Ik ben vandaag eens naar Bike Sportive gegaan om te vragen of ze de lagers van de achterbrug op stock hebben.
En daar zeggen ze dat je een speciale tool nodig hebt om de lagers in/uit het frame te persen.
Klopt dit ??
Specialized Epic comp M4 '04
Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
Ik heb vorig jaar enkele lagers vervangen van mijn Epic Marathon frame. Daar ik alles zelf doe aan de fiets, wilde ik ook dit werkje zelf zien te klaren. Even nagedacht, en met een oplossing op de proppen gekomen die perfect heeft gewerkt.Ridley Racer wrote:Ik ben vandaag eens naar Bike Sportive gegaan om te vragen of ze de lagers van de achterbrug op stock hebben.
En daar zeggen ze dat je een speciale tool nodig hebt om de lagers in/uit het frame te persen.
Klopt dit ??
Om de oude lager uit het frame te halen, heb ik een stukje elektriciteitsbuis, 2 stevige rondellen, een bout en een moer gebruikt. Het stukje buis moet een diameter hebben die net groter is dan de lager. 1 rondel moet een diameter hebben zo groot als de lager. Hier is een snel gemaakte afbeelding om de volgorde te tonen:

Gewoon de moer aanspannen, en de lager komt er mooi uit. Om de nieuwe lager terug te monteren, gewoon de lager naar binnen trekken op soortgelijke wijze. Dan moet je wel zeker een rondel gebruiken die overeenkomt met de buitendiameter van de lager, kwestie van de lager zeker niet te beschadigen.
Groeten,
Yannick
Inderdaad! Daar had ik eerlijk gezegd niet eens aan gedacht. Ik heb hier alle maten en soorten rondellen te mijner beschikking, dus was de juiste maat vinden niet echt een probleem_alain_ wrote:Daar kan je de oude lager voor gebruiken.Dan moet je wel zeker een rondel gebruiken die overeenkomt met de buitendiameter van de lager, kwestie van de lager zeker niet te beschadigen.
-
cannondaleboy
- Mountainbiker
-
kraftstoff
- Mountainbiker
Post by kraftstoff »
Content vd pedaalkes? Hoeveel hebde die juist betaald?Ridley Racer wrote:nieuwe pedaaltjes gekocht: Ritchey pro
![]()