Afwerking specialized S works epic 2005

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Tomski
Mountainbiker

Post by Tomski »

-Als vork zou ik de skereb platinum nemen omdat die qua werking het beste aansluit bij je demper houw er wel dan rekening mee dat je voor je hs33 remmen een RAT-booster nodig hebt om je remmen op je skereb vrk te monteren.

-Voor de derailleur zou ik de X.0 kiezen hij is wel wat duurder dan de XTR maar ik vind dat hij beter werkt maar houw er rekening mee dat je enkel sram shifters kan gebruiken in combi met een X.0 der.
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Flip FSR wrote:
Mick wrote:Over de remmen: Dit zijn zeer goede remmen maar ze passen totaal niet bij de Epic vind ik. Ze zijn ook zwaar.
Da's ook mijn gedacht, HS 33'ers zien wa oubollig uit op ne Epic... :roll:
Ik geef Pluke groot gelijk dat hij voor de HS33 kiest! Wat moet je nemen als je geen schijfremmen wil en toch op tijd wil stilstaan, steeds je remmen kan vertrouwen en stukken minder slijtage hebt dan V-brakes! Ik zou net hetzelfde kiezen op een toekomstige fiets, al ziet het er naar uit dat dat nog een tijdje gaat duren en dat er geen remnokken zullen voorzien zijn op dat frame.
Biestie1
Mountainbiker

Re: Afwerking specialized S works epic 2005

Post by Biestie1 »

Pluke wrote:Achterderailleur
1 scram x0
2 xtr

Welke zouden julie nemen?
Ik heb op 1 bike de XO en op de andere een X9 ; deze schakelen identiek !
De X9 is 10 gr zwaarder, maar kost minder dan de helft van de XO.
Trouwens zelfs de XO is ook weer niet meer zooo duur he.
Voor een 180 euro moet je de combinatie derailleur-shifters wel kunnen vinden. Daarvoor hebt geen XTR+shifters.
Biestie1
Mountainbiker

Post by Biestie1 »

Vork : nie twijfelen ; koopt ne FOX !
Ik heb ne SID Team en ne Fox 100 RLC ; wat een verschil amai.
Fox is superstijf tegen de SID-zwiebel.
Voor nen Epic is de Terralogic (100X) de ideale vork omdat die zich perfect verhoudt met de braindemper achteraan.
Flip FSR
Mountainbiker

Post by Flip FSR »

anthonissenbart wrote:
Flip FSR wrote:
Mick wrote:Over de remmen: Dit zijn zeer goede remmen maar ze passen totaal niet bij de Epic vind ik. Ze zijn ook zwaar.
Da's ook mijn gedacht, HS 33'ers zien wa oubollig uit op ne Epic... :roll:
Ik geef Pluke groot gelijk dat hij voor de HS33 kiest! Wat moet je nemen als je geen schijfremmen wil en toch op tijd wil stilstaan, steeds je remmen kan vertrouwen en stukken minder slijtage hebt dan V-brakes! Ik zou net hetzelfde kiezen op een toekomstige fiets, al ziet het er naar uit dat dat nog een tijdje gaat duren en dat er geen remnokken zullen voorzien zijn op dat frame.
:roll: Tja, XTR v-brakes misschien? Ik zou op een epic schijfremmen kletsen, fietske verdient dat,
maar dat is mijn gedacht hé. En smaken verschillen... gelukkig! :wink:
Mick
Mountainbiker

Post by Mick »

Flip FSR wrote:
anthonissenbart wrote:
Flip FSR wrote: Da's ook mijn gedacht, HS 33'ers zien wa oubollig uit op ne Epic... :roll:
:roll: Tja, XTR v-brakes misschien? Ik zou op een epic schijfremmen kletsen, fietske verdient dat,
maar dat is mijn gedacht hé. En smaken verschillen... gelukkig! :wink:
Inderdaad, XTR V-brakes met ceramische wielen. Deze zijn minstens even goed dan de HS33 waar ik ook een lange tijd mee heb gereden.
Nu rij ik met de XTR V-brakes en ik ben nog nooit remkracht tekort gekomen zelfs niet in de Alpen! :wink:
Post Reply