Camelback: welke?

Op zoek naar een windjack of camelback, de kenmerken van schoenen of brillen. Post hier jouw vragen en opmerkingen
TJ!
Mountainbiker

Post by TJ! »

joke wrote:Even wat kokend (warm zal ook wel voldoende zijn) water erin en.... sheken denk'k... :bounce:
Nooit kokend water in de Camelbak [-X
...allee, zo staat het toch in de handleiding :wink:
scott racer
Mountainbiker

Post by scott racer »

:bounce: Heb me daarstraks een camelback classic aangeschaft.
Morgen eens direct testen sé in Gomzé 8) .
Bike ze
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

@ wackoo7

die kleurstof zit daar voor de rest van zijn dagen denk ik, zal wel wat slijten, maar der uit?

Beter de drank in een maatbeker of zo te mengen, dan hebt ge normaal geen vlekken (of 't moet raar spul zijn dat ge erin kiept.)
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

tegen volgende zomer ga ik mij er ene aanschaffen als ik in de bergen ga rijden, als er plaats is in de appartementen in de dolomieten waar ik het zopas zonder bike heb moeten stellen en dan word het mijn eigen bike waar ook drinkbussen meekunnen. Als er geen plaats is (grote kans) is het in oostenrijk met een gehuurde bike, waar geen houder opstaat en camelbak noodzakelijk is.

bovendien is er in italië een klim van 13KM lang naar te top van een berg (een stuk over de 2000 meter) via goede weg (geen asfalt) en daarop moeten stoppen door geklungel met een drinkbus wat altijd kan voorallen of een andere drinkbus uit de rugzak halen zou zeer lastig zijn om terug op gang te komen. (kan ook korter die weg maar ik heb geen zin om tussen de rotsen manouvreren en over gekapte bomen te springen bij een klim van 53% :drunk:

Heb er daar vrij veel met ne camelbak gezien, en diegene die geen hadden moesten op de top gaan zitten nog voor ze het café bereikt hadden.

Dus in de bergen best een camelback, dan het je genoeg drinken mee en wat ruimte voor extra dingen zoals eten, muggenstick, GSM, eventueel fototoestel maar dat zit toch al in de GSM en den helm vanop het moment dat je aan de klim begint, een helm mag daar misschien wel veilig zijn, maar als je je eronder kapot aan het zweten bent op een 13KM lange klim met een brandende zon waardoor het er tot 39° word in de middag twijfel ik aan de veiligheid van die helm, die is dan zo tot last dat je te weinig concentratie hebt. En in de afdaling moet hij natuurlijk op, dus thuislaten gaat niet.

Ik laat tegen dan wel weten welke het is, maar nu eerst sparen voor upgrades aan mijn bike, want als et volgend jaar niet is is Italië voor binnen 2 jaar, en ik wil daar met een degelijke bike staan (en mijne YZ2 in een veel hogere klasse smijten inplaats van bijna onderaan aan de scott-reeks.

Hier in België houd ik het nog uit met mijn 2 zéfal drinkbussen van 0.75 liter, wat 1.5 liter maakt.

BTW vor de plastieksmaak eruit te halen en verder te kuisen lat ik er altijd ne nacht heet water met 2-5 scheppen soda instaan.

Bij eeste rijniging en gebruik met water en een paar andere dingen volstaan 2 scheppen, gebruik je onderweg een colaautomaat als bevoorrading bij de training, kap je er tussendoor een fles aquarius erbij en ben je verstrokken met sportdrank zijn meerdere scheppen wel aangeraden.
Wacko007
Mountainbiker

Post by Wacko007 »

Die plastieksmaak... ik weet niet of dat zo is, maar heeft Camelbak daar geen oplossing voor; nl. een laagje plastiek dat de smaak niet zou doorgeven. Ik heb er net één gekocht dus en ik smaak het niet! In het foldertje stonden er 3 verschillende lagen op hun tekening, waarvan de binnenste "tastefree".
Ben ik dat alleen die dat niet smaak, of is dat zo tegenwoordig bij Camelbak?!

Greetz,

Julien.
joke
Mountainbiker

Post by joke »

Sorry, je hebt gelijk :oops:

GÉÉN kokend water in de camelbag om te reinigen!!! [-X

Probleem is denk ik dat er bij kokend water een overdruk kan ontstaan in de camelbag... Zou ik ook niet proberen... warm misschien weer wel...

mérci
Van Cot
Mountainbiker
Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word

Post by Van Cot »

overdruk gaat wel aangezien het plastiek is, bij aluminium niet dus, kreeg mijn alu drinkbus niet meer proper, voor 3/4 volgedaan met water met een klein beetje soda en ne nacht laten staan, gevolg, heel de dinkbus ontploft aan de bovenkant en een scheur in de zijkant.
cuby
Mountainbiker

Post by cuby »

Ik heb me ne Rogue aangeschaft.
Nyu heb ik hier gelezen dat je de zek in de vriezer kan bewaren na reiniging (bedoelen jullie hier ook het drinkslangetje mee want dat wordt wel serieus hard en ik twijfel of het kwaad kan).
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Gooi alles er maar in, in de winter durft het vocht in dat slangetje ook wel eens te bevriezen.
bRuCe AlMiGhTy
Mountainbiker

Post by bRuCe AlMiGhTy »

Zojuist de Rocket gekocht en getest. Is echt wel enorm handig. Ik proef toch ook wel een lichte plasticsmaak (wel maar een beetje). Da zal der wel rap uit zijn als ge daar een sportdrankje inkapt ofzo. 8)

Da Exo-Air paneel in de rug is ook veel beter dan een gewone rugzak. De Rocket raakt op slechts 4 punten op de rug, zodat de rest van de rug droog blijft. =D>

Tot hiertoe ben ik dus al heel tevreden. :D
Post Reply