ik tevreden met de fiets maar het danig veel wijzen en afstellen van de fiets zorgen ervoor dat ik de fiets meer dan beu ben.
hij is goed zolang ge inderdaad minder dan 1 keer per week gaat fietsen, maar meer [-X

spijt dak ni meer uitgegeven heb en dus nu op zoek naar beter
Bad Pritt
Mountainbiker

Post by Bad Pritt »

d.charle wrote:
Decatlon is en blijft een merk voor de recreatieve sporter (dat is ook hun doelgroep) ook op vlak van fietsen is dit zo, regelmatiger onderhoud en onvoorziene kosten zijn hierbij een feit.
ik begrijp dit niet zo goed.
Rockrider 9.2 is bijvoorbeeld sram x9 afgemonteerd
Dat vraagt toch niet meer onderhoud dan diezelfde groep of vergelijkbare shimano groep op een merkfiets
Ook de voorvork, schokdemper, remmen etc. zijn allemaal zaken die je terugvindt op een merkfiets van vele tientallen tot honderden euro's duurder.

Enkel het kader is anders, en welk onderhoud/herstelling doe je normaalgezien aan een kader ???

Ik denk dat het met decathlon voornamelijk is "wat de boer niet kent vreet ie niet"

ze verkopen natuurlijk ook spotgoedkope "mountainbikes" rr5.1 of rr 6.0
maar de afmontage daarvan is navenant
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Bad Pritt wrote:
d.charle wrote:
ik begrijp dit niet zo goed.

Denk dat deze reacties eerder bedoelt zijn voor de "goedkope" Decathlonfietsen.

ze verkopen natuurlijk ook spotgoedkope "mountainbikes" rr5.1 of rr 6.0
maar de afmontage daarvan is navenant

Deze dus.

Rockrider 9.2 is bijvoorbeeld sram x9 afgemonteerd
Dat vraagt toch niet meer onderhoud dan diezelfde groep of vergelijkbare shimano groep op een merkfiets

Akkoord,

Ook de voorvork, schokdemper, remmen etc. zijn allemaal zaken die je terugvindt op een merkfiets van vele tientallen tot honderden euro's duurder.

maar altijd die prijsvergelijkingen....

Ik denk dat het met decathlon voornamelijk is "wat de boer niet kent vreet ie niet"

Denk dat er nog wel meer me te maken heeft. Niet iedereen koopt z'n fiets graag in een supermarkt maar liever bij een LBS. Ook zijn er veel die looks/merk kiezen boven een aantrekkelijke prijs.
Op zich heb ik niks tegen de Decathlon, ga er zelf ook wel eens winkelen, maar een fiets? Nee, die zal ik er niet langs de kassa laten passeren.
Voor de prijs die je er moet geven aan de "betere" fietsen heb je ook al een goede MTB bij de fietshandelaar, misschien niet even goed afgemonteerd maarja...

Atzerath
Mountainbiker

Post by Atzerath »

'k heb voor de mijne 699 betaald, RR 8.2 met sram X9, juicy 5 en reba vork.
Hij is eigenlijk spuuglelijk maar is 't al is opgevallen hoe weinig ge naar u kader kijkt als ge aan 't fietsen zijt? En nu ga'k tenminste niet in blinde paniek van een klif rijden als er ooit is een krasje op zou komen..

en 'k heb ff gecheckt, een RR 5.1 kost 179 euro..da's een rekening die iedereen wel kan maken eh...

Het ding met Decathlon is gewoon dat ze die spullen in zo'n grote getallen aankopen dat de prijzen gewoon erg laag liggen.
Ik denk dat het grootste nadeel is dat ik nu naar een LBS moet gaan zoeken waar ze ermee omkunnen dat de fiets niet van bij hen komt. Maar elke fietsboer met een beetje verstand zou die gewoon aanpakken herstellen en daar zijn geld aan verdienen...
Post Reply