iemand zin om vanmiddag (1/07) mee te rijden?
Ben van plan om rond 14u30 te starten aan Schiervelde!
Grts
Dries
Rolarius route Roeselare
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
- 3s
- Mountainbiker
- Location: Thompson Sub01 (V-brakes - full Deore - Suntour XCR)
Ben dus gisteren vertrokken voor een rondje Rolarius.
Viel heel goed mee, wel heel droog dus veel stof gefret...
Technisch stukje was goede opwarmer.
Toffe aanloop in de wijken, maar begon op het eind toch een beetje op mijn zenuwen te werken, was iets te lang steeds kort draaien, tussen de hekjes... Het lange rechte stuk (oude spoorweg) was ok, beetje te lang van 't zelfde voor mij én een stuk misreden (geen paaltje te zien en afsluiting van de boer over de weg).
Laatste stuk was ook tof, kleiputten waren een aangename verrassing.
Ik zal hem nog eens rijden binnenkort als ik nog eens vroeg kan stoppen op 't werk!
Met dank aan de Torhoutse kok die me een eindje vergezeld heeft van de spoorweg tot in Beitem
Viel heel goed mee, wel heel droog dus veel stof gefret...
Technisch stukje was goede opwarmer.
Toffe aanloop in de wijken, maar begon op het eind toch een beetje op mijn zenuwen te werken, was iets te lang steeds kort draaien, tussen de hekjes... Het lange rechte stuk (oude spoorweg) was ok, beetje te lang van 't zelfde voor mij én een stuk misreden (geen paaltje te zien en afsluiting van de boer over de weg).
Laatste stuk was ook tof, kleiputten waren een aangename verrassing.
Ik zal hem nog eens rijden binnenkort als ik nog eens vroeg kan stoppen op 't werk!
Met dank aan de Torhoutse kok die me een eindje vergezeld heeft van de spoorweg tot in Beitem
- 3s
- Mountainbiker
- Location: Thompson Sub01 (V-brakes - full Deore - Suntour XCR)
Tof, kan der nu een naam opplakken.mieltje wrote:Ik zie nu pas je bericht, bij deze, het was ik :)3s wrote: Met dank aan de Torhoutse kok die me een eindje vergezeld heeft van de spoorweg tot in Beitem
Wat was het warm die dag, nie te doen, na een pitstop heb ik nog een toerke bijgedaan, toch een nette 65km op de teller :)
Je bent wel te vroeg afgedraaid!
Nog paar toffe technische stukken gedaan aan de kleiputten, zeker nog eens opnieuw doen als je in de buurt bent
-
subarufreak
- Mountainbiker
Post by subarufreak »
niemand die eens zou willen afspreken om misschien de route eens af te rijden?
ben beginner dus echt snel zou het niet gaan denk ik...
ben beginner dus echt snel zou het niet gaan denk ik...
-
subarufreak
- Mountainbiker
Post by subarufreak »
vandaag na het kruisen van de rijksweg, geen probleem op het eerste deel onverhard
maar dan het tweede deel onverhard...
buiten het al raar is dat er daar overal brokjes glas liggen kwam ik uit op het stuk dat breder wordt waar ik iets zag staan...
dacht aan een vuilzak of iets dergelijks maar nee hoor, boer heeft er niks beter op gevonden dan een kanon te zetten...
zodra je het 2de deel dus in de breedte uitkomt wordt je beschoten... ik had al twee schoten gekregen tegen dak tijd had om te draaien...
heb dit gemeld aan de sportdienst want denk niet dat het toch juist staat...
maar dan het tweede deel onverhard...
buiten het al raar is dat er daar overal brokjes glas liggen kwam ik uit op het stuk dat breder wordt waar ik iets zag staan...
dacht aan een vuilzak of iets dergelijks maar nee hoor, boer heeft er niks beter op gevonden dan een kanon te zetten...
zodra je het 2de deel dus in de breedte uitkomt wordt je beschoten... ik had al twee schoten gekregen tegen dak tijd had om te draaien...
heb dit gemeld aan de sportdienst want denk niet dat het toch juist staat...
- lucvdb
- Mountainbiker
Zo erg is dat niet hoor.subarufreak wrote:boer heeft er niks beter op gevonden dan een kanon te zetten...
Er zitten geen kogels in die kanons.
Het zijn "kleine" gasontploffingen.
-
subarufreak
- Mountainbiker
Hallo,
Is dit het probleem?

Het ziet er mischien gevaarlijk uit maar daarvoor moet ge geen rechtsomker maken.
De eigenaar is iemand die pro mountainbiken is.
Een paar jaar terug heeft hij nog een actie gesteund om dit gedeelte niet in een viervaksverbindingsweg te laten wijzigen.
PS: In de oorlog 1914-18 was er veel afweergeschut langs deze spoorlijn, ze zijn gelukkig reeds allemaal verwijderd.
Mvg: LFR.
Is dit het probleem?

Het ziet er mischien gevaarlijk uit maar daarvoor moet ge geen rechtsomker maken.
De eigenaar is iemand die pro mountainbiken is.
Een paar jaar terug heeft hij nog een actie gesteund om dit gedeelte niet in een viervaksverbindingsweg te laten wijzigen.
PS: In de oorlog 1914-18 was er veel afweergeschut langs deze spoorlijn, ze zijn gelukkig reeds allemaal verwijderd.
Mvg: LFR.