Cannondale Flash Team Edition / Q-Rings / 88+

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Daarom is het goed een diefstalverzekering in je brandpolis op te nemen :wink:
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Knap jasje, dat de vork heeft aangemeten gekregen... =D>
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

Komt nog een kleine update aan : Powercordz + Rock-N-Roll Cable Magic, om nog soepeler te schakelen :wink:
La-Pierre
Mountainbiker

Post by La-Pierre »

madskatingcow wrote:Komt nog een kleine update aan : Powercordz + Rock-N-Roll Cable Magic, om nog soepeler te schakelen :wink:
Wanneer gebruik je een 1.2mm of een 4mm of...?
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

1.2mm is de diameter van de binnekabel, past in gewone Shimano SIS SP41 buitenkabels, XTR triggers, SRAM triggers etc.

4mm is de diameter van de bijhorende buitenkabel.
Deltaflex
Mountainbiker

Post by Deltaflex »

En kabels al gemonteerd?
madskatingcow
Mountainbiker

Post by madskatingcow »

Jazeker, afgelopen weekend : nieuwe Shimano SIS SP41 buitenkabels, Powercordz binnenkabels.

Schakelt goed, ietsje lichter dan voorheen, maar niet noemenswaardig. Mogelijk moet alles zich nog een beetje zetten. Bij montage draai je de barrel adjuster van je shifter best niet 1 toer op voorhand uitdraaien, ook al heb je stevig aan de Powercord getrokken vooraleer je de klemming aan je derailleurs vast draait. Je hebt al gauw 2 omwentelingen nodig vooraleer het geheel spelingvrij spant (bij mijn Epic was dit ook zo).

Powerdcordz zijn wel extreem soepel, kan je oprollen als een nylondraadje, wat dan weer zijn voordeel heeft. Je kan het geheel (buiten + binnenkabel) nu veel makkelijker buigen, handig bij een Lefty als je de kabels tussen vork en frame laat doorlopen : de kabels drukken de vork veel minder naar buiten, waardoor hij makkelijker rechtdoor rijdt zonder handen :wink:

Na wat meer km's gereden te hebben gereden post ik nog wel een update.
RvBerkel
Mountainbiker

Post by RvBerkel »

mooi fietsje =D>
madskatingcow
Mountainbiker

Powercordz update

Post by madskatingcow »

Powercordz de moeite waard? Niet echt : ik heb de indruk dat er zeer veel rek opzit, wat al te merken valt bij de montage. Je trekt die kabel stevig aan, draait hem vast, en wil schakelen met de achterderailleur : niks. Dan moet je de adjuster van je shifter al vrij ver uitdraaien voor hij ook maar 1mm wil bewegen wanneer je op de trigger duwt. Eenmaal in het hogere bereik (van het middenste tot bovenste deel) van je cassette, schakelt het geheel erg onnauwkeurig. Ook vooraan is het miserie. Ik haal ze er waarschijnlijk af, terug SRAM kabels erin.
TS biker
Mountainbiker
Location: BMC TE01 29 - Sram x.0 2x10 - BOR/Tune hubs + XMD333 29" - DT XRR 470

Re: Powercordz update

Post by TS biker »

madskatingcow wrote:Powercordz de moeite waard? Niet echt : ik heb de indruk dat er zeer veel rek opzit, wat al te merken valt bij de montage. Je trekt die kabel stevig aan, draait hem vast, en wil schakelen met de achterderailleur : niks. Dan moet je de adjuster van je shifter al vrij ver uitdraaien voor hij ook maar 1mm wil bewegen wanneer je op de trigger duwt. Eenmaal in het hogere bereik (van het middenste tot bovenste deel) van je cassette, schakelt het geheel erg onnauwkeurig. Ook vooraan is het miserie. Ik haal ze er waarschijnlijk af, terug SRAM kabels erin.
PCordz is idd de moeite niet waard !
Post Reply