18/07 Rando de l'Hermeton Surice

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
delou
Mountainbiker

Post by delou »

hehe, overkop #-o

nu heb deze 2jaar geleden gereden, plus vond ik het weinige volk, het parcours was ok met in het midden een paar pittige stukken. min vond ik dat ik nooit een uitslag heb gezien(soms iemand die van 2008?) en de pijltjes waren niet altijd goed geplaatst (1maal serieus verkeerd gereden)
see you tomorrow!!
shiva
Mountainbiker

Post by shiva »

vandaag 180 k gebold in dezelfde streek, en pijltjes zien hangen van de TT. Ziet er mooi uit.
Hier en daar omgewaaide bomen gezien rond Houyet, maar als er al iets op parcours ligt zal het wel opgeruimd zijn.
Morgen 90 k !! :drunk:
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

La météo en direk live de Surice !

Mercredi après midi, comme beaucoup, 40 litres /m² en 1/2 heure

Hier et aujourd'hui, 1 litre ; Ciel nuageux avec belles éclaircies, 21 °C à l'ombre, vent faible à modéré;

Prévisions pour demain Dimanche 18/7/2010 : Beau Soleil , t° min 12.8°C , t° max 25°c
Ideaal bike weertje :-)
Voilà, je viens de faire une quinzaine de bornes (faut garder du jus pour demain ! :anime_05: ), et le long de l'Hermeton, cela va , pas trop de boue, cela roule (j'ai un rocket ron 2.25 derrière), maitenant, faut voir le reste du parcours !

j'ai croisé une partie du tracé, à mon avis, cela va être physique ...
......à Vodelée, on remonte vers la chapelle de Bonne Fontaine.......
Niet teveel modder, toch pittige tocht :wink:
G-love
Mountainbiker

Post by G-love »

door werkomstandigheden al een paar weken niet meer kunnen trainen, ook het mooie terrasweer ondermijnt mijn conditie een beetje , hierdoor wijselijk besloten om de 65km te doen aan toertocht tempo.
Ik moet zeggen dat ik genoten heb van de tocht, heel mooi.
Ook een leuke organisatie met heel sympathieke mensen.
Dus volgend jaar ben ik weer van de partij.
Ik moet zeggen van de 40 liter die eerder deze week gevalllen was heb ik niet veel gemerkt en met een Racing Ralph was alles perfect berijdbaar.

Het was een geslaagde mtb dag en met 1311hm op 62,5km een goede training.
shiva
Mountainbiker

Post by shiva »

net terug...

mega chique !
organisation tres sympa
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

:drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk:

Damn deze tocht was vet.
Qua parcours komt ie boven La Transsambrienne (Anderlues).
Samen met AMG en Steven D. gestart op de chrono 90km rond 8h25.
De aanvangskilometers waren verrassend en beter tov vorig jaar.
Dat er serieus moest geklommen worden wisten we vooraf, maar dat ik mijn ketting in frieten ging stampen was iets nieuws voor mij.
Na vervangen van powerlink de rit verder aangevat en vanaf km 35 volgden de hm's elkaar super snel op.
Enkele fantastische vergezichten in de Maasvalei en serieuze klimmen die soms eindeloos duurden.
Bepaalde stukken parcours waren in tegenovergestelde richting van verleden jaar (oa. haarspeldklim), en had indruk dat ze lastiger waren.
Ook de techneuten kwamen hier echt aan hun trekken: natte wortels, stenen, terrilgrond, rotsen, trappen, drops en water passages =D> =D> =D>
De laatste 10km's nog serieus afgezien maar dat ligt grotendeels aan de cijfers van de rit:
87km - 4h32mins - 1900hm

Mannen van de L'Hermiton: mijn deelname voor 2011 hebben jullie 8)
Persoonlijk vind ik deze rit veel mooier dan oa. Houffamarathon =D>
Mss toch punt van kritiek: bepijling kon beter en duidelijker

:drunk: :drunk: :drunk:
Dummy
Mountainbiker

Post by Dummy »

Vandaag heb ik ook deze marathon gereden en ik was heel aangenaam verrast. Leuk parcours, enkele pittige klimmen en technische afdalingen en zo goed als overal heel vlot berijdbaar.
De bepijling kon idd soms beter, en die trapjes naast dat water hadden misschien ook wel op voorhand mogen aangeduid worden. Ik ben daar echt met heel hoge snelheid afgevlogen, gelukkig met alleen maar een euforisch gevoel tot gevolg.
Uiteindelijk gefinished in 4h25, de snelste tijd op die moment was 4h22. Ik ben benieuwd wat uiteindelijk de winnende tijd geworden is.
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

uncle sam wrote::drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk: :drunk:

Damn deze tocht was vet.
Qua parcours komt ie boven La Transsambrienne (Anderlues).
Samen met AMG en Steven D. gestart op de chrono 90km rond 8h25.
De aanvangskilometers waren verrassend en beter tov vorig jaar.
Dat er serieus moest geklommen worden wisten we vooraf, maar dat ik mijn ketting in frieten ging stampen was iets nieuws voor mij.
Na vervangen van powerlink de rit verder aangevat en vanaf km 35 volgden de hm's elkaar super snel op.
Enkele fantastische vergezichten in de Maasvalei en serieuze klimmen die soms eindeloos duurden.
Bepaalde stukken parcours waren in tegenovergestelde richting van verleden jaar (oa. haarspeldklim), en had indruk dat ze lastiger waren.
Ook de techneuten kwamen hier echt aan hun trekken: natte wortels, stenen, terrilgrond, rotsen, trappen, drops en water passages =D> =D> =D>
De laatste 10km's nog serieus afgezien maar dat ligt grotendeels aan de cijfers van de rit:
87km - 4h32mins - 1900hm

Mannen van de L'Hermiton: mijn deelname voor 2011 hebben jullie 8)
Persoonlijk vind ik deze rit veel mooier dan oa. Houffamarathon =D>
Mss toch punt van kritiek: bepijling kon beter en duidelijker

:drunk: :drunk: :drunk:
Awel ik wist dat zie die mannen zijn dus zeer!!!! goe bezig aldaar.
Is 1 van de vetste ritten aldaar :bounce: :bounce: =D> =D>
JeF GT
Mountainbiker

Post by JeF GT »

Prachtige rit, het schoonste dat ik de afgelopen weken al gereden heb. Echt marathonbiken. Jammer dat bij sommigen de marathonspirit ontbreekt. Ook al rijden ze dan de rit in 4h22...
Post Reply