GESTOLEN BIKE'S

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
kawa
Mountainbiker

Re: MTB gevonden.

Post by kawa »

yajop wrote: Ongeacht het feit dat het niet mijn fiets is, verdien jij een dikke medaille, als je als leek zelfs de moeite doet om je te registreren simpelweg om een biker blij te maken.

Ik hoop dat je de eigenaar vind.
Da's één...

Maar ik zou dit toch ook bij de politie aangeven, niet elke mountainbiker zit hier op 't forum, er bestaat meer kans dat de rechtmatige eigenaar een aangifte gedaan heeft bij de politie....
Whiterider
Mountainbiker

Post by Whiterider »

kawa wrote:
yajop wrote: Ongeacht het feit dat het niet mijn fiets is, verdien jij een dikke medaille, als je als leek zelfs de moeite doet om je te registreren simpelweg om een biker blij te maken.

Ik hoop dat je de eigenaar vind.
Da's één...

Maar ik zou dit toch ook bij de politie aangeven, niet elke mountainbiker zit hier op 't forum, er bestaat meer kans dat de rechtmatige eigenaar een aangifte gedaan heeft bij de politie....
Juist ja, vorig jaar was er ook een gestolen mountenbike bij de verkoop van fietsen aan de inwoners. Net zoals diegene daty ik staan heb, ook overspoten, zodanig dat het merk niet leesbaar was. Hij is voor 35€ verkocht met een bewijs dat hij het van de gemeente gekocht heeft.
Denk je nu werkelijk dat de politie ga uitzoeken werk van welk merk de fiets is om zo te kunnen zeggen aan iemand die klacht in gedient heeft te contacteren.
Ik spreek van ondervinding.

Trouwens, ik denk de eigenaar op het spoor te ben door een advertentie bij de lokale supermarkt.
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Whiterider wrote: Denk je nu werkelijk dat de politie ga uitzoeken werk van welk merk de fiets is om zo te kunnen zeggen aan iemand die klacht in gedient heeft te contacteren.
:roll:

Als iedereen zo zou denken dan zouden er idd maar weinig diefstallen opgelost worden.
Whiterider
Mountainbiker

Post by Whiterider »

kawa wrote:
Whiterider wrote: Denk je nu werkelijk dat de politie ga uitzoeken werk van welk merk de fiets is om zo te kunnen zeggen aan iemand die klacht in gedient heeft te contacteren.

Als iedereen zo zou denken dan zouden er idd maar weinig diefstallen opgelost worden.
Sorry maar nog eens, ik spreek van ondervinding, en zal de volgende keer de fiets nemen en verkopen, zoals vele personen zouden doen.
Ik ben een eerlijk man en heb zelf de persoon van wie hij gestolen is op het spoor gekomen omdat ik in lokale winkels en krantjes gezocht heb of er iemand een fiets gepakt is. Trouwens die persoon is er 3 gepakt en als ik die persoon maar een beetje kan helpen is dat met plezier gedaan.
En nee, ik wil geen beloning. Blijkbaar is een medeburger helpen van vroegere jaren maar ik vind dit belangrijk ook in deze tijden.
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

Whiterider wrote:
kawa wrote:

Sorry maar nog eens, ik spreek van ondervinding, en zal de volgende keer de fiets nemen en verkopen, zoals vele personen zouden doen.
Ik ben een eerlijk man en heb zelf de persoon van wie hij gestolen is op het spoor gekomen omdat ik in lokale winkels en krantjes gezocht heb of er iemand een fiets gepakt is. Trouwens die persoon is er 3 gepakt en als ik die persoon maar een beetje kan helpen is dat met plezier gedaan.
En nee, ik wil geen beloning. Blijkbaar is een medeburger helpen van vroegere jaren maar ik vind dit belangrijk ook in deze tijden.

=D> =D> =D> ik blijf het ongelooflijk vinden de moeite die je doet, net zoals je zegt zouden er velen hem aan de zoon of vriend geven of zelf houden.
En ja, het klopt, ik ben ook eens het slachtoffer geweest van diefstal van een fiets, netjes aangegeven, een maand later een veiling van de Politie en jawel, men fiets erbij.
Bleek dat hij DAAGS na de diefstal werd binnengebracht, maar mij contacteren? neen
Whiterider
Mountainbiker

Post by Whiterider »

De fiets is gisteren aan de eigenaar gegeven.

Ik wil iedereen aanraden, als een fiets gevonden wordt let vooral op de onderdelen want soms worden onderdelen verwisseld op andere fietsen om zo het onmogelijk te maken dat je uw fiets herkend.
Scott<3
Mountainbiker

Post by Scott<3 »

Whiterider wrote:De fiets is gisteren aan de eigenaar gegeven.

Ik wil iedereen aanraden, als een fiets gevonden wordt let vooral op de onderdelen want soms worden onderdelen verwisseld op andere fietsen om zo het onmogelijk te maken dat je uw fiets herkend.
Zoals u moestten er meer zijn :wink:
=D>
d_jokke
Mountainbiker

Gestolen regio Mechelen

Post by d_jokke »

Als iemand deze fietsen ziet, gelieve dit te melden aan mij.
Deze zijn gestolen uit mijn garage in de nacht van 8 op 9 augustus.

Image

Image

Image

Image
steffie73
Mountainbiker

gestolen scott

Post by steffie73 »

iemand mijn gestolen fiets gezien of te koop aangeboden gekregen ?

Image
Rodgetime
Mountainbiker

gestolen

Post by Rodgetime »

Beste Mensen,

In de nacht op maandag 8 naar dinsdag 9 aug. Zijn mijn fiets en de fiets van mijn maat gestaolen.
Lag er nog geen 2 meter vandaag de slapen. De fietsen zaten aan een Axa slot geketend aan een aanhanger. Ze hebben het slot zonder geluid (???) weten door te zagen en beide fietsen zijn meegenomen.
Mijn fiets was (is) een volledig XT uitgevoerde Gary Fisher Fat Possum en die van mijn maat is een Trek bike...
Is er een site of heeft iemand tips om je fiets ergens te registreren met frame nummer etc? Heb Fisherbikes geinformeerd maar die zeggen dat je de lokale fietsen handelaren moet informeren.

Nu schijnt diefstal in de Ardennen regelmatig voor te komen en dat er gewoon bendes aan de gang zijn wat kan je nu nog doen om het die gasten moelijk te maken.

http://fisherbikes.com/images/fisherbik ... sum_xt.jpg

Op mijn fiets zit geen Bontrager crankstel etc. maar een shimano XT in tegenstelling op de foto.
FRame nummer is reeds opgegeven WL3379787

Met vriendelijke groet,

Fietsloze Rodge.
Post Reply