17-18/07 BK Malmedy 4X / DH / XCO / TRIAL
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- sjotbiker14
- Mountainbiker
Kevin Van Hoovels kampioen + TV-reportage VRT
Kevin is al jaren een fel onderschat biker. Ken hem al van voor hij begon met wedstrijden. Hij verdient deze titel dubbel en dik. De meesten weten zelfs niet wat voor parcours hij heeft afgelegd om zo ver te geraken. Wie kan zulke prestaties voorleggen in combinatie met het succesvol afleggen van zware universitaire studies? Echt knap
De TV-reportage in het Sporza nieuws stoorde me echter mateloos. Ipv de winnaar in het daglicht te stellen, te prijzen voor zijn prestatie en hem bekendheid te geven, verkiest de VRT om nogmaals Sven Nys extra zendtijd te geven over hoeveel pech Nys had... Wat een gemiste kans !
Nys deed mijns insziens bovendien geen al te slimme zet bij zijn interview. Hij vermeldt namelijk dat hij nu het enige mtb-boegbeeld is in België en het zijn taak is om de sport te redden...
Iemand die het MTB echt in zijn hart draagt, zou dan ook de kans te baat moeten nemen om de winnaar van de dag te feliciteren voor een prachtprestatie. Nee, deze reportage was echt een gemiste kans om de sportliefhebbers eens nieuwe sportsterren voor te stellen. Het is niet de sport die in crisis zit, maar de pers die een veel te conservatieve visie heeft en blijft vasthouden aan het(de) oude. Bovendien bewijst dit nogmaals dat de meerderheid van de sportpers niet is geïnteresseerd in onze sport, maar enkel interesse heeft in Nys. Dat is niet SN zijn fout, maar hij zou misschien wel kunnen zorgen dat zijn mederenners mee de aandacht krijgen die ze verdienen.
De TV-reportage in het Sporza nieuws stoorde me echter mateloos. Ipv de winnaar in het daglicht te stellen, te prijzen voor zijn prestatie en hem bekendheid te geven, verkiest de VRT om nogmaals Sven Nys extra zendtijd te geven over hoeveel pech Nys had... Wat een gemiste kans !
Nys deed mijns insziens bovendien geen al te slimme zet bij zijn interview. Hij vermeldt namelijk dat hij nu het enige mtb-boegbeeld is in België en het zijn taak is om de sport te redden...
Re: Kevin Van Hoovels kampioen + TV-reportage VRT
iemand met de juiste visietègniesj wrote:Kevin is al jaren een fel onderschat biker. Ken hem al van voor hij begon met wedstrijden. Hij verdient deze titel dubbel en dik. De meesten weten zelfs niet wat voor parcours hij heeft afgelegd om zo ver te geraken. Wie kan zulke prestaties voorleggen in combinatie met het succesvol afleggen van zware universitaire studies? Echt knap![]()
Nys deed mijns insziens bovendien geen al te slimme zet bij zijn interview. Hij vermeldt namelijk dat hij nu het enige mtb-boegbeeld is in België en het zijn taak is om de sport te redden...Iemand die het MTB echt in zijn hart draagt, zou dan ook de kans te baat moeten nemen om de winnaar van de dag te feliciteren voor een prachtprestatie. Nee, deze reportage was echt een gemiste kans om de sportliefhebbers eens nieuwe sportsterren voor te stellen. Het is niet de sport die in crisis zit, maar de pers die een veel te conservatieve visie heeft en blijft vasthouden aan het(de) oude. Bovendien bewijst dit nogmaals dat de meerderheid van de sportpers niet is geïnteresseerd in onze sport, maar enkel interesse heeft in Nys. Dat is niet SN zijn fout, maar hij zou misschien wel kunnen zorgen dat zijn mederenners mee de aandacht krijgen die ze verdienen.
Klopt idd!!
Ma ja, mtb is geen voetbal, wielrennen en tennis hè...... De artikels in de krant over mtb en bv motocross zijn vaak op 1 hand te tellen en je moet er dan ook nog verdomd hard achter zoeken....
Voetbal daarentegen zijn voorbeschouwingen, de wedstrijdverslagen en dan ook nog eens nabeschouwingen.......
Ma soit, dikke proficiat aan al de winnaars! En in het bijzonder aan Jeff Luyten (juniors): goe gedaan Jeffke!!!!
Ma ja, mtb is geen voetbal, wielrennen en tennis hè...... De artikels in de krant over mtb en bv motocross zijn vaak op 1 hand te tellen en je moet er dan ook nog verdomd hard achter zoeken....
Voetbal daarentegen zijn voorbeschouwingen, de wedstrijdverslagen en dan ook nog eens nabeschouwingen.......
Ma soit, dikke proficiat aan al de winnaars! En in het bijzonder aan Jeff Luyten (juniors): goe gedaan Jeffke!!!!
- Dieter ex Mx-er
- Mountainbiker
Post by Dieter ex Mx-er »
super toffe afdalingen,had het veel erger verwacht als je velen hoorde praten, enkel de klimmetjes waren een hel voor mij toch nog 23st bij de fun B. Ken me gejund 
- Fons Moors
- Mountainbiker
- Location: E-MTB LEVO - Merida Big7 - Merida Ninety-Nine Merida O-Nine
Post by Fons Moors »
Filmkes van alle kampioenen podiums staan op het net.
Later in de week komen er filmkes van al de wedstrijden en ook sfeerbeelden..
Ik vond de afdalingen 's morgens toch wel redelijk glad liggen en het klimmen was serieus zwaar,vooral de laatste ronde was het afzien voor mij...
Was m'n eerste wedstrijd en met een 16de plaats bij de fun b klasse was ik eigenlijk wel tevreden!
Heb veel fotografen gezien naast het parcour,zijn die foto's ook ergens te bekijken op het internet???
Was m'n eerste wedstrijd en met een 16de plaats bij de fun b klasse was ik eigenlijk wel tevreden!
Heb veel fotografen gezien naast het parcour,zijn die foto's ook ergens te bekijken op het internet???
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Hebde gij heel mijn koers gefilmd dan?Fons Moors wrote:Filmkes van alle kampioenen podiums staan op het net.