Bataille Des Ardennes

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Kraura
Mountainbiker

Post by Kraura »

Welke bandenkeuze raden jullie hier aan?
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

cowboy peter wrote:
Swannie wrote:kga hier toch ook met vaste vork rijden... anders moetek mee m'n klein wielkes rijn en da doe'k ni graag meer.
k zag gisteren in profondeville da die mannen met grote wielen niet zo gemakkelijk naar beneden reden op de technische trails , of lag dit eerder aan de piloten ?
Uit tests (door pro's) is reeds gebleken dat 29" goed zijn als er kan doorgereden worden. Ik denk dat veldwegels en beach races hier ideaal voor zijn.
Echter als het meer technisch is zou de wenbaarheid groter zijn met traditionele wielen.
julie
Mountainbiker

Post by julie »

sliekske wrote:
cowboy peter wrote:
Swannie wrote:kga hier toch ook met vaste vork rijden... anders moetek mee m'n klein wielkes rijn en da doe'k ni graag meer.
k zag gisteren in profondeville da die mannen met grote wielen niet zo gemakkelijk naar beneden reden op de technische trails , of lag dit eerder aan de piloten ?
Uit tests (door pro's) is reeds gebleken dat 29" goed zijn als er kan doorgereden worden. Ik denk dat veldwegels en beach races hier ideaal voor zijn.
Echter als het meer technisch is zou de wenbaarheid groter zijn met traditionele wielen.
om nou niet te verzanden in een discussie van welles-nietes over de 29er hier, maar ik wil toch even toevoegen dat de 29er juist heel goed tot zijn recht komt in technische paadjes, je hebt een betere motriciteit, je hebt meer stabiliteit, je hebt minder risico om een OTB te maken, etc. Juist op rechte wegen is er een nadeel omdat het iets meer kracht kost om de 29er op gang te krijgen (door de grotere wielen).

Nu weer terug on topic :wink:
bandenkeuze: all-round banden want er zijn altijd glibberige stukken, dus mountainking, rocket ron, nobby nic, whatever
adriescc03
Mountainbiker

Post by adriescc03 »

Ergens nog foto's te zijn van deze rit van de afgelopen jaren.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

sliekske wrote:
cowboy peter wrote:
29" is in het nadeel op de betonbaantjes, probeer gewoon niet van een 29" op technische afdalingen bij te houden, ge breekt uwe nek met ne 26"!!!
(vertrek vroeg zondag en kijk goed als een groen 29" uw voorbijrost!!! :lol: )
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

(vertrek vroeg zondag en kijk goed als een groen 29" uw voorbijrost!!! )
Denk het toch niet zo !!!! :bounce:
Dieter ex Mx-er
Mountainbiker

Post by Dieter ex Mx-er »

El Perro Diablo wrote:
sliekske wrote:
cowboy peter wrote: k zag gisteren in profondeville da die mannen met grote wielen niet zo gemakkelijk naar beneden reden op de technische trails , of lag dit eerder aan de piloten ?
29" is in het nadeel op de betonbaantjes, probeer gewoon niet van een 29" op technische afdalingen bij te houden, ge breekt uwe nek met ne 26"!!!
(vertrek vroeg zondag en kijk goed als een groen 29" uw voorbijrost!!! :lol: )
Ik kijk al uit voor uw groen race machien, maar wat die afdalingen betreft... maak maar dank nie in uw gat rij :lol:
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Als er geen 26" fully's voor mij de boel ophouden, no way Ray. :lol:
Remmenlos
Mountainbiker

Post by Remmenlos »

Als je het hoogteprofiel bekijkt zie je vanaf km 19 ongeveer dat er een klim begint en die eidigt pas op ongeveer km 33 .... Lekker ....

Image
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Remmenlos wrote:Als je het hoogteprofiel bekijkt zie je vanaf km 19 ongeveer dat er een klim begint en die eidigt pas op ongeveer km 33 .... Lekker ....

Image
Da's die langste off-road klim van België, denk ik.
Niet technisch, maar wel lekker afzien.
Post Reply