Zo 01/08/2010 Bekkevoort
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
65 gedaan, maar vroegtijdig moeten stoppen want kameraad kort na 2e bevoorrading onderuit in een afdaling en afgevoerd naar't ziekenhuis met sleutelbeenbreuk. Snel geregeld door organisatie en rood kruis, na 5 minuten waren ze ter plekke.
Pijltjes waren ok, en bevoorrading suuuper! Een van de enige keren dat de sportdrank ook effectief lekkerrrrrrr was, geen flauw drankje! Aan de parkings te zien toch redelijke opkomst. Uiteindelijk nog 99 km want we waren met de bike gekomen.
Heeft iemand de GPS-track van de 65? Thanks!
Cheers!
Pijltjes waren ok, en bevoorrading suuuper! Een van de enige keren dat de sportdrank ook effectief lekkerrrrrrr was, geen flauw drankje! Aan de parkings te zien toch redelijke opkomst. Uiteindelijk nog 99 km want we waren met de bike gekomen.
Cheers!
- Docteur Dérailleur
- Mountainbiker
Post by Docteur Dérailleur »
met de fiets naar Bekkevoort vanuit Geel, dan de 65 tegen 26 avs en uiteraard terug = 127 km fietsplezier, twee dipjes uitgezonderd.
parcours dit jaar superdroog in tegenstelling tot de natte horror van vorig jaar. Idd veel platte bandenmensen gezien.
De biker met zijn sleutelbeenbreuk gepasseerd, maar zijn bikemaat was duidelijk alles goed aan het regelen. Ik rij meestal alleen en als er dan zoiets gebeurd...
parcours dit jaar superdroog in tegenstelling tot de natte horror van vorig jaar. Idd veel platte bandenmensen gezien.
De biker met zijn sleutelbeenbreuk gepasseerd, maar zijn bikemaat was duidelijk alles goed aan het regelen. Ik rij meestal alleen en als er dan zoiets gebeurd...
-
scaniadevil
- Mountainbiker
Post by scaniadevil »
Vandaag ook de 65 km gedaan. Mooi weer, redelijk veel volk. En en tocht die mocht gezien worden. Ook ik had last van nen dikke snake bite. Heb daarnet het bandje hersteld, de snake had zelfs twee keer gebeten.
Wat ik zelf een beetje jammer vond, te weinig singletracks gezien, weinig bossen, en veel verbindingstukken op asfalt. Dat maakte wel dat de snelheid vrij hoog lag. Volgend jaar zal ik ook eens terug komen kijken.
Wat ik zelf een beetje jammer vond, te weinig singletracks gezien, weinig bossen, en veel verbindingstukken op asfalt. Dat maakte wel dat de snelheid vrij hoog lag. Volgend jaar zal ik ook eens terug komen kijken.
-
Polleke1969
- Mountainbiker
Post by Polleke1969 »
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=sbdexyjhaugmpqycKraura wrote:65 gedaan, maar vroegtijdig moeten stoppen want kameraad kort na 2e bevoorrading onderuit in een afdaling en afgevoerd naar't ziekenhuis met sleutelbeenbreuk. Snel geregeld door organisatie en rood kruis, na 5 minuten waren ze ter plekke.
Cheers!
ik ook lekke band, groot stuk glas, incl deuk in de velg
wel mooi goed verzorgd tochtje
- CyclingDream
- Mountainbiker
Post by CyclingDream »
Ik was er vandaag ook voor de 65 Km route !
Wil je de route eens bekijken via,
- Google Earth
- Google Maps
- Garmin Connect
- Gps track (Garmin)
Ga dan naar -> www.gpscyclingtour.be -> MTB
Wil je de route eens bekijken via,
- Google Earth
- Google Maps
- Garmin Connect
- Gps track (Garmin)
Ga dan naar -> www.gpscyclingtour.be -> MTB
Vandaag ook in Bekkevoort geweest, met z'n drietjes de 48 km gedaan, we waren niet gewoon om zo te klimmen, na iedere berg komt er nog ééntje, lekker gefietst, alhoewel sommige afdalingen toch wel een beetje gevaarlijk zijn met al die keien en stenen,
met heel wat lekke banden tot gevolg.(Gelukkig had ik juist andere banden gestoken)
Als ik hier lees welk gemiddelde de fietsers halen op dit parcour, frons ik toch wel even hoor!
Een gemiddelde van 30 is toch wel een beetje overaards of niet soms? Wij hadden een gemiddelde van 23 en vonden dat we al stevig gefietst hadden. En (sorry hoor
) dat drankje bij de bevoorading vond ik echt niet lekker en ik was niet de enige, want er kwamen er veel om gewoon water vragen.
Om positief af te sluiten, een heel mooie tocht met hoge toppen en diepe dalen (letterlijk hé), we komen hier zeker terug volgend jaar
(misschien dan een AVS van 30)
Als ik hier lees welk gemiddelde de fietsers halen op dit parcour, frons ik toch wel even hoor!
Om positief af te sluiten, een heel mooie tocht met hoge toppen en diepe dalen (letterlijk hé), we komen hier zeker terug volgend jaar
- Z.
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets
Hij schrijft er niet bij op welke afstand hè. 't Zal de 25 geweest zijnBadbart wrote:Als ik hier lees welk gemiddelde de fietsers halen op dit parcour, frons ik toch wel even hoor!Een gemiddelde van 30 is toch wel een beetje overaards of niet soms? Wij hadden een gemiddelde van 23 en vonden dat we al stevig gefietst hadden.
Ik heb de 65 gedaan. 1 keer misgereden aan het einde en dus op 67,5 km uitgekomen. Vond het maar een saaie tocht. Bijna uitsluitend veldwegen.
Echt technisch was het niet. De afdalingen liepen lekker. Elke keer tandje bijsteken.
En toch denk ik dat de organisatie zowat het beste uit de omgeving heeft gehaald.
- full speed down
- Mountainbiker
Post by full speed down »
op en af van Westel en de 48km,dus een kleine 100km.Z. wrote:Hij schrijft er niet bij op welke afstand hè. 't Zal de 25 geweest zijnBadbart wrote:Als ik hier lees welk gemiddelde de fietsers halen op dit parcour, frons ik toch wel even hoor!Een gemiddelde van 30 is toch wel een beetje overaards of niet soms? Wij hadden een gemiddelde van 23 en vonden dat we al stevig gefietst hadden.
Ik heb de 65 gedaan. 1 keer misgereden aan het einde en dus op 67,5 km uitgekomen. Vond het maar een saaie tocht. Bijna uitsluitend veldwegen.
Echt technisch was het niet. De afdalingen liepen lekker. Elke keer tandje bijsteken.
En toch denk ik dat de organisatie zowat het beste uit de omgeving heeft gehaald.
Hebben wel op alle hellingen een serieuze snelheid aangehouden.
Het leek soms wel buitenaards
- full speed down
- Mountainbiker
Post by full speed down »
Z. wrote:Voila, Badbart, 50 kilometer op de baan en dan 48km op de tourtocht. Het mysterie is uitgeklaard. Zo buitenaards is dat dus allemaal niet.
De gem.zijn wel enkel van het tochtje,niet met de verplaatsing bij!
maar dat is toch ni belangrijk die gemiddeldes,als we ons maar ammuseren,wij hinderen zelden iemand want ik heb een belletje,
misschien zijn we elkaar wel tegengekomen. Ting,ting