Inderdaad Jack ... het is uiteindelijk ikzelf die bij mezelf moet nagaan hoeveel ik eraan wil spenderen en hoeveel "de investering" gaat opleveren. Er is inderdaad véél grijs tussen zwart en wit. Wat ik alvast weet: ik fiets grààg, en deins er dan ook niet voor terug om de tikker eens wat toeren te laten draaien, en eens goed te zweten. Maar ik heb niét de ambitie om aan wedstrijden mee te doen, zelfs nauwelijks om me te meten met andere (buiten nu en dan eens een vriend waarmee ik ga fietsen). Ik heb een andere competitiesport waar ik me kan uitleven.Jack77 wrote:Die verwachtingen zijn altijd erg lastig voor mensen die pas beginnen MTB'en. Sommigen stoppen er na een tijdje mee omdat ze het om diverse redenen toch maar niks vinden, anderen blijven rijden. Van die laatsten blijven sommigen dan weer jarenlang rustig TT's doen, sommigen ontpoppen zich tot racers of marathonist, terwijl nog anderen kiezen voor andere "subdisciplines": freeride, downhill...
Dat je op de baan rijdt, wil in dit opzicht nog niet zeggen dat je zal blijven MTB'en, al geeft het wel je voorkeur voor fietsen als sport in het algemeen weer. Da's toch al iets. En dat je hier tijd spendeert om je te informeren wijst er mss ook al op dat het in theorie alvast geen impulsieve bevlieging is.
Maar goed, welke bike kies je dan? Een beginnersmodel, zodat je niet te veel geld kwijt bent wanneer je er mee stopt of het enkel bij een occasioneel ritje blijft, of een geavanceerd model dat je veel kost, maar wel eventuele sportieve aspiraties aankan? Goeie vraag, waar enkel jijzelf een antwoord op kan geven. d'Er is in ieder geval veel grijs tussen zwart en wit...
Succes met je zoektocht en veel plezier met het biken.
Vragen zijn steeds welkom. d'Er zal hier altijd wel iemand zijn die er blijf mee weet.
Niet supermoeilijke keuze, de vraag is enkel "hoeveel budget wil ik vrijmaken" , maar ik denk dat de meeste hier wel met die vraag zitten
Maar wat ik allezins wil verhinderen, en vandaar mijn vragen: ik wil niet teveel geld geven aan iets wat het niet waard is.
Bedankt voor de antwoorden !