Zo 18/07/2010 Wijgmaal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cheeseman
Mountainbiker

Re: Van een Papegaai en Kaasmannen!

Post by cheeseman »

StrammerMax wrote:Om 9.40 u vertrokken, Devil Biker maar laten gaan, want zo’n jong veulen kan ik toch niet blijven bijhouden met mijn sightseeing-tempo! De grote toer gereden op een rustig tempo, het ging vrij vlot, de laatste tien kilometers kreeg ik het wel moeilijk en heb ik twee (drie, vier :^o) korte steile hellingen met de benenwagen moeten nemen wegens te moe. Mooie toer in een dito zonovergoten streek met veel afwisseling: veldwegen, hobbelen over bultjes in weiden, wat asfalt hier, een bospad ginder, bibberen over kasseien en een paar mooie holle wegen, des te leuker indien het een afdaling betrof. Het nijdig klimmetje dat ik herken van vorige edities of van andere tochten in de streek zat er ook weer in. Een biker vroeg aan wie boven stond uit te hijgen of er hier veel tot boven waren gereden, wat aan drie bikende vrouwen de opmerking ontlokte dat deze kerel waarschijnlijk bezorgd was over een mogelijke deuk in zijn mannelijke ego! :lol:

Na een kilometer of 20, aan een splitsing van de afstanden, rubber-12 aangetroffen op een bank in het gezelschap van Chimaera. In elkaars zog gereden tot aan de eerste bevoorrading. Daar was eten in overvloed: appelsienen, bananen, dikke hompen cake en sportdrank. Van Aquarius waren enkel de vlaggen en een lege bestelwagen te zien, nieuwe voorraad werd aangebracht. Een kleine jongen stond al reikhalzend te wachten en dra werden de flesjes uitgedeeld en door de “Aquarius-boy” aangeprezen met de woorden “it will keep you going”! And so it did! Na de rustpauze weer op pad tot aan de splitsing 44-63 km waar Chimaera zijn eigen weg ging. De rubber was ik ook direct weer kwijt toen hij de gas openzette! Genoten van het landschap waardoorheen ik met m’n fietske bolde. De singletrack met al die diepe sporen en groeven boezemde me niet veel vertrouwen in. Mooi weer, maar zonder de overdreven warmte van de vorige weken zodat het zweet deze keer dan toch niet uit mijn helm zeek (zeikte?)! Na de splitsing van de 63 km zijn me nog slechts drie bikers voorbijgestoken. Eigenlijk weinig bikers gezien onderweg, zeker geen file en geen geroep of getier gehoord, het voordeel van een late start!

Aan de tweede bevoorrading waren de mannen al één en ander aan het opruimen, maar van alle bovengenoemde lekkers kon nog gesmuld worden. Iemand vroeg of ik er nog voorbijgestoken was, alsof dat ooit gebeurt :-? , maar dat kon die man natuurlijk niet weten! Ik vermoedde weer de rode lantaarn te zijn van deze tocht wegens geen kat op een fiets meer gezien! Ik kreeg zelfs een korte uitleg over wat me nog te wachten stond: tien kilometer op en af en dan vanaf Herent nog een tien kilometer plat. Eén keer over een pijltje heen gekeken en even gemist, naar het einde toe ontbrak er op een kruispunt ook eentje, maar kon je het volgende toch nog zien staan, ik heb er zelf even verder nog eentje weer rechtop gezet. Bleek ik dan toch niet de laatste te zijn, want ik werd bijgebeend door twee bikers in hetzelfde opvallende pak! Hij herkende de papegaai op m’n trui van het forum en aangezien er maar zo ene is die hier kwebbelt, wist hij direct met wie hij te maken had! Ik had al de publiciteit voor kaas op z’n pak bemerkt (en de twee daarom voor Nederlanders aanzien :oops: ) en toen hij z’n woonplaats noemde kon hij dus niet anders dan cheeseman zijn met spongebob als avatar, wiens spons er uit ziet als een gatenkaas! De brug stond nog open en omdat ik een pijltje naar rechts had zien staan, het kanaal gevolgd. Daar was echter geen mogelijkheid om over te steken en omdat cheeseman me verteld had dat hun auto aan de overkant stond, betrouwde ik het niet en ben op m’n stappen teruggekeerd. Zijn compagnon was al achter me aan om me terug te halen, want we moesten de brug over. Die ging dan toch helemaal naar beneden waarna alle mensen en auto’s die daar dus al een tijd zullen hebben staan wachten zich op die brug stortten om ze in alle mogelijke en onmogelijke richtingen over te steken! Was dat daar een zootje! #-o

Ik was van mening dat cheeseman en co nog een glas zouden zijn komen drinken, dus sorry dat ik zo ineens weg was en bij deze dan m’n groeten. Een man aan het loket van de voetbal probeerde me al grappend een ticket voor de match die over een uur zou beginnen te slijten, maar ik heb die centen uitgegeven aan edel vocht! Rubber-12, Devil en SilverFokske zaten lekker in de zon, ook Jean-Paul van O2-bikers, vrijdagavond nog gezien in Herfelingen, was er met enkele bikematen (m/v) en Karel de Bierbiker met enkele companen. Maar de kaasmannen en ik waren dus effectief de rode lantaarns! Met hier en daar op m’n stappen te moeten terugkeren en van en naar de auto had ik zo’n 68 km. Ik heb me reuze geamuseerd vandaag en na enkele weken van tamzakkerij op bikegebied (eerst te veel werk, dan weer te heet, dan geen goesting) heb ik de smaak weer te pakken!
Griet wrote: Ah ja ... nog eentje.... hoe komt het toch altijd dat de vrouwendouches meestal koud zijn en bij die mannen de stoom uit hun kleedkamers komt?
Griet, dat is niet van het water van de douches, maar van de stoom die uit hun oren komt!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette
Hoi Strammermax en Co
Blij dat m'n bikemaat en ik U dan toch eens hebben getroffen op een of andere toertocht.
Sorry dat we ineens huiswaarts gereden zijn maar dit had zijn redenen :
eenerzijds waren we inderdaad al een tijdje onderweg en verschoten we van het uur, en anderzijds wou ik toch even de hondenbeet die ik onderweg opliep laten verzorgen door vrouwtje lief ( man zeg komt daar opeens zo'n border-collie achtige hond op ons afgestormd m'n bikemaat kon nog met luidkeels gebrul de hond afhouden maar voor ik het besefte voelde ik tanden m'n been toetakelen balans schaafwonden en morgen een blauw onderbeen )
Voor de rest hebben wij mtb-ers van WBC wijnegem (en dit ligt inderdaad niet in holland maar bij Antwerpen) een leuk TT gehad
Alles was dik in orde qua organisatie dus deze staat al genoteerd voor volgend jaar.

Strammer en Co , Volgende keer moeten we zeker eens een babbeltje doen bij wat schuimend vocht . Ik hou wel in het oog waar jullie opduiken de volgende weken.
Als ik m'n bike gerepareerd krijg tegen zondag ( heb vandaag gepresteerd om een tand van m'n voorste middenblad te doen afbreken )
zien we mekaar misschien wel

salut mannen
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Post by StrammerMax »

Oei, dat is minder! Die hond zal gedacht hebben: die kaastafel laat ik niet aan m'n neus voorbijgaan! :wink: Beterschap gewenst voor man en bike! Ik zie dat Spongebob ook al verleden tijd is!

Op de terugweg naar huis stonden langs een grote baan twee kwajongens de voorbijrijdende auto's nat te spuiten met een waterpistool! Was wel een grappig gezicht! Goed dat den Devil net het raampje had gesloten!
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Nemand een idee van de mysterieuze fotograaf ???
Polleke1969
Mountainbiker

Post by Polleke1969 »

wij van trommelen oosterhout NL waren met 4 man sterk
mooie tocht super bevoorrading en prima pijlen.
we hebben ons vermaakt en het vuur uit onze schoenen getrapt met een gemiddelde van 24 op de 63, ik had 703 hoogtemeters.
het enige wat we miste was soms een vlagmadammeke bij een oversteek.

tot volgend jaar
Glenn92
Mountainbiker
Location: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

Post by Glenn92 »

Dacuba wrote:Nemand een idee van de mysterieuze fotograaf ???
Ik denk dat het gewoon een andere biker was dat zijn bikemaat wou fotograferen.
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

Ridley Racer wrote:
Dacuba wrote:Nemand een idee van de mysterieuze fotograaf ???
Ik denk dat het gewoon een andere biker was dat zijn bikemaat wou fotograferen.
Zou kunnen, alleen trok hij van iedereen van onze groep ook een foto :lol: pff achja...

Leuk tochtje ! Wie zaagt er nu over zoveel asfalt? Da kunde ni vermijden imo, toch ni in de vlaanders.
Wat ik een persoonlijk minpunt vond is dat het er zeer zenuwachtig aan toe ging, op sommige plaatsen waar je dacht van hier steekt nu toch geen kat voorbij hebde altijd wel van die manne die toch wille probere.
Ook nog eens excuses aan de prettige dame waar ik bijna op geland ben na een noodstop voor de plas modder :lol:
Verder wil ik nog vragen aan de biker met de retro cannondale of alles is orde is gekomen na de val op zijn heup? Heb nog een tijdje bij jou staan wachten tot je terug recht kon.
Bravo voor de organisatie, had mijn zinnen gezet op Malmedy maar dit liet me dat al snel vergeten ! :-D
See ya all next year ! 8)
Geoffe
Mountainbiker

Re: doe zo voort

Post by Geoffe »

dirtymtbiker wrote:Ik zou zeggen : "Doe zo voort"

de "lange" afstand gedaan

quasi perfecte afpijling
bevoorrading : genoeg eten en drinken (om 8u30 vertrokken)

parcours : aanloop en "uitloop" asfalt, beton, maar kan ook niet anders gezien de regio

tof parcours, boskes op en af, single track, kan niet veel beter peins ik.

Eentje om terug te komen. =D>
+1 =D>

Voor mij de eerste keer in Wijgmaal en dik meegevallen. Alleen deden de 64km weer lekker pijn met een conditie die beneden alle peil is :oops:
Ook de Leffe nadien smaakte weer :drunk:
Rucher
Mountainbiker

Post by Rucher »

Na een vrijgezelleavond in Maastricht en een goei 2 uurtjes slaap een tof ritje gereden op de 63km.Blij met de asfalt stukken in het begin en einde(ideaal om op te warmen en uittetrappen).Goeie bepijling en bevoorrading en heb gelukkig geen zenuwachtig gedoe onderweg tegen gekomen..wel veel lekke banden..er is zoiet om in u band te doen ..oké wat zwaarder voor de echte maar rij al meer dan jaar zonder lek te rijden en ik kan je vertellen dat ik de nodige doornen eruit moet halen als ik mijn banden wissel..geen hond gezien maar ook wel de fotograaf en ik had ook de indruk dat hij iedereen fotografeerde..hopelijk maakt hij zich bekend..tot de volgende toertocht en hopelijk wat meer van de bende aanwezig dat ik al eens in het wiel kan gaan hangen
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Was leuk tochtje ,met leuke bospassages erin

Helaas laatste 5km mijn klop gekregen en mijn 2collega's laten wegrijden

aangekomen met 64km en net geen 23 gemiddeld was blij mits ik laatste 5km niet meer vooruit ging :lol:
Glenn92
Mountainbiker
Location: 1x carbon,2x staal,1x tita en nen Speed Triple en GT380

Post by Glenn92 »

Ik heb een filmpje gemaakt van de tocht
wat ik na veel problemen met het bewerken :evil: dan toch eindelijk op Pinkbike gekregen heb :-D .
Maar de aftiteling is nog niet in orde :cry:

http://www.pinkbike.com/video/149439/

Voor de rest was het een leuk tochtje =D>
Tot volgende keer.
Post Reply