Het vrekkenhoekje

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Willempie
Mountainbiker

kuisen

Post by Willempie »

om men fiets te kuisen en op te blinken gebruik ik gewone lampen-olie.alle vlekken,smeer,modder is er snel vanaf en je hebt geen water nodig!prijs=5 euro en daar kom je maanden mee toe.1 nadeel-er blijf makkelijker stof op hangen.
Joris
Mountainbiker

Post by Joris »

Thanks Black Phantom, nu kan ik aan de slag.
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

zaalig lampederreke...
Nu nog batterij,welke??

Ook een tip:maak veel dingen zelf: een fietsmontagestandaard
ook conussleutels: oude steeksleutels dun slijpen met een slijpsteen.
Gertus
Mountainbiker

Post by Gertus »

Voor die accu gebruik je gewoon een lood accu vanuit nen electro winkel ergens (zo ene die Vellememan kitjes verkoopt) Dan hebde ene van 12 V en 7 Ah dus da zal zeker voldoende zijn voor enkele uurkes licht eh :-) Rekent met een 20 W spotje op een 4.21 uurkes licht dus dat is al een goe lichtje en een goede trainingstijd s'avonds denk ik :bounce:

Ik had me zo een accu besteld maar ben hem nog niet gaan ophalen :-) reken aan een 20 euro dacht ik..........
fennek
Mountainbiker

Post by fennek »

Der Gertus wrote:Voor die accu gebruik je gewoon een lood accu vanuit nen electro winkel ergens (zo ene die Vellememan kitjes verkoopt) Dan hebde ene van 12 V en 7 Ah dus da zal zeker voldoende zijn voor enkele uurkes licht eh :-) Rekent met een 20 W spotje op een 4.21 uurkes licht dus dat is al een goe lichtje en een goede trainingstijd s'avonds denk ik :bounce:

Ik had me zo een accu besteld maar ben hem nog niet gaan ophalen :-) reken aan een 20 euro dacht ik..........
4 uurtjes licht met een batterij van 20 €? Dat betekent dan 5 euro per uur? Niet een beetje duur? #-o Of is dat oplaadbaar? :-?
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Bikewerkstand: 2 oude binnenbanden over de baar van de garagepoort, zadel en stuur ophangen, goede hoogte om te werken vanop een stoel.

Haarlak om schuivende handvaten vast te zetten.
Of zoals de mottocrossers met ijzerdraad de uiteinden vastmaken ipv die dure handvaten.

Gat boren onderaan het frame (aan as) om het water weg te laten lopen en zo de levensduur van uw trapas menigmaal te verhogen.
d@Mit
Mountainbiker

Post by d@Mit »

nothing 's impossible wrote:Gat boren onderaan het frame (aan as) om het water weg te laten lopen en zo de levensduur van uw trapas menigmaal te verhogen.
Kunt ge hier eens een fotooke van laten zien want dit begrijp ik ni zo goed?
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

foto zal even niet lukken, maar,
gewoon een klein gaatje boren in het frame onder de bracquet.

Je doet dit best als je de as vervangt, dan zit je zeker niet in de as met je boor.

Water dat toch in het frame komt kan er makkelijk uit.

Bij veel fietsen is dit gat er al standaard, bij de mijne was dit nog niet het geval.
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

lijkt mij gewoon een gat onder de trapas te zijn.

wat die accu van dat licht betreft, dat is een kleine autobatterij, dus herlaadbaar

ik ga me binnenkort een velleman ledfietslamp aanschaffen, die kan op de dwarse buis van het stuur gemonteerdworden, en kan 200 uur branden met 4AAA batterijen, dus ik reken op een 50 uur als ik herlaadbare gebruik, en met leds zien ze u ook van ver afkomen, en ze gaan bovendien 200000 branduren mee, 45 jaar dus als een nacht 12 uur zou duren en je iedere nacht rijd. Het geheel is waterdicht, schokbestendig en kan 360° gedraaid worden en als gewone zaklamp dienst doen, de prijs is een 15-20€, en er zitten vier alkaline batterijn bij die je voor de afstandsbediening van de TV kan houden, en 4 herlaadbare batterijen vind je voor 14€

samen dus 34€ als alles maximumprijs zou zijn. Voorwaarde is wel dat je al een batterijlader hebt, maar tegenwoordig hebben veel mensen zo een ding dus die tel ik niet mee en je kan hem voor andere batterijen ook gebruiken.

ff een tip om veel tijd en olie te besparen, zorg dat er geen hond in de buurt is, dan ligt je bike geen 15 keer tegen de grond (heb geen plaats voor haken te zetten dus bike moet ondersteboven oftewel ergens tegengezet worden. Bovendien zitten je versnellingen dan ook niet vol hondenharen en moet je geen half uur aan de staart van je hond zitte schrobben.

klinkt onozel maar is gewoon zo
Ward #3
Mountainbiker

Post by Ward #3 »

Van Cot wrote: ff een tip om veel tijd en olie te besparen, zorg dat er geen hond in de buurt is, dan ligt je bike geen 15 keer tegen de grond (heb geen plaats voor haken te zetten dus bike moet ondersteboven oftewel ergens tegengezet worden. Bovendien zitten je versnellingen dan ook niet vol hondenharen en moet je geen half uur aan de staart van je hond zitte schrobben.

klinkt onozel maar is gewoon zo
Vanwaar dan de olie?
is wel grappig maar kan het mij voorstellen...
Post Reply