Rijervaring: BULLS COPPERHEAD 3 DISC

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
deftone82
Mountainbiker

Post by deftone82 »

dehert73 wrote:52 met korter stuurpen ?
Dat vroeg ik aan de verkoper, maar daar was hij precies niet zo 'happig' op. "die stuurpen is bedoelt voor dat kader, als dat aangepast wordt, veranderen alle verhoudingen van het kader..."

aangezien ik er niet voldoende van ken dacht ik: "ok dan!"
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

deftone82 wrote:
Dat vroeg ik aan de verkoper, maar daar was hij precies niet zo 'happig' op. "die stuurpen is bedoelt voor dat kader, als dat aangepast wordt, veranderen alle verhoudingen van het kader..."

Een langere of kortere stuurpen doet wel iets aan de rij-eigenschappen, maar dat een bepaalde lengte van stuurpen bij een maat van fiets hoort lijkt mij wat overdreven.

Het is natuurlijk wel zo dat je beter kan corrigeren met een zadelpen dan met een stuurpen.

Hoe zat die 47cm fiets van lengte? Steek daar desnoods een langere zadelpen in en 't kan geen kwaad dat die een heel stuk uit het frame komt.
deftone82
Mountainbiker

Post by deftone82 »

kawa wrote:
deftone82 wrote:

Een langere of kortere stuurpen doet wel iets aan de rij-eigenschappen, maar dat een bepaalde lengte van stuurpen bij een maat van fiets hoort lijkt mij wat overdreven.

Het is natuurlijk wel zo dat je beter kan corrigeren met een zadelpen dan met een stuurpen.

Hoe zat die 47cm fiets van lengte? Steek daar desnoods een langere zadelpen in en 't kan geen kwaad dat die een heel stuk uit het frame komt.
Om de juiste beenlengte te hebben, zou het zadelpen langer uitsteken dan het frame hoog was (of toch bijna). Ik denk dat ik best gewoon naar een ander merk opzoek ga...heb ondertussen nog meer types gevonden in dezelfde prijscategorie!
galileo
Mountainbiker

Bulls COPPERHEAD

Post by galileo »

Vraagje:
Wat is het verschil tussen de Copperhead 3 en de COPPERHEAD 3 PLUS?
deftone82
Mountainbiker

Re: Bulls COPPERHEAD

Post by deftone82 »

galileo wrote:Vraagje:
Wat is het verschil tussen de Copperhead 3 en de COPPERHEAD 3 PLUS?
de 3 plus heeft
- XT crankstel
- ander stuur, stuurpen, zadelpen
- de spaken zijn double butted
- Andere kleuren
- kost 200 euro meer
Post Reply