Banden: herstellen Tubeless
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Bij mijn michelin XLS tubekes verloor de achterband de eerste 2 dagen ook druk. De oplossing zat in het insmeren van de afdichtingsrubber van het ventiel aan de binnenkant waar hij tegen de de velg zit in te vetten. (ik gebruikte kranenvet, da wat ze voor o-ringen in badkranen etc gebruiken, bij gebrek aan iets anders...) Nu, twee weken en toertochten later nog alles tip-top. 
- MadMan
- Mountainbiker
- Location: thompson x-line / marzo mx comp 04 / hayes hfx9xc / sram9.0 / x3.1Disc ust / dt swiss onyx disc /
Vorige week ook voor de eerste maal plat gereden met conti explorer ust. Doorn verwijdert, gaatje opengeplooit en een druppeltje secondenlijm erin.XVM wrote:Sedert gisteren heb ik mijn nieuwe wielen (Mavic XM819 UST + DT Swiss 240S) en heb ik voor de eerste maal een tubeless band gemonteerd (Hutchinson Python, ging er verrassend vlot op, zelfs rapper dan een klassieke band+binnenband).
Ik was hier net aan het lezen hoe je het best een tubeless repareert, kwestie van niet teveel te sukkelen als ik ooit eens plat val.
Ik heb nu echter net gezien op de site van Hutchinson dat je de Tubeless Lights kunt repareren met niet meer dan een tube Locktite?!? Volgens de site moet je gewoon het gaatje goed ontvetten met bv. aceton, en daarna opvullen met een contactlijm. Dit geldt wel enkel voor "punctures" door bv. doornen, maar het lijkt me toch straf. Iemand dit al geprobeerd?
XVM
Het werkt dus perfect.
Mvg
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
reed op mijn vorige bike ook met tubeless tegen het einde aan, ik heb die bij mijn neef in den autoshop laten plakken, op de zelfde manier als waarmee autobanden geplakt worden, da heft ook niet gelost, zelfs nie toen da ik heb toen hij afgedankt was ergens bij nen hoop oud ijzer gesmeten had, en het poortje vergeten dicht te doen en den hond hem op onze oprit gesmokkeld had, en daarna onze pa toen hij achtreruit den oprit opreed er mee ne kamion overgerede, den band was wel ontploft maar het plakkerke was nog erop gebleven
was gelukkig toen al afgedankt, maar ik snap nog altijd niet hoe da den hond da toen niet een week voorbij zijne puppy tijd zat da ding daar heeft gekrege.
Ik lees hier ook dat bredere banden meer confort geven, maar ik geeft toch meet de voorkeur voor een smalle band, zeker vanachter, vind dat gemakkelijker om door de modder te ploeteren, maar da kan misschien ook van het profiel afhangen. (voor de geintereseerden, er steekt ne geax country rider vanachter)
Ik heb nu met mijn binnenbanden al 2 keer lek gereden, en de gewoon plakkerkes blijven goe zitten, enkel lat de sjepap achteraan wat lucht door waardoor hij ne kilo druk per week verliest.
Maar heeft iemand dit al meegemaakt, binnenbanden waar plakkerkes niet willen op houden, op mijne gewone velo was dit het geval niet of niet willen houden, we hebben hier superstraffe en superdure industriële lijm staan, daarmee kunde echt alles aaneenplakken, ne da lost maar nie, zelfs een metalen staaf die aan de poort was afgebroken is er mee aan elkaar geplakt, maar nie willen pakken op die binnenband, van miserie nen andere binnenband moeten steken.
Ik lees hier ook dat bredere banden meer confort geven, maar ik geeft toch meet de voorkeur voor een smalle band, zeker vanachter, vind dat gemakkelijker om door de modder te ploeteren, maar da kan misschien ook van het profiel afhangen. (voor de geintereseerden, er steekt ne geax country rider vanachter)
Ik heb nu met mijn binnenbanden al 2 keer lek gereden, en de gewoon plakkerkes blijven goe zitten, enkel lat de sjepap achteraan wat lucht door waardoor hij ne kilo druk per week verliest.
Maar heeft iemand dit al meegemaakt, binnenbanden waar plakkerkes niet willen op houden, op mijne gewone velo was dit het geval niet of niet willen houden, we hebben hier superstraffe en superdure industriële lijm staan, daarmee kunde echt alles aaneenplakken, ne da lost maar nie, zelfs een metalen staaf die aan de poort was afgebroken is er mee aan elkaar geplakt, maar nie willen pakken op die binnenband, van miserie nen andere binnenband moeten steken.
Een smallere band kan inderdaad meer rendement geven in modder.Van Cot wrote:Ik lees hier ook dat bredere banden meer confort geven, maar ik geeft toch meet de voorkeur voor een smalle band, zeker vanachter, vind dat gemakkelijker om door de modder te ploeteren, maar da kan misschien ook van het profiel afhangen. (voor de geintereseerden, er steekt ne geax country rider vanachter)
Het is immers ook niet voor niets dat de Schwalbe black shark mud in een 1.5 uitvoering wordt gemaakt.
Dat dit meer confort geeft betwijfel ik echter sterk.
-
Van Cot
- Mountainbiker
- Location: Scott Scale 40 2005 (met 2006 kader) & Granville mudbike +scott YZ2 die verkocht word
in de modder toch, en op vorige zomer na zie je hier in herselt bijna niks anders, op gewone weg is bredere wel tamelijk goed, vanvoor rijd ik nog met de originele brede band waarvan je het profiel na ongeveer 4000 KM semislick kan noemen, dat stuurt iets lastiger in de bos maar nog goed genoeg maar geeft voordeel op gewone baan.
raar combinatie smal vanachter en breed vanvoor, maar ze werkt goed.
raar combinatie smal vanachter en breed vanvoor, maar ze werkt goed.
- Captain Haddock
- Mountainbiker
Post by Captain Haddock »
Ge moogt niet schuren! Gewoon ontvetten, meer niet! Ikzelf ga bij een puncture-lek ns die secondelijm proberen, straf...
hallo
Ik lees hier veel oplossingen voor kleine gaten, maar wat als je door een stukje glas bent gereden?
(op kasseien, waardoor ik het niet zag liggen) Er zit nu een kleine snee in m'n band van 0.5 à 1 cm... (bovenaan de band, tussen 2 noppen in)
Is het doenbaar om dit goed te herstellen, of mag ik hem weggooien? (2 maand oud
)
mvg
Wouter
Ik lees hier veel oplossingen voor kleine gaten, maar wat als je door een stukje glas bent gereden?
Is het doenbaar om dit goed te herstellen, of mag ik hem weggooien? (2 maand oud
mvg
Wouter