Het vrekkenhoekje

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

alle olie kan aan den hond hangen als hij eraan zit te snuffelen terwijl ge wilt smeren, en onze hond moet nie gesmeerd worde, dieje loopt al veel te gesmeerd naar mijn goesting :lol:
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

Van Cot wrote:ik ga me binnenkort een velleman ledfietslamp aanschaffen
deze?
ImageImage
Ziet er wele goed uit!!
tafelpoot
Mountainbiker

Post by tafelpoot »

Ward #3 wrote:
Van Cot wrote:ik ga me binnenkort een velleman ledfietslamp aanschaffen
deze?
ImageImage
Ziet er wele goed uit!!

Post uw bevindingen hier heh
(en de prijs =P~ )
stoney
Mountainbiker

Post by stoney »

handig en goed koop om uw wiel te rechten.

Slijpt van een oude fiets de 2 voor vork poten , deze bevestig je gewoon op een plank of lassen op een ijzer plaat.

Op de zijkanten van die poten boor je een gat ter hoogte van waar uw jant komt en stek je van die nylon bouten erin zodanig dat je die bout kunt regelen tot dat ze tegen uw jant komt (2 kanten)

ps. de nylon bouten bevestig met moeren en tegen moer.

Sorry geen foto's
viper
Mountainbiker

Post by viper »

nothing 's impossible wrote:foto zal even niet lukken, maar,
gewoon een klein gaatje boren in het frame onder de bracquet.

Je doet dit best als je de as vervangt, dan zit je zeker niet in de as met je boor.

Water dat toch in het frame komt kan er makkelijk uit.

Bij veel fietsen is dit gat er al standaard, bij de mijne was dit nog niet het geval.
Bij de mijne evenmin en mijn trapas was na 4 maand naar de Kk... Soms steken we het te snel op de onderdelen en zit de oplossing in zo een detail. Kijk maar efkes naar de foto van mijn oude trapas (op mijn fotsite), zie je zo dat hij onder water heeft gestaan.
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Zo'n led lampje is goed om op de weg te rijden, je ziet de weg en je bent goed zichtbaar, om ermee in het bos/veld te scheuren in het donker heb je te weinig licht.

Ze lf heb ik een lamp van smart, 10 watt halogeen verstraler en 5 watt strijklicht.
Dit is echt het absolute minimum als je niet 100% bekend bent met de omgeving.
ik denk dat ik de set (met batterij) 3 jaar terug zo'n 65€ betaald heb.

Ondertussen zijn natuurlijk al veel betere reflectoren en veel betere lampen (meer lux voor minder watt, vb. kryptonlampjes) beschikbaar, als je het juiste materiaal kiest kan je zelf echt betaalbare superlampjes in mekaar zetten ( wel opletten dat de boel niet smelt).

Je kan de Led-lamp wel gebruiken in combinatie met een verstraler.

Verder zet ik ook een lamp op mijn helm, dan heb je ook licht als je opzij kijkt, vb. om een wegje te zoeken.

Is big fun in het donker biken

8)
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

@fennek ----> Tuurlijk is da oplaadbaar #-o
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

ik heb zo'n ledlampje helemaal het zelfde zonder houder maar een houder voor opt hoofd daar zitten 2 zo'n ledjes in en 3 AAA batterijen, dat heeft mij €3 gekost bij de eenmalige van de Lidl :wink:
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

focus_wrc wrote:ik heb zo'n ledlampje helemaal het zelfde zonder houder maar een houder voor opt hoofd daar zitten 2 zo'n ledjes in en 3 AAA batterijen, dat heeft mij €3 gekost bij de eenmalige van de Lidl :wink:
3€ is niet veel, en geeft dat voldoende licht?
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

het staat op mijn helm als cockpitverlichting (voor eventuele problemen shifters remhendels, voorderailleur) het licht alleen is niet aan te raden gezien zijt ge maar om voor voldoende te zien off road :-?
Post Reply