Oostenrijk

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

tbfkai wrote:Van 2-9 in Stubaital (Fulpmes) als voorbereiding op de Dolomiti.
Een vijftal jaren achtereen in het Oetzdal geweest, tussen Oetz en Sölden.
Daar zijn meer routes dan je bij elkaar kan biken op een week.
Vanuit Imst (dat buiten de kleine dalen ligt) ben je zo in het Oetzdal en het Kaunertal en voral het Pitztal.
Vorig jaar ook in Sölden geweest! :bounce:
Dat was idd zeer zeker de moeite! Das pas echt mountainbiken wat je daar kan doen! :drunk:
philip
Mountainbiker

Post by philip »

terug van een weekske biken in Kitzbuhel met mijn madam

wat info en een kort verslagske van de rittekes kan je zien op:
http://users.skynet.be/philip.rademaker ... buhel.html
Iglo
Mountainbiker

Re: Pitztal

Post by Iglo »

[quote="BHiker"]Voor de volledigheid.
Begin Juli heb ik de PITZTAL BIKE ROUTE afgedaald, de hele vallei ten zuiden van IMST. Met de bus naar boven (zij hebben een fietsenrek achteraan, maar probeer de fiets zelf af te haken, want de chauffeur had een spaak beschadigd) en dan een leuke afdaling over een mooi aangelegde route, meestal een weideweg. Niet moeilijk. Bewegwijzering in perfecte staat. Alle afspanningen zijn vervangen door geveerde geëlektrificeerde stokjes (Elektro-Viehschranken) waar je zo kan door fietsen. Je kan natuurlijk ook op spierkracht naar boven, 1400m klimmen.

quote]

In augustus ben ik vanuit het Kaunertal (parallel aan het Pitztal) over Pillerhöhe naar het Pitztal gereden (offroad natuurlijk!!!), waar dan weer overgeschakeld kan worden op de Pitztal mountainbike route. Je kan vanuit het Pitztal - of vanuit Imst ook naar Venetalm klimmen. (Was als ik me niet vergis ook een stuk uit een Transalp rit dit jaar)
Ook is het niet zo ver rijden naar Serfaus, waar ettelijke mtb routes zijn en trouwens ook een paar "heats" van het mtb kampioenschap aldaar verreden worden.
Kortom; heel die streeks "huilt" om mountainbikeplezier. Je haalt er vlug de 10000 hms......

Greetz
Iglo
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Oostenrijk

Post by Barbeque »

Hallo iedereen,

ik ben hier eens bezig op de zoekfunctie en wil ook eens posten. We zouden eventueel dit jaar naar Oostenrijk gaan in de maand juli. Nu is er een probleem, ik zoek een mooie en leuke plaats om de vrede in ons huisgezin te bewaren. Ik zoek dus iets als ik ga mtb-ken m'n vrouw en dochtertje van 8 jaar ook zich kan amuseren. Bedoel dus ergens een streek waar het leuk verblijven is en veel te zien, kindvriendelijk, leuke dingen voor de kinderen, leuk om te rijden en ook dingen te bezoeken.
Het liefst in Oostenrijk al zou ik misschien ook eens durven kijken voor slovenië.

Ondertussen ga ik eens verder kijken met de zoekfunctie.

yveske
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

Salzkammergut... :roll:
Iglo
Mountainbiker

Post by Iglo »

Tiroler Oberland, Pitztal (Pitziclub), Kaunertal, Ischgl

Geweest en goed bevonden met wederhelft en twee kids.

Paps biket en de mams met kids in de swinnimg pool. Magische combinatie.
Samen een wandelingetje en 's avonds kids te moe en paps op de bike.
Samen op een zomerrodelbaan in Imst en uit dankbaarheid de familie de paps op de bike laten vlammen.

Nog een tip voor een leuk verblijf : Serfaus (stikt van de mtbroutes), Ladis of Fiss.

Enz.......
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

Landal RehrenBerg - Viehhofen, Salzburgerland, Oostenrijk lijkt mij wel tof (wel nog niet naar de prijzen gekeken).
WappY
Mountainbiker
Location: Giant xtc 960 - En ne traktor voor de kempische modder...

Post by WappY »

Ik trek deze zomer naar Zell am Zee :drunk: meer dan 800km uitgestippelde MTB routes...

Maar.... ook heel veel andere dingen te doen ...

kik ne keer op :

http://www.zellamsee-kaprun.at/
en
http://www.jfgh.at/1074.htm
en
http://www.zellamsee.com/ ( Winter )
en
http://www.zellamsee.com/index.php?id=107 (Zomer )
Rec
Mountainbiker

Post by Rec »

Hotel Christoph in Ellmau Tirol.
Zeer kindvriendelijk en niet ver van Kirchberg/Kitzbuhel.
Wij gaan er voor het vierde jaar naartoe.
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

ons gezinneke vind je elke zomer terug in Saalbach (schitterend doodlopend dal met veel wandel en fietsmogelijkheden en is een hotel/skidorp); Zell am See is kortbij waar kidsfun verzekerd is (groot meer met zwembaden, winkeltjes, ...)

Saalbach 1000m; toppen rond 2000m;

Uitstapkes:
- Zell am See (toeristisch meer)
- Grossglockner (alpenpas tot hoogste berg van Oostenrijk) -> echt een aanrader)
- Kaprun (gletsjer met kabellift)
- ...

www.saalbach.at
(maar de vlaamse reisboekskes staan er ook vol van)
Post Reply