Banden: Schwalbe

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

Om de racing ralphs semi-slicks te noemen is misschien wat overdreven.
Op droge ondergrond is dit een goede band.
Voor modder kijk je best naar iets anders uit.
roveny
Mountainbiker

Post by roveny »

K'moet eerlijk bekennen -
:oops: t'is mijn fietsboer dat de Ralph een semi-slick genoemd heeft.
Hij was nogal enthousiast om deze band te vervangen door iets ' uit dezelfde prijsklasse'. =P~
Ik ben nogal wantrouwig geworden de laatste tijd en daarom stel ik liever zelf banden voor dan enkel en alleen hem op zijn woord te geloven.

( volgens mij zijn die Ralph prima kwaliteit, enkel niet voor hetgene dat ik ze zou gebruiken, daarom zoek ik naar een goede ruil ipv zomaar goede banden te verwisselen met iets dat mogelijk minder kwalitatief is)
:^o
Ik weet het, je zou moeten blindelings kunnen vertrouwen in de zaak waar je net een nieuwe fiets gekocht hebt, maar k'ben nogal voorzichtig ziet ge ...
8) r
werner
Mountainbiker

Post by werner »

Ik heb ze ook op de mijne liggen (lagen er standaard op) en ik moet zeggen dat ik tot nu toe geen klagen heb... Zolang ik niet ondervind dat ze niet goed zijn, vervang ik ze niet [-X
Ik heb ook al in de modder gereden en had geen klagen integendeel =D>
Dzjowie
Mountainbiker

Post by Dzjowie »

Je hebt gelijk. Als je geen zin hebt in regelmatig bandenwisselen, kies dan voor een polyvalenter setje. Als je bij Schwalbe wil blijven, lijkt de Jimmy mij een goede keuze. Vraag dan wel expliciet naar de light versie (vouwbaar), want anders is de prijs/kwaliteit verhouding van de ruil ver zoek.

Overigens is de Racing Ralph sowieso zowat de duurste band van Schwalbe, dus je zal er idd wel iets aan verliezen.
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

Racing Ralph (RR) zijn zeer goede banden op een droge ondergrond. Daarnaast is de rolweerstand heel erg laag. In modder en natte weersomstandigheden kom je al snel aan de grenzen van de RR. Het is dan ook verstandig om er een bandenset bij te kopen voor winterse en natte omstandigheden. Indien dit budgettair niet mogelijk is, zou ik gaan voor de Michelin XLS aangezien deze heel allround is, goed getest, een lage rolweerstand heeft en dus heel behoorlijk over het asfalt gaat en zeer belangrijk, prima eigenschappen bezit voor nat en modderachtig terrein. Indien Michelin niet mogelijk is, kan je ook opteren voor Jimmy's van Schwalbe of Explorers van Continental.
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

Heb zelf de Racing Ralph's al een maandje of twee opliggen. Prima banden, zeker nu het niet al te modderig is 8) Rollen haast vanzelf en verwittigen tijdig wanneer ze gaan schuiven.

Voor modderig terein zijn ze niet aan te bevelen, maar zoek je een snel rollende en comfortabele band (2.1 breedte) kan je je geen betere band wensen.

Mocht je ze willen vervangen, zou'k zeker niet smaller dan een 2.0 gaan. Een beetje comfort is altijd meegenomen op lange tochten :wink:
nothing 's impossible
Mountainbiker

Post by nothing 's impossible »

Ik zou de RR laten steken en toch nog de extra investering doen in een XLS, dan heb je een goeie, snelle zomerband en een redelijk alround, goeie winterband.

Als je toch gaat wisselen zal je er steeds aan verliezen.
Der zijn wel honderden goeie alroundbanden, de XLS van michelin, de ritchey excavader, de black jack,jimmy.....
De éne is wat sneller op de asfalt, de ander wat beter in de modder...

smaken verschillen
roveny
Mountainbiker

Post by roveny »

Gezien de vele positieve ervaringen met de Racing Ralph zou ik ze laten zitten, k'heb echter nog één gedachte : :drunk:

als ik nu de RR door een tubeless all round zou vervangen,
dan zou ik er (waarschijnlijk? ) niet op achteruit gaan terwijl de bike 'beter' uitgerust kan zijn. K'zal dan misschien een kleine opleg moeten doen maar dat zal beperkt zijn zeker ?

:-? Zijn er bepaalde tubeless die in aanmerking komen hiervoor ?
thx,
r
Thorgal
Mountainbiker
Location: Radon ZR4, XT, Magura Marta, Manitou R7, 240S/XR4.1d

Post by Thorgal »

heb ook RR en nu al een 2100km mee gereden!

De voor en nadelen die hier aangehaald zijn kan ik beamen. Bolt supergoed, laat er maar opzitten! Maar vooral op vochtige ondergrond, opletten geblazen!!! Ik kwam zo eens na een afdaling, die redelijk slijkerig was, op een kassei strook die nog nat was, en met mijne stomme kop ook de voorrem dichtgetrokken, resultaat, 1 mnd gekneusde ribben !! Dus, een gewoon verhard wegdek dat beetje vochtig is, opletten geblazen in de bochten.

Afgelopen zondag heb ik echter voor de eerste keer het gevoel gehad, ik ben hier met totaal ongeschikte banden aan het rijden, namelijk in de Bataille Ardennes. Het was een zeer modderig en rotsachtig parcours. Op de rotsen had ik totaal geen grip, gevaarlijk!!!!!

Ben nu a.h. rondzien voor een grip-band. Op dit moment denk ik aan de Jimmy's, omdat deze naam hier her en der dikwijls (positief) opduikt. Andere mogelijkheden die nog open zijn: Black Jack, Fat Albert,...
Last edited by Thorgal on Wed 11 Aug 2004 12:22, edited 1 time in total.
Japs
Mountainbiker

Post by Japs »

Ik ben ook wel te spreken over de RR, maar ik wissel wel snel de banden naargelang het weer of hoe ik ga rijden (XC of eerder FR)

@Thorgal: Rare keuze als je de Skinny Jimmy's overweegt maar ook de Fat Alberts. Gebruik van deze twee banden ligt wel nogal uit elkaar. Zou dan eerder de Little Alberts nemen voor XC als je dunnere banden overweegt.
Post Reply