Dakota of oregon

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Mijn vriendin heeft een oregon 450 gekocht, na wat spelen was ik er snel mee weg. Na een tourtje vorig weekend gedaan te hebben, ben ik heel tevreden ervan, het scherm was voor mij duidelijk genoeg, stond niet op volle verlichting, en had hem wat meer gekanteld zodat de zon er niet direkt erop kon. Nu volgende week zal hij zwaar getest worden, kaarten van spanje erop gezet met tracks van daar en zullen zien hoe het gaat verlopen.

Ik laat jullie nog iets weten, maar het zal voor augustus zijn
PhilippeBiker
Mountainbiker

Schermverlichting

Post by PhilippeBiker »

Ik merk dat er veel met de schermverlichting spelen maar dit was enkel voor de oudere toestellen van toepassing (200,300 en 400 reeks) daar moest je de verlichting bijna volledig open zetten,bij mijn nieuw toestel (550t) heeft dit geen nut meer, je mag ze zelfs afzetten in vol daglicht.
Spaart ook baterijen natuurlijk,heeft hier nog iemand die ervaring?
Last edited by PhilippeBiker on Sat 12 Feb 2011 21:37, edited 1 time in total.
steven_web
Mountainbiker

Post by steven_web »

inderdaad,

met de nieuwe toestellen (oregon 450 & 550) alsook met de dakota (10 & 20)
heb ik - in mijn geval dan -nog geen enkel probleem gehad qua belichting & zonlicht

met mijn vorige toestel (oregon 300) had ik dit zeker wel, vooral als de batterijen al wat minder waren...
de nieuwere versies hebben dus wel degelijk een veel beter scherm, en vind dit nog best meevallen ook...
flow
Mountainbiker

Post by flow »

Ik heb ook een Oregon 300.
Na dit topic wat te hebben doorgelezen, vind ik het toch opmerkelijk dat er mensen klagen over het feit dat hij slecht te gebruiken is voor de auto.
Ik ben het door mee eens, maar wie koopt nu een outdoor GPS om te gebruiken wanneer hij met de auto rijdt. Daar dient dat ding nu eenmaal niet voor.

Voor de rest is het een prachtig toestel. Doet zijn dings super waarvoor hij gemaakt is. Tracks, routes, Topo kaarten. Alles leest hij heel vlot.
Ok, de zichtbaarheid bij fel zonlicht is wat minder. Maar dat weegt niet op tegen alle voordelen die je hebt tegenover de gewone kaart en kompas.
Aanschaffen die handel.
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Hier een klein verslagje van de oregon 450.

wij zijn net terug uit spanje, ben maar 5 keer gaan mtb en een keer gaan wandelen en allemaal met gps, hem ook gebruik voor de auto terug te vinden in een grote stad, allemaal geen enkel probleem, de belichting van het scherm was heel goed af en toe wel eens last gehad van de schaduw en zonnebril, zonnebril uitgadaan en alles was perfect leesbaar of moest verlichting op maximum zetten waardoor de batterijen snel leeg waren. Voormij een fantastich toestel.
Schoupabiker
Mountainbiker
Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem

Post by Schoupabiker »

Ik ben nog steeds supertevreden.
Ik heb nog geen topokaartje, werk nog steeds met de CN 2010.
Maar als je een track opneemt, of eentje inlaadt, dan gaat dat allemaal perfect.
Batterijtjes ... bij max verlichting ... tja dat is wat minder, maar volopgeladen 2700 mAh beatterijtjes, dat is toch wel OK
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Een vraagje, hoe kan ik bij de oregon 450 de hoogte meters terug op 0 zetten die staat nog altijd op de van spanje, maar vind de instelling niet
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

nidecker wrote:Een vraagje, hoe kan ik bij de oregon 450 de hoogte meters terug op 0 zetten die staat nog altijd op de van spanje, maar vind de instelling niet
Setup (Instellingen) - Reset!

Image
nidecker
Mountainbiker

Post by nidecker »

Het antwoord kan zo simpel zijn,

alvast bedankt RigolleM
glimburger
Mountainbiker

Post by glimburger »

Ik reset voor elke rit of reeks van ritten mijn gegevens op die wijze. (550t) enkel de totaal gereden afstand blijven staan. Als ik de data toch wil gebruiken exporteer ik ze even naar de pc en kan dan nog alles terugvinden.

Qua leesbaarheid geen enkele probleem hier. Ik heb verlichting ook op 20% of zo iets staan. Ben super tevreden met de oregon. Hef ook de zumo 550 en de 1390t dus kan goed vergelijken.

René
Post Reply