onderhoud ketting
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- Black Phantom
- Mountainbiker
Post by Black Phantom »
Ik rij ook met twee kettingen, geeft je inderdaad de mogelijk om meer aandacht te schenken aan het onderhoud (het moet niet zo raprap gaan).
Ketting wordt om de week gewisseld en dan ook volledig ontvet.
Ik gooi ze in een pot white spirit, goed rammelen, met een borsteltje over schrobben, omhoog hangen en goed droogblazen.
Daarna een beetje terug oliën en een weekje weghangen.
Ketting wordt om de week gewisseld en dan ook volledig ontvet.
Ik gooi ze in een pot white spirit, goed rammelen, met een borsteltje over schrobben, omhoog hangen en goed droogblazen.
Daarna een beetje terug oliën en een weekje weghangen.
- Thorgal
- Mountainbiker
- Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d
heb een XT04 ketting, 2100km, 2x afgehaald en in wasbenzine gestopt en....
... afgelopen zondag in de Bataille Ardennes, KWAK, ketting over
ik denk misschien m'n eigen fout, bij het terug vastzetten, als ge da pinneke terug indraait, dan ga ik de volgende keer diene link een beetje "open" trekken. Heb het vermoeden dat, op de plaats waar je pinnetje indraait, als daar vuil tussenkomt dan blokkeert die schakel. Had dat de vorige keer aan de hand en dank dat dat m'n kettingbreuk ook heeft in de hand gewerkt!
ik ga me er nu 2 nieuw kopen
... afgelopen zondag in de Bataille Ardennes, KWAK, ketting over
ik denk misschien m'n eigen fout, bij het terug vastzetten, als ge da pinneke terug indraait, dan ga ik de volgende keer diene link een beetje "open" trekken. Heb het vermoeden dat, op de plaats waar je pinnetje indraait, als daar vuil tussenkomt dan blokkeert die schakel. Had dat de vorige keer aan de hand en dank dat dat m'n kettingbreuk ook heeft in de hand gewerkt!
ik ga me er nu 2 nieuw kopen
- crazy ivan
- Mountainbiker
Post by crazy ivan »
Ik werk maar met 1 ketting en gebruikte vroeger petroleum nu dus zeker niet meer ,zit nu aan mijn derde ketting, maar ook aan mijn derde body en dat ging nog rapper en dat lag aan de petroleum
toch telkens iets van een 2700 km gereden met elke ketting in alle weer
gebruik nu dreft en dat werkt heel goed, daarna met luchtdruk de boel droog en proper blazen en dan teflon olie erop en voor je gaat rijden de ketting droog vrijven met een vod, de olie moet in de ketting zitten niet erop dat trekt teveel vuil aan, petroleum reinigt heel goed maar gaat de goede smering tegen en dus de levensduur
indien de ketting echt heel vuil is en naa een eerste beurt nog niet proper is dan gewoon in spuiten met olie en draaien maar aan die trappers zie je zo weer zwart worden terug met luchtdruk erop en een vod en terug inspuiten
is rapper gebeurt dan dit allemaal te typen
rijd met deze ketting al 2000 km en heb er amper sleet op 
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Als ge straffen ontvetter gebruikt moet ge de ketting er wel eerst afnemen hé 
- tafelpoot
- Mountainbiker
ik heb hier thuis ook een fles was benzine staan, is dit dan zo een goed product???
ook eens proberen dan
ik heb wel zo geen ding met draaiende borstels, moet ik diene wasbenzine dan gewoon op een vod kappe en daarmee mijn ketting kuisen of hoe doe ik dat best? (toch zo een 3borstel-ding gaan kopen??)
ook eens proberen dan
ik heb wel zo geen ding met draaiende borstels, moet ik diene wasbenzine dan gewoon op een vod kappe en daarmee mijn ketting kuisen of hoe doe ik dat best? (toch zo een 3borstel-ding gaan kopen??)
- nothing 's impossible
- Mountainbiker
Post by nothing 's impossible »
Als je toch al de hogedrukspuit gebruikt is alles van vuil toch al weg
Waarom nog ontvetten.
Verder is WD40 (kruipolie) ongeschikt om te smeren.
Heb nog geen wasbenzine gebruikt op de fiets, dus ???
Waarom nog ontvetten.
Verder is WD40 (kruipolie) ongeschikt om te smeren.
Heb nog geen wasbenzine gebruikt op de fiets, dus ???