Haal die RR er onmiddellijk van af. Als je gans het jaar in het Pajottenland wenst te rijden kan je met die RR's niets aanvangen. Prima band, dat wel, ik heb die ook en rij er mee langs de dender en op droge snelle ondergrond.
Voor de rest rij ik met de reeds genoemde Michelins XL S. Deze is redelijk polyvalent en remt niet al te veel af op asfalt, minder dan mijn orgininele Specialized of Scorpions.
Op je bike passen geen tubeless banden, daar de velgen niet luchtdicht zijn.
Banden: Schwalbe
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
-
roveny
- Mountainbiker
Thx Viper,
Van die tubeless banden, daar maak ik een kruis over - mijn velgen ga ik nie veranderen.
k'zal de Michelin XLS pakken
Ps.: ik rij nu met Samson 26 X 2.00 banden ; eigenlijk niet slecht - gisteren een crossparcourke gereden van crossmoto's - de banden zaten zo vol modder dat ge geen noppeke meer zag. Toch bleven ze goed hun werk doen en kon ik verder biken.
cu riding !
ps : k'ben net terug van een ritje tussen de doornen
( voor diegenen van de streek Ternat: er is een doorsteek vanuit St. Katharina Lombeek naar Liedekerke via een verlaten paardenwegske ( vlaknaast Liederkerke bos).
Het is echter zo verlaten dat alles overgroeid is, mijn armen en benen zijn serieus toegetakeld. Its all part of the fun !!
r
Van die tubeless banden, daar maak ik een kruis over - mijn velgen ga ik nie veranderen.
k'zal de Michelin XLS pakken
Ps.: ik rij nu met Samson 26 X 2.00 banden ; eigenlijk niet slecht - gisteren een crossparcourke gereden van crossmoto's - de banden zaten zo vol modder dat ge geen noppeke meer zag. Toch bleven ze goed hun werk doen en kon ik verder biken.
cu riding !
ps : k'ben net terug van een ritje tussen de doornen
( voor diegenen van de streek Ternat: er is een doorsteek vanuit St. Katharina Lombeek naar Liedekerke via een verlaten paardenwegske ( vlaknaast Liederkerke bos).
Het is echter zo verlaten dat alles overgroeid is, mijn armen en benen zijn serieus toegetakeld. Its all part of the fun !!
r
-
Optimo GmC
- Mountainbiker
Post by Optimo GmC »
Zo te lezen zijn er heel wat mensen met de RR's. Zijn er ook die deze banden in de UST versie hebben?
Zo ja, hebben jullie het ook zo moeilijk om deze band op een velg te leggen? Ik in elk geval wel, wat niet zou mogen volgens de UST-regels.
Zo ja, hebben jullie het ook zo moeilijk om deze band op een velg te leggen? Ik in elk geval wel, wat niet zou mogen volgens de UST-regels.
- Justin
- Mountainbiker
- Location: Scott Spark 910 2017 / Orbea Alma Carbon OMG 2013 / Cube LTD4 2004
Nu jullie hier toch in een RR topic zitten stel ik me de vraag of het ook nut heeft om de banden te wisselen. Mijn achterband vertoont na ca. 1200 km toch al sporen van dienst om het zo uit te drukken.
Zou het bv. nuttig zijn om rond de 2000 km de achterband naar voren te leggen en omgekeerd ?
Wat betreft mijn persoonlijke ervaring met de RR : weinig rolweerstand op verhard wegdek. Bij modder/regenachtig weer weinig grip. Zelfs bij droog weer weinig grip als je recht gaat staan op de trappers : het wiel durft dan nogal eens doorslippen, hetgeen mogelijks ook normaal is gezien het gewicht meer naar voren wordt gebracht en niet op het achterwiel. Nogmaals, dat is mijn persoonlijke ervaring.
Zou het bv. nuttig zijn om rond de 2000 km de achterband naar voren te leggen en omgekeerd ?
Wat betreft mijn persoonlijke ervaring met de RR : weinig rolweerstand op verhard wegdek. Bij modder/regenachtig weer weinig grip. Zelfs bij droog weer weinig grip als je recht gaat staan op de trappers : het wiel durft dan nogal eens doorslippen, hetgeen mogelijks ook normaal is gezien het gewicht meer naar voren wordt gebracht en niet op het achterwiel. Nogmaals, dat is mijn persoonlijke ervaring.
Ik heb de UST versie en heb idd ook wel moeite met het opleggen. Zeker de eerste keer was niet te doen zonder bandenlichters als hefboom. De tweede keer ging het al beter, maar nog moest ik serieus duwen. Goed inzepen van zowel band als velg helpt wel. Nu moet ik wel zeggen dat de meeste banden dit hebben. Globaal gezien is Hutchinson iets gemakkelijker te monteren. Binnenkort mss eens een Hot S achteraan monteren. Eens zien wat dat geeft.anthonissenbart wrote:Zo te lezen zijn er heel wat mensen met de RR's. Zijn er ook die deze banden in de UST versie hebben?
- Justin
- Mountainbiker
Ziet er een mooi bandje uit. Mooi profiel.roveny wrote:Voilà,
ik kom net terug van de fietsenboer, mijn nieuw bike-ske zal met Michelin XLS rondtoeren ipv de RR.
![]()
Iedereen dank voor de reacties, ik kan weer verder.![]()
r
Maar toch ook niet goedkoop heb ik de indruk : 39 €.
Maar nog altijd een vijftal euro beterkoop van de RR.
Hou je ons op de hoogte van je bevindingen ?
- Justin
- Mountainbiker
Ik had de prijzen vergeleken op Bike2Build.Thorgal wrote:Hoezo?Justin wrote: Maar nog altijd een vijftal euro beterkoop van de RR.
Bij janssens in Genk:
Racing Ralph EVO 31.30 €
RR: 36 €
Michelin XLS : 32,95 €
Is maar 3,05 Euro verschil.
Dacht dat ik ze ergens anders 5 € verschil had gezien.
Maar ja, beterkoop is beterkoop hé : al is het maar 1 €.