Ronse-Maarkedal - Bloso

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

freezy wrote:
Feysie wrote: Wanneer is die privé singletrack in het Muziekbos eigenlijk toegankelijk?
Tijdens de Herdermarathon en sporadisch nog eens een TT die in de streek georganiseerd wordt.

Welke steile afdaling op de Hotond bedoel je? Kan je soms een straatnaam geven die in de buurt ligt?
Sorry freezy. Dit topic niet meer in de gaten gehouden. 'k Heb net even de kaart bestudeerd en toch nog een antwoord op je vraag. Ik stond geparkeerd boven op de Hotond aan het café bij de molen. Dit is de Zandstraat.
Als je nu in de Zandstraat (N425) fietst in de richting van het kruispunt met de Kruisstraat (N60), dan zie je op je linkerkant het Ingelbos. De meeste ingangen tot het bos zijn overgroeid maar eentje kun je toch door. Je komt op een mooi bospad. Je kunt dalen tot aan het beekje en dan gaat het paadje tot op het einde van het bos. Daar staat een groot blauw kruis aan de achterkant van een boom. Hier kun je ook weer uit het bos. Je moet wel onder een balk door. Je komt zo uit op een straat.
Ik vermoed dat dit de Hoogwegstraat of Beiaardstraat is...
Veel succes!
e&e
Mountainbiker

beginpunt

Post by e&e »

zou deze zaterdag eens de vaste blose route van maarkedal willen rijden maar waar is de startplaats?op de site van bloso spreken ze over startplaats the loft maar staat geen adres bij?iemand meer info....
prideandglory1891
Mountainbiker

Re: beginpunt

Post by prideandglory1891 »

e&e wrote:zou deze zaterdag eens de vaste blose route van maarkedal willen rijden maar waar is de startplaats?op de site van bloso spreken ze over startplaats the loft maar staat geen adres bij?iemand meer info....
Is inderdaad de loft..
Als gij nu google raadpleegt in mijn plaats zult ge 't ook wel vinden :wink:
Je kan u daar parkeren en u daar douchen, als ge geluk hebt, zijn er ook nog wat skone wijven aan 't squashen :lol:
Via Ferrata
Mountainbiker

Post by Via Ferrata »

Morgen beide eens rijden en er nog het éen en ander aan toevoegen in het schema naar de Godefroy. De TT te Geraardsbergen lijkt me niet interessant qua hm's, vandaar eens een Bloso. Ben benieuwd.
Via Ferrata
Mountainbiker

Post by Via Ferrata »

Rood en blauw gedaan,prachtige streek die heel wat hm's te bieden heeft. Blauw staat echt wel boven rood want die heeft meer asfalt. De 40min verplaatsing meer dan waard en de oude markt met zijn cafeetjes is er 10 keer gezelliger als die in mijn eigen Oilsjt. Ronse verdient een betere reputatie dan die die het heeft bij onwetend Vlaanderen.
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Via Ferrata wrote:Rood en blauw gedaan,prachtige streek die heel wat hm's te bieden heeft. Blauw staat echt wel boven rood want die heeft meer asfalt. De 40min verplaatsing meer dan waard en de oude markt met zijn cafeetjes is er 10 keer gezelliger als die in mijn eigen Oilsjt. Ronse verdient een betere reputatie dan die die het heeft bij onwetend Vlaanderen.
Wij weten da wel maar we maken daar geen reclame rond :wink: . Ge moet anders eens achter Ronse ietske over de taalgrens; gaan daar ligt nog schoner dingen :drunk: =P~ maar euh mondje dicht hé 8)
jonas_g
Mountainbiker

Post by jonas_g »

Net de rode lus Ronse - Maarkedal gereden. Voor mij kwam het, op het vlak van hellingen, in de buurt van de rode lus in Kluisbergen. Er zitten enkele echte kuitenbijters bij zoals de Hotond Berg. Verder zijn er enkele afdalingen jammer genoeg op asvalt. Maar verder niet echt iets spectaculair.

Toen we door het muziekbos reden dacht ik er eventjes aan om het bos zelf wat verder te gaan verkennen. Maar heb het uiteindelijk niet gedaan omdat m'n partner wat te ver zat. Misschien zijn er daar wel mogelijkheden tot leuke afdalingen. De beklimming in doorheen het bos is zeker een uitdaging!

Ik vind deze rode lus minder dan de lus in Kluisbergen.
Flashy
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Elite 2015|Rose Mr ride 29er|Carbon Chinees 29er

Post by Flashy »

Hallo, op 20/2/2011 de bloso route Maarkedal gereden.
De rit viel zeer goed mee ivm kleinen klimmetjes en ofroadgedeeltes maar dat was wel dankzij een GPS (Garmin edge 705).
Het is bijna onmogelijk om de deze routes (Rood en Blauw) volledig te rijden. Voor iemand die de streek totaal niet kent en enkel de blauwe en rode bordjes volgt is dit (volgens mij) niet te doen. Bij zowel de blauwe route als de rode route waren er pijltjes verdwenen.( Er moeten maar 1 of 2 pijltjes weg zijn en dan is het rondslenteren)
Ik moet er wel bijzeggen dat we wel veel nieuwe bijgeplaatste pijltjes gevonden hebben.We hebben ook een paal gevonden die plat op de grond lag en als je die rechtzette stond de pijl omhoog lol (op een t stuk lol)zodat de beide richtingen uit konden.
Prachtige route maar jammer van de pijltjes.
Lennert
Mountainbiker

Post by Lennert »

ik zou woensdag deze route gaan rijden, hoe zijn die 'knooppunten' aangeduid, ik rijdt zonder gps... is dit te doen? iemand onlangs nog hier gereden? Grts
Lennert
Mountainbiker

Post by Lennert »

daarnet gereden.. Leuke route, niet 'erg' zwaar, wel paar leuke stukken. zeer slecht bepijld. maar toch leuke dag gehad
Post Reply