Zo 18/07/2010 Wijgmaal

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
crazy rush
Mountainbiker

Post by crazy rush »

juist terug van een stofig riteke
de 44 gedaan de crazy bull had bang in de afdalingskes? wie had dat gedacht :oops:
vandaag weeral wat mensen geholpen platte banden en geen pompeke bij ja dan kunde niet verder he #-o
ik ga nog een trapistje achteroverslaan :bounce: man man man
da stof blijft in de keel plakken
toffe rit tot de volgende keer he mannen :lol:
dirk999bis
Mountainbiker

Post by dirk999bis »

de rush van stal gehaald voor de laatste testtraining voor de vasasport transalp volgende week.
Zeer leuk ritje , wel enkele keren pijltje gemist, zodat ik op 64km en een avg van 21,4 uitkwam.
Ook zeer content dat ik deze maal wel die leuke klim in het park voor de eerste bevoorrading ben bovengeraakt.
Na de 2de bevoorrading was het soms wel filerijden..maar dat nemen we er graag bij.
Prachtig weer ook.
Een blijvertje, hier komen we graag terug ( bevoorradingen ook perfect)
ps hoop dat het niet te ernstig was met die 2dames in één van de holle weg afdalingen (hulp was reeds onderweg wisten ze te vertellen)
Z.
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40; Scott Scale 29 Expert, Scott Scale 970 en ne Zannata-koersfiets

Post by Z. »

Goeien tocht, mannen. Eerste aanloopkilometers waren asfalt, maar daarna kon de pret beginnen. Mooie veldwegen, veel klimmetjes, afdalingen waar ge naar beneden kon vliegen.

Door omstandigheden en tot mijn grote spijt niet naar Malmédy kunnen gaan, maar deze tocht heeft mij dat snel doen vergeten.

Eén van de organisatoren aan de bevoorrading wist me te vertellen dat ze voortaan verplicht waren om in Holsbeek (waar de tocht vroeger een lus maakte) de Bloso-route te volgen. Sterk hoe ze het parcours helemaal hertekend en verlegd hebben (richting Sterrebeek). Er is werk in gestoken om het avontuurlijk te maken.
klane shortwood
Mountainbiker

Post by klane shortwood »

helen toffen toer =D> =D> =D>
met 't fietske naar daar gereden, de 60 km gebold en dan weer naar huis. khad er 94 op den teller staan (in't trugkomen nog heimelijk e stukske bloso gedaan van gelrode en aarschot :-D )
super goe geamuseerd, in goe gezelschap. 't was weer in orde. sebiet nog efkes na den triathlon zien in aarschot en e pintje drinken. na de inspanning komt de ontspanning he :-D
funkstar
Mountainbiker

Post by funkstar »

Wij kunnen alleen maar het bovenstaande beamen.
Knap parcours dat geen moment verveelde.
2 van de 3 aanwezige margi's zijn plat gereden, alle 3 een keer gevallen.
Meer moet dat niet zijn.

Een filmpje is terug te vinden op onze website:
http://www.mtbteammargi.tk
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

wat vinden jullie van een ardennes trophy of raid des hautes fagnes als dit een fantastische toer was?
Ok, redelijk wat off-road, maar voornamelijk veldwegen, af en toe een boske! (ok, 't kan nie elke week hoogmis zijn)

MAAR: zelden zo'n onnozelaars op ne velo gezien zoals vandaag. Zelden zo dikwijls mezelf opzij moeten smijten om niet in een grachtje of tegen nen borduur gedrumd te worden.
We zullen het maar op het warme weer houden zekers of was de roep naar de leffe te groot?

Soit, met de velo op en af gereden ... 't zijn de uren die tellen 8)
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

toffe rit, goede afpeiling, snedige klimmekes en snelle afdalingen, alleen ........ het ventje op de flux had gene goeie dag. Na zes maand niet op nen mtb te hebben gezeten toch met goede moed begonnen aan de 63km met rubber-12. Het was vooral wennen aan de 2*9 setup en het toch anders rijden van de dw, er zijn nog een aantal dingskes die aan menne flux moeten verbeterd worden (vork setup, shifting die af en toe haperde, crank die loskwam na de eerste afdaling) maar da bespreek ik wel in de showroom. Ik kom volgend jaar zeker terug hopelijk dan in betere form :oops:
Griffon
Mountainbiker

Post by Griffon »

Heb hier ook de 63 gereden, vanaf het begin ging het nie zo vlot met de benen, denk dat een chronisch gebrek aan slaap hier wel voor iets tussen zit. ben wel blij dat ik de voor 63km gekozen heb, het was al bij al een plezante tocht met af en toe een stevige klim en toffe afdalingen.

Had 61.4km op de garmin met een avs van 20.5 en 695hm

Gps track is te vinden op mijn wikiloc pagina:
http://nl.wikiloc.com/wikiloc/user.do?name=Griffon
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

Ben hier de 63 komen bollen met strammermax, en moet zeggen dat het een schone tt is en blijft.
Wel veel kaseien gefret :lol:

bepijling, 2 bevoorradingen op de 63 km en de afspuitstand met bediening waren dik in orde (chapeau mannen =D> =D> =D> )
tot volgend jaar zeker 8)

devil 8)
rubber-12
Mountainbiker

Post by rubber-12 »

Om 9:35 vertrokken voor de 63 km samen met Chimaera.

parcours : nogal wat asfalt, zeker in de aanloop en terugkeer. Maar verder prima
bevoorrading : prima, de eerste bevoorradsing zat door zijn Aquarius stock. Een anonieme witte camionette is komen bijvullen :-D
bepijling : prima, met bordjes aan de splitsing én erachter. Gevaarsbordjes aan de punte waar er moest opgelet worden

Ik had er wat schrik voor vandaag. Mijn zitpositie en posititie van de schoenplaatjes zijn nogal grondig aangepast tijdens een opmeetsessie woensdag. Dat wil zeggen, andere spieren belasten.
Dus wat rustig aan gestart, enkel op een paar hellingen wat gas geven. Chimaera begon al te puffen na zijn 6 maand zonder bike. Nadien wat meer vaart gemaakt en overal opgeraakt, zelfs probleemloos. De beentjes begonnen al wel wat te klagen.
Aan de splitsing 30 - 45/63 km mij op het bankje gezet en gewacht op mijn kompaan. Devil biker zien passeren, Chimaera kwam eraan, Strammermax ook. Nog wat blijven zitten en lameren.
Tegelijk ook bijgeleerd waarom Chimaera zo'n lichte fiets heeft : om als compensatie te dienen voor het gereedschap in zijn zijn rugzak :lol: .
Lang blijven hangen aan de bevoorrading en goed gesmuld.
Aan de splitsing 44-63 zijn onze wegen uiteengegaan en heb ik het gas opengedraaid, ging goed eigenlijk.
Bij het terugrijden was de brug over het kanaal kapot, die stond al een hele tijd halfstok; We Zijn dan maar naar de volgende brug gereden, 3 km heen en terug vol gas, samen met Devil biker. Die is wel wat te smal om goed achter kunnen schuilen.
Bij aankomst de vaste Bierbikersploeg tegengekomen, er een paar gedronken, de rest van de cake gekregen, rood verbrand door de zon en voldaan terug naar huis gepuft.
Post Reply