Zo 18/07/2010 Wijgmaal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

el gordo wrote:
Dacuba wrote:Der zijn foto's gepakt int de beklimming naast het park, waar vinden we die?
Stond er een fotograaf van in't begin?
Ik heb nergens een fotograaf gezien...
Geen idee, toen wij daar bovenkwamen aan da klimmetje stond er iemand in fietstenue en een naar mijn mening vrij professioneel fotocamera foto's te nemen... Zou toch graag weten waar we die kunnen vinden :bounce:
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

Griet wrote:
jaro wrote:Vond het een mooie tocht zoals altijd, heb zelfs een paar nieuw wegskes ontdekt.
Van thuis vertrokken en maar de 44 km gedaan om terug thuis te komen met 65 km op de teller, genoeg om terug op te bouwen.
Paar keer moeten passen bergop en de schrik van mijn tuimelpartij 4 maand geleden zit er voorlopig toch nog wat in. Bergaf dan ook in veiligheidsmodus gereden, hopelijk in niemand zijne weg. :wink:
Pijlen, eten en drinken was allemaal dik in orde voor mij.
Alleen die hond die in het midden van de weg lag te liggen onder aan een afdaling was wel even schrikken, hopelijk is er niemand over gevallen.Na het gebruikelijk pintje met een goed gevoel terug naar huis gereden om op TV anderen te zien zweten in den bergop.
Hij bleef gelukkig schoon liggen... 'k reed er ook nogal dicht tegen.
Had zijn snuit niet willen pletten. [-X

Bij sommige afdalingen was 't toch uitkijken om niet in die sporen te belanden.

Voor de rest van de tocht werd hier alles al gezegd... was weeral de moeite en zeker ene om aan te stippen volgend jaar.
Organisatie dik in orde.

Ah ja ... nog eentje.... hoe komt het toch altijd dat de vrouwendouches meestal koud zijn en bij die mannen de stoom uit hun kleedkamers komt?
Omdat koud water op een vrouwenlichaam nu eenmaal een plezant zicht geeft voor de aanwezige mannen :-p

sorry ik kon het nie laten
lukke
Mountainbiker

Post by lukke »

Griet wrote: Ah ja ... nog eentje.... hoe komt het toch altijd dat de vrouwendouches meestal koud zijn en bij die mannen de stoom uit hun kleedkamers komt?
Niet overal Grietje, niet in Humbeek. . .
Griet
Mountainbiker

Post by Griet »

Nog effie of topic.

@Chimaera: ... en op de kop toe was t dan nog met 1 harde straal ipv 27 zachte straaltjes.... zonder woorden. :wink:

@Lukke: Wedden tegen dat ik kom dat 't warm water daar ook niet meer bestaat. 8-[
dirtymtbiker
Mountainbiker

doe zo voort

Post by dirtymtbiker »

Ik zou zeggen : "Doe zo voort"

de "lange" afstand gedaan

quasi perfecte afpijling
bevoorrading : genoeg eten en drinken (om 8u30 vertrokken)

parcours : aanloop en "uitloop" asfalt, beton, maar kan ook niet anders gezien de regio

tof parcours, boskes op en af, single track, kan niet veel beter peins ik.

Eentje om terug te komen. =D>
Mountain JOhler
Mountainbiker

Post by Mountain JOhler »

Een stukje voor de 2 bevoorrading is er iemand stevig over zijn stuur gegaan. Het bleek dat hij serieus veel pijn had aan de nek. Gelukkiglijk waren er heel wat teamleden bij. Alles ok met de ongelukkige?

Wij hebben de 63 km gereden, inderdaad wel wat beton tijdens de start en het einde van de TT maar tussenin konden we toch niet klagen.

Mijn gps gaf op het einde volgende gegevens weer:
61,8 km, AVS 20,4 km/h, 756 Hm
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Z. wrote:
Willy D wrote:wat vinden jullie van een ardennes trophy of raid des hautes fagnes als dit een fantastische toer was?
Ok, redelijk wat off-road, maar voornamelijk veldwegen, af en toe een boske! (ok, 't kan nie elke week hoogmis zijn)

MAAR: zelden zo'n onnozelaars op ne velo gezien zoals vandaag. Zelden zo dikwijls mezelf opzij moeten smijten om niet in een grachtje of tegen nen borduur gedrumd te worden.
We zullen het maar op het warme weer houden zekers of was de roep naar de leffe te groot?

Soit, met de velo op en af gereden ... 't zijn de uren die tellen 8)
Alles beoordelen naar de mogelijkheden van de streek, Willy. Ik doe de Ardennen tweewekelijks aan. De tochten daar zijn idd van een ander kaliber. Toch verdiende deze organisatie een pluim.

En wat betreft het drumwerk: laat genoeg vertrekken!
100% akkoord, maar als dit bestempeld wordt als een wauw-tocht, awel dan hebben ze nog nie veel gereden. En dat 'ze' nog niet veel gereden hebben moge duidelijk zijn als ik als absoluut geen technisch wonder te zijn, in geen enkele bergaf ben voorbijgestoken en op elke singletrack heb moeten remmen. Op den asfalt en brede wegen reed ik in de weg :cry:
StrammerMax
Mountainbiker
Location: Minerva Starlite & Trek Fuel EX9 werd gestolen & Turner Flux & Lapièrre Zesty 514

Van een Papegaai en Kaasmannen!

Post by StrammerMax »

Om 9.40 u vertrokken, Devil Biker maar laten gaan, want zo’n jong veulen kan ik toch niet blijven bijhouden met mijn sightseeing-tempo! De grote toer gereden op een rustig tempo, het ging vrij vlot, de laatste tien kilometers kreeg ik het wel moeilijk en heb ik twee (drie, vier :^o) korte steile hellingen met de benenwagen moeten nemen wegens te moe. Mooie toer in een dito zonovergoten streek met veel afwisseling: veldwegen, hobbelen over bultjes in weiden, wat asfalt hier, een bospad ginder, bibberen over kasseien en een paar mooie holle wegen, des te leuker indien het een afdaling betrof. Het nijdig klimmetje dat ik herken van vorige edities of van andere tochten in de streek zat er ook weer in. Een biker vroeg aan wie boven stond uit te hijgen of er hier veel tot boven waren gereden, wat aan drie bikende vrouwen de opmerking ontlokte dat deze kerel waarschijnlijk bezorgd was over een mogelijke deuk in zijn mannelijke ego! :lol:

Na een kilometer of 20, aan een splitsing van de afstanden, rubber-12 aangetroffen op een bank in het gezelschap van Chimaera. In elkaars zog gereden tot aan de eerste bevoorrading. Daar was eten in overvloed: appelsienen, bananen, dikke hompen cake en sportdrank. Van Aquarius waren enkel de vlaggen en een lege bestelwagen te zien, nieuwe voorraad werd aangebracht. Een kleine jongen stond al reikhalzend te wachten en dra werden de flesjes uitgedeeld en door de “Aquarius-boy” aangeprezen met de woorden “it will keep you going”! And so it did! Na de rustpauze weer op pad tot aan de splitsing 44-63 km waar Chimaera zijn eigen weg ging. De rubber was ik ook direct weer kwijt toen hij de gas openzette! Genoten van het landschap waardoorheen ik met m’n fietske bolde. De singletrack met al die diepe sporen en groeven boezemde me niet veel vertrouwen in. Mooi weer, maar zonder de overdreven warmte van de vorige weken zodat het zweet deze keer dan toch niet uit mijn helm zeek (zeikte?)! Na de splitsing van de 63 km zijn me nog slechts drie bikers voorbijgestoken. Eigenlijk weinig bikers gezien onderweg, zeker geen file en geen geroep of getier gehoord, het voordeel van een late start!

Aan de tweede bevoorrading waren de mannen al één en ander aan het opruimen, maar van alle bovengenoemde lekkers kon nog gesmuld worden. Iemand vroeg of ik er nog voorbijgestoken was, alsof dat ooit gebeurt :-? , maar dat kon die man natuurlijk niet weten! Ik vermoedde weer de rode lantaarn te zijn van deze tocht wegens geen kat op een fiets meer gezien! Ik kreeg zelfs een korte uitleg over wat me nog te wachten stond: tien kilometer op en af en dan vanaf Herent nog een tien kilometer plat. Eén keer over een pijltje heen gekeken en even gemist, naar het einde toe ontbrak er op een kruispunt ook eentje, maar kon je het volgende toch nog zien staan, ik heb er zelf even verder nog eentje weer rechtop gezet. Bleek ik dan toch niet de laatste te zijn, want ik werd bijgebeend door twee bikers in hetzelfde opvallende pak! Hij herkende de papegaai op m’n trui van het forum en aangezien er maar zo ene is die hier kwebbelt, wist hij direct met wie hij te maken had! Ik had al de publiciteit voor kaas op z’n pak bemerkt (en de twee daarom voor Nederlanders aanzien :oops: ) en toen hij z’n woonplaats noemde kon hij dus niet anders dan cheeseman zijn met spongebob als avatar, wiens spons er uit ziet als een gatenkaas! De brug stond nog open en omdat ik een pijltje naar rechts had zien staan, het kanaal gevolgd. Daar was echter geen mogelijkheid om over te steken en omdat cheeseman me verteld had dat hun auto aan de overkant stond, betrouwde ik het niet en ben op m’n stappen teruggekeerd. Zijn compagnon was al achter me aan om me terug te halen, want we moesten de brug over. Die ging dan toch helemaal naar beneden waarna alle mensen en auto’s die daar dus al een tijd zullen hebben staan wachten zich op die brug stortten om ze in alle mogelijke en onmogelijke richtingen over te steken! Was dat daar een zootje! #-o

Ik was van mening dat cheeseman en co nog een glas zouden zijn komen drinken, dus sorry dat ik zo ineens weg was en bij deze dan m’n groeten. Een man aan het loket van de voetbal probeerde me al grappend een ticket voor de match die over een uur zou beginnen te slijten, maar ik heb die centen uitgegeven aan edel vocht! Rubber-12, Devil en SilverFokske zaten lekker in de zon, ook Jean-Paul van O2-bikers, vrijdagavond nog gezien in Herfelingen, was er met enkele bikematen (m/v) en Karel de Bierbiker met enkele companen. Maar de kaasmannen en ik waren dus effectief de rode lantaarns! Met hier en daar op m’n stappen te moeten terugkeren en van en naar de auto had ik zo’n 68 km. Ik heb me reuze geamuseerd vandaag en na enkele weken van tamzakkerij op bikegebied (eerst te veel werk, dan weer te heet, dan geen goesting) heb ik de smaak weer te pakken!
Griet wrote: Ah ja ... nog eentje.... hoe komt het toch altijd dat de vrouwendouches meestal koud zijn en bij die mannen de stoom uit hun kleedkamers komt?
Griet, dat is niet van het water van de douches, maar van de stoom die uit hun oren komt!

Image
De Papegaai Bike Team Stabroek
* Kevin_V wil held worden! (Duchenne Heroes) * Papegaaien rijden voor Juliette
koppigaard
Mountainbiker

Post by koppigaard »

Ne goeie TT zonder meer. Veel asfalt, inderdaad; Toch ook heel wat uitdagingen, zowel naar boven als naar beneden. De organisatoren hebben het onderste uit de kan gehaald, daarvoor verdienen ze alle lof.De moeite om terug te komen. Een aantal koerskonijnen die denken het beter en sneller te kunnen dan ondergetekende, dreigden een mooie zomerse zondagvoormddag te verbrodden. Jongens, aub kan het wat hoffelijker? Onderweg een madam met platte band geholpen. Het lijkt alsof al wat vrouw is en geen korte broek draagt of met een mtb rijdt niet de moeite is voor een zondag-mtb'er. Allé, geen kat voor mij die vroeg van ca va? De zak kersen heeft alleszins gesmaakt. Merci madame. Onderweg op de 60 waren drie jongens het aantal bikers aan het turven. Ze hadden bij mijn passage al een behoorlijk deel van de straat ingepalmd. Ik zou die gasten volgend jaar toch maar engageren om de archieven rond te maken.
DeGlenne
Mountainbiker

Post by DeGlenne »

Super tochtje,hier kom ik zeker terug naartoe!!
Na 18 km had ik besloten een frisse duik te nemen in grote plas :D....
Tot volgend jaar

Grtz
Glenn
Post Reply