18/07 Rando de l'Hermeton Surice

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Let vooral voor km70, op amper 1km zo'n 170hm omhoog :wink:

Image
Image
Image
Last edited by uncle sam on Sun 18 Jul 2010 21:44, edited 1 time in total.
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

JeF GT wrote:Prachtige rit, het schoonste dat ik de afgelopen weken al gereden heb. Echt marathonbiken. Jammer dat bij sommigen de marathonspirit ontbreekt. Ook al rijden ze dan de rit in 4h22...
waar slaat dat nu weer op? van die marathonspirit he, met het eerste deel van je post ben ik het helemaal eens
TimS.
Mountainbiker

Post by TimS. »

JeF GT wrote:Prachtige rit, het schoonste dat ik de afgelopen weken al gereden heb. Echt marathonbiken. Jammer dat bij sommigen de marathonspirit ontbreekt. Ook al rijden ze dan de rit in 4h22...
Ik heb de rit in 4u22 gereden en ge moogt gerust zijn dat ook ik van de rit heb genoten. Hééééél mooi parkoers. Het is niet omdat ge in een stevig tempo rond rijdt dat alleen de tijd telt. Diene tijd is voor mij voorbij. Maar als de conditie goed is kunt ge soms twee dingen tegelijk. Rijden en kijken. Plus, als ik iemand tegen kwam met pech vroeg ik of alles "ok" was. De tijd kwam op de tweede plaats.
Dus ge zijt verkeerd [-X .
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Echt schitterend!
Eén van de mooiste ritten dit jaar tot nu toe.
De omgeving is misschien niet altijd even spectaculair als in bijv. de RDHF, maar qua puur mountainbike plezier kon dit toch tellen.
Wat ik zo leuk vind aan biken in deze streek is dat je veel meer singletracks door de bossen hebt in plaats van de bredere bospaden in de Ardennen.

Enkel de bepijling kon soms wat duidelijker. Ik ben drie keer verkeerd gereden.
De tweede keer was echt stom, aangezien ik serieus gevallen ben over een uitstekende steen, die ik niet had gezien omdat ik druk op zoek was naar pijltjes... Gevolg: verbogen derailleurpad en mijn twee grootste kransjes achteraan onbruikbaar. De volgende 70 km moest ik het dus doen met 26 x 26 als kleinste verzet. Puur op wilskracht toch bijna overal boven geraakt, al was 't wel afzien in de klimmetjes. Enkel die zéér steile haarspeldklim ging halfweg niet meer wegens krampen.
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

Dummy wrote:
waar slaat dat nu weer op? van die marathonspirit he, met het eerste deel van je post ben ik het helemaal eens
@ dummy, ik weet wel wat je bedoelt.
Maar de echt snelle mannen, daar ga je geen last van hebben.
Die respecteren de tragere rijders wel. Het zijn de would-be's, mannen die denken dat ze het zijn en die over hun eigen limiet rijden waardor ze snel gefrustreerd geraken en waardoor ze onnozel gaan doen. Deze kiekens vind je niet alleen op chrono's maar ook op gewone tt's.
Gewoon negeren die mannen en genieten van je rit.
.:Roel:.
Mountainbiker
Location: CUBE LTD1; Specialized Epic 07 (Expert); Commencal VIP Nuts 5

Post by .:Roel:. »

Ik vond het een prachtige rit!

Zoniet de mooiste van de Ardennen.

Mijn maat heeft wel zijn pols gebroken op km15 van de 90km wat wel minder was.
Hij heeft er toch nog 5km mee verder gereden, chapeau!

Hier kom ik volgend jaar zeker terug!
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

G-love wrote:
Dummy wrote:
@ dummy, ik weet wel wat je bedoelt.
Maar de echt snelle mannen, daar ga je geen last van hebben.
Die respecteren de tragere rijders wel. Het zijn de would-be's, mannen die denken dat ze het zijn en die over hun eigen limiet rijden waardor ze snel gefrustreerd geraken en waardoor ze onnozel gaan doen. Deze kiekens vind je niet alleen op chrono's maar ook op gewone tt's.
Gewoon negeren die mannen en genieten van je rit.
Ik weet gewoon dat er zo'n snellere man was die ongeveer een tijd had rond de 4u20-25 die echt NIET te genieten was onderweg. Zijnde aan de bevoorrading alles inpalmen en de anderen gewoon de kans ontnemen een bekertje drinken te nemen tot hij weer in alle haast kon vertrekken, om dan de volgende bevoorrading twee bidons helemaal vullen terwijl ze van de organisatie specifiek vragen om er maar 1 te vullen omdat ze tijdelijk even door hun voorraad heen zaten. De renners na de wanna-be moesten maar wachten tot er weer te drinken was.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Doordat ik vrij vroeg ben vertrokken, werd ik na een tijdje ook ingehaald door enkele veel snellere rijders, al moet ik zeggen dat het op 't parcours zelf heel rustig was.
Die grootste extra lus van de 90 heb ik bijna heel de tijd alleen gereden.
Niemand ingehaald en ook door niemand ingehaald daar. Ik vond het wel genieten zo.

Wat ik opvallend vond, was een kerel met ongelooflijk veel haast aan de bevoorrading rond kilometer 40. Die wou weten hoe lang het nog was naar tot de volgende bevoorrading, maar hij sprak en begreep geen woord Frans. 'k Heb dan maar wat getolkt, maar dankbaar was hij daar niet echt voor. Als je zo snel rijdt, ben je waarschijnlijk wel gewend om in de Ardennen te rijden, dus kan het er bij mij niet in dat je geen woordje Frans begrijpt, of er de moeite niet voor doet.

Nog iets grappig was toen ik werd tegen gehouden door twee boswachters in een jeep, op die lange klim rechtdoor na het oversteken van de Maas.
Die hebben mij zeker 10 minuten ondervraagd over van waar ik kwam, waar ik al was gepasseerd en of er nog bikers op het parcours zaten. Nog nooit mee gemaakt. Gelukkig dat tijd voor mij bijkomstig is, ik kan mij voorstellen dat iemand die echt voor de eerste plek rijdt dat niet zo grappig zou vinden.

Trouwens onderweg ingehaald door Uncle Sam en compagnon. Even aangeklampt, maar hun tempo lag toch wel te hoog voor mij.
delou
Mountainbiker

Post by delou »

Voor mij was het de eerste mtb ardennen rit dit jaar (gevolg van stoeme knie)
heb samen met den daler voor de 65km gekozen. Al gauw was het me duidelijk dat ze het parcours niveau serieus naar boven hebben gehaald t.o.v 2008 =D> enkel de bepijling kan nog beter. De opkomst lag er duidelijk ook hoger, maar nog niet hinderlijk!
'k was nog niet echt in vorm, denk dat den daler gerust 15min kon uitlopen op mij, maja twas samen uit samen thuis :-D
62 km en 1340hm's in ong 3u30.
den daler
Mountainbiker

Post by den daler »

delou wrote:Voor mij was het de eerste mtb ardennen rit dit jaar (gevolg van stoeme knie)
heb samen met den daler voor de 65km gekozen. Al gauw was het me duidelijk dat ze het parcours niveau serieus naar boven hebben gehaald t.o.v 2008 =D> enkel de bepijling kan nog beter. De opkomst lag er duidelijk ook hoger, maar nog niet hinderlijk!
'k was nog niet echt in vorm, denk dat den daler gerust 15min kon uitlopen op mij, maja twas samen uit samen thuis :-D
62 km en 1340hm's in ong 3u30.
was idd zeer schone rit
wel lange hellingen amai
we zullen volgend jaar onze tijd wel verscherpen
Post Reply