Houffamarathon 2010

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

aj kwak wrote:
MaC'Red wrote:
die S en XC toertocht op zaterdag, moet ge daarvoor op voorhand inschrijven of kan dit de dag zelve ook nog ?? ik kan voorinschrijven eventueel maar mijne compagnon niet.
Ik heb gezien dat deze ook met groepstart is !!

MaC'Red 8)
yip yip, daginschrijven mogelijk.
nice, vorige twee jaren een vaste route gereden en dan nummer gaan ophalen, dan rijden we deze tochten mee hé, wat is trouwens het verschil tussen de 2 ??

MaC'Red 8)
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

MaC'Red wrote:
aj kwak wrote:
MaC'Red wrote:
die S en XC toertocht op zaterdag, moet ge daarvoor op voorhand inschrijven of kan dit de dag zelve ook nog ?? ik kan voorinschrijven eventueel maar mijne compagnon niet.
Ik heb gezien dat deze ook met groepstart is !!

MaC'Red 8)
yip yip, daginschrijven mogelijk.
nice, vorige twee jaren een vaste route gereden en dan nummer gaan ophalen, dan rijden we deze tochten mee hé, wat is trouwens het verschil tussen de 2 ??

MaC'Red 8)
Parcours ligt nog nt volledig vast, maar 2 rustige tochtjes. Een over +-15km, het ander over +-30km.
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

vala ingeschreven voor de 75 met bikemakker.
Als de vorm goed is er mss een volle bak tegen aan gaan is van 2006 geleden dat ik daar meereed. Want gedaan met studeren en geen herexamens meer :-p
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

hebben ons al ingeschreven met 4 voor de 52 km (mss komer er nog clubmakkers bij) :drunk:
hoop het te overleven :lol:
Rij in juni met shortbikes naar la bresse voor 3 dagen, das al een goede opwarmer voor deze marathon.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Ik zie net dat de parcours online staan.

Zouden de hoogtemeters kloppen?

Twee jaar geleden de 75 gereden en toen vond ik hem loodzwaar.
Vorig jaar ook de 75 gereden en toen was het parcours stukken minder zwaar en waren het veel minder hoogtemeters dan vooraf aangekondigd.

Dat deed mij dus besluiten om dit jaar de 100 te rijden.

Maar nu zie ik de afstanden en hoogtemeters en hebben ze het parcours blijkbaar stukken zwaarder gemaakt (als dat klopt, want om eerlijk te zijn neem ik veel aankondigingen van deze organisatie na twee jaar met een korreltje zout...)

55 km - 1320 hm
72 km - 1970 hm
95 km - 2560 hm
117 km - 3200 hm
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

El Baelos wrote:Ik zie net dat de parcours online staan.

Zouden de hoogtemeters kloppen?

Twee jaar geleden de 75 gereden en toen vond ik hem loodzwaar.
Vorig jaar ook de 75 gereden en toen was het parcours stukken minder zwaar en waren het veel minder hoogtemeters dan vooraf aangekondigd.

Dat deed mij dus besluiten om dit jaar de 100 te rijden.

Maar nu zie ik de afstanden en hoogtemeters en hebben ze het parcours blijkbaar stukken zwaarder gemaakt (als dat klopt, want om eerlijk te zijn neem ik veel aankondigingen van deze organisatie na twee jaar met een korreltje zout...)

55 km - 1320 hm
72 km - 1970 hm
95 km - 2560 hm
117 km - 3200 hm
De afstanden en hoogtemeters zoals jij ze nu laat zien staan er al een hele tijd op hoor. Vanaf dat je kon inschrijven...

edit: maar dat was je vraag niet... Sorry :D ik weet ook niet of ze kloppen en eerlijk gezegd weet ik ook niet goed wat ervan te verwachten. Maar ik heb me toch ingeschreven voor de 95 km...
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

'k Zal dat ook maar doen.
Tot nu toe nog nooit meer dan 2350 hm's in één rit gehad, maar tijdens de Roc Marathon in oktober moeten er 2900 worden overwonnen, dus we kunnen maar al eens oefenen.
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

El Baelos wrote:'k Zal dat ook maar doen.
Tot nu toe nog nooit meer dan 2350 hm's in één rit gehad, maar tijdens de Roc Marathon in oktober moeten er 2900 worden overwonnen, dus we kunnen maar al eens oefenen.
gelijk ge me vorig jaar in vol ornaat voorbij raasde in de klim moet dat zeker lukken, allez ik weet wel ni hoe uw voorbereiding was tot heden.
Vorig jaar kon ik ook wel de 100 km aan, nu nog hopen dat we hetzelfde weertype krijgen dan vorig jaar

MaC'Red 8)
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Ik ga voor de 2e keer de 120 doen, in 2006 ook al eens gedaan en in 2008 de 90. In 2006 was het een ritje van zwaar afzien. Mede door de omstandigheden, we waren met een groepje van 4 gestart. Er was iemand bij die na 20km lek reed en niets bij had van materiaal, die dus geholpen maar door problemen met zijn UST ventiel zeker 20min verloren. Daarna nog iemand van de groep kwijtgespeeld, wij dachten dat hij ergens gevallen was dus teruggekeerd op het parcours maar die was blijkbaar afgedraaid naar de finish zonder iets te laten weten. Bijgevolg gans de dag alleen gereden, als zowat allerlaatste op de 120km...
Deze keer wil ik beter getraind aan de start komen, ben nu 3 weken in verlof en ga ervan profiteren om met de koersfiets wat meer ritten te doen van 150-180km, specifiek voor deze Houffa.
Treg
Mountainbiker

Post by Treg »

El Baelos wrote:Zouden de hoogtemeters kloppen?

55 km - 1320 hm
72 km - 1970 hm
95 km - 2560 hm
117 km - 3200 hm
http://connect.garmin.com/activity/24082191

Vorig jaar dus 2860hm volgens mijn Garmin...
Post Reply