Het vrekkenhoekje
Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
handig en goed koop om uw wiel te rechten.
Slijpt van een oude fiets de 2 voor vork poten , deze bevestig je gewoon op een plank of lassen op een ijzer plaat.
Op de zijkanten van die poten boor je een gat ter hoogte van waar uw jant komt en stek je van die nylon bouten erin zodanig dat je die bout kunt regelen tot dat ze tegen uw jant komt (2 kanten)
ps. de nylon bouten bevestig met moeren en tegen moer.
Sorry geen foto's
Slijpt van een oude fiets de 2 voor vork poten , deze bevestig je gewoon op een plank of lassen op een ijzer plaat.
Op de zijkanten van die poten boor je een gat ter hoogte van waar uw jant komt en stek je van die nylon bouten erin zodanig dat je die bout kunt regelen tot dat ze tegen uw jant komt (2 kanten)
ps. de nylon bouten bevestig met moeren en tegen moer.
Sorry geen foto's
Bij de mijne evenmin en mijn trapas was na 4 maand naar de Kk... Soms steken we het te snel op de onderdelen en zit de oplossing in zo een detail. Kijk maar efkes naar de foto van mijn oude trapas (op mijn fotsite), zie je zo dat hij onder water heeft gestaan.nothing 's impossible wrote:foto zal even niet lukken, maar,
gewoon een klein gaatje boren in het frame onder de bracquet.
Je doet dit best als je de as vervangt, dan zit je zeker niet in de as met je boor.
Water dat toch in het frame komt kan er makkelijk uit.
Bij veel fietsen is dit gat er al standaard, bij de mijne was dit nog niet het geval.
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Zo'n led lampje is goed om op de weg te rijden, je ziet de weg en je bent goed zichtbaar, om ermee in het bos/veld te scheuren in het donker heb je te weinig licht.
Ze lf heb ik een lamp van smart, 10 watt halogeen verstraler en 5 watt strijklicht.
Dit is echt het absolute minimum als je niet 100% bekend bent met de omgeving.
ik denk dat ik de set (met batterij) 3 jaar terug zo'n 65€ betaald heb.
Ondertussen zijn natuurlijk al veel betere reflectoren en veel betere lampen (meer lux voor minder watt, vb. kryptonlampjes) beschikbaar, als je het juiste materiaal kiest kan je zelf echt betaalbare superlampjes in mekaar zetten ( wel opletten dat de boel niet smelt).
Je kan de Led-lamp wel gebruiken in combinatie met een verstraler.
Verder zet ik ook een lamp op mijn helm, dan heb je ook licht als je opzij kijkt, vb. om een wegje te zoeken.
Is big fun in het donker biken

Ze lf heb ik een lamp van smart, 10 watt halogeen verstraler en 5 watt strijklicht.
Dit is echt het absolute minimum als je niet 100% bekend bent met de omgeving.
ik denk dat ik de set (met batterij) 3 jaar terug zo'n 65€ betaald heb.
Ondertussen zijn natuurlijk al veel betere reflectoren en veel betere lampen (meer lux voor minder watt, vb. kryptonlampjes) beschikbaar, als je het juiste materiaal kiest kan je zelf echt betaalbare superlampjes in mekaar zetten ( wel opletten dat de boel niet smelt).
Je kan de Led-lamp wel gebruiken in combinatie met een verstraler.
Verder zet ik ook een lamp op mijn helm, dan heb je ook licht als je opzij kijkt, vb. om een wegje te zoeken.
Is big fun in het donker biken