Holsbeek - BLOSO

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Je kan er makkelijk omheen lopen, allez vorige week toch :wink:
Big
Mountainbiker

Post by Big »

uhhh donderdag helemaal niet :-)
We zijn het pad gewoon links afgegaan, en dan onder gewoon telkens rechts aanhouden.
-JP-
Mountainbiker

Post by -JP- »

heb me goed geamuseerd vandaag.
daar aan die pijpleiding was de geul net niet diep genoeg om er niet door te kunnen. vermoedelijk kan je er niet door als ze er aan het werken zijn.
soapwater
Mountainbiker

Post by soapwater »

Vandaag met 3 man de blauwe en groene route gereden in de late namiddag. "de geul" lag er verlaten bij, we konden er dus doorfietsen na enkele klautermanouvres maar er zijn wel verschillende pijltjes vedwenen met die werken. Hard moeten zoeken en veel verloren gereden. Omleiding had inderdaad wel gemogen.
Als het geregend heeft, is het wat moeilijker denk ik...
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

Onderstaande email kreeg ik vandaag toegezonden:

Beste vrienden

Vandaag hebben we een dagje uitgetrokken om onze route terug in orde te brengen.
* Paal op Panoramastraat vastgezet;
* Paal op Sint-Jobsweg recht- en vastgezet;
* Pijltje op afslag naar links op weg naar jachthuisje opnieuw aangebracht;

Aanpassingen wegens werken gas in gemeente:
* Groene route rijdt voorlopig via Tornooistraat ipv Smisstraat. (kleine wijziging);
* Blauwe route aan Horebeekstraat: daar nemen we aan de laatste drie paaltjes niet eerste maar tweede paadje links, vervolgens terug eerste links en daarna eerste rechts en we zitten terug op ons parkoers.
(kleine wijziging) Zie foto.
De nodige signalisatie werd aangebracht.

Ondertussen werden de wegen: Guldendelle, Putstraat (SPR) en Dalemstraat (KD) door onze gemeentediensten volledig in orde gemaakt. Ze liggen erbij als een biljart ;-)

Dank voor jullie medewerking en mochten er nog opmerkingen zijn...shoot !!!

Sportieve groeten

Marc Huygens
016/62 95 04
mafrix
Mountainbiker

Post by mafrix »

dikke bal Marc !
=D>
Mattijs
Mountainbiker

Post by Mattijs »

de klim in het dorp in Nieuwrode, die technische lastige, is nog lastiger geworden door de ondergrond. De regen heeft er een diepe geul gemaakt. Best rechts houden op de klim. Wanneer je links zit beland je in die geul, val je omver en zit er een slag in je wiel zoals bij mij.
Mighty
Mountainbiker

honden !

Post by Mighty »

Vandaag de groene en blauwe lus gereden. Door de regen gisteren, lag het er soms toch wat drassig bij. Al bij al afwisselende en goede routes.
Wel last gehad van losse honden, op het einde van de blauwe route op grondgebied van Rotselaar op een weg genaamd 'kareelloven' of zoiets. Is een veldweg waar je eerst rechts een cowboyranch of zoiets passeert, en wat verder links is een huis met honden en een bijtgrage liep op de weg los en heeft me aangevallen. Na 5 minuten letterlijke stilstand tot dat beestje uitgeraast was, heb ik wijselijk omkeer gemaakt en via een vrouw aan die ranch de route wat verder terug gevonden. Ze vertelde me dat die honden daar wel meer een probleem zijn.
Wat gedaan ? Even de politie gebeld van Rotselaar bij aankomst. Probleem was hen bekend en ze gingen er stante pede werk van maken. Ik had, denk ik, een politie MTB-er aan de lijn want hij kende perfect de route.
Bravo.
pertotal
Mountainbiker

Post by pertotal »

morgenmiddag deze nog eens volledig rijden en nog een paar stukjes bijlappen :wink:
copperhead
Mountainbiker
Location: Focus Mares cx 2.0 /Bulls Copperhead / Bulls Dessert Falcon

Post by copperhead »

vorige woensdag deze route nog eens gedaan

zoals te verwachtten was er zeer veel modder maar was er ( mentaal) op voorbereid, mijn fiets ( rara achteraan) iets minder :roll:
hierdoor echter de kans gekregen om een beetje op mijn techniek van het ploegen en schaatsen kunnen werken...
grootste nadeel hieraan was echter dat mijn remblokjes tot op het ijzer versleten waren toen ik terug thuiskwam ( waren nog half toen ik vertrok)

bepijling was meestal goed.
onderaan een afdaling waar je uitkomt op 3 paaltjes ( bij die werken) kan je best de nieuwe pijlen volgen en niet rijden hoe het vroeger was #-o
ik dacht dat ik het beter wist en werd beloond met een (voor mij) nog ongeziene modderpoel

al bij al mooie maar door de modder zéér zware rit
Post Reply