sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

de plaats van de aansluiting is gewoon heel ongelukkig gekozen.
Zeker voor zo'n zwak punt. Als je fout valt of iets raakt in een afdaling zit je met problemen.
Avid Juicy
Image

Formula K18
Image

Formula R1
Image

Hayes Stroker
Image

Hope M4
Image

Sram XX
Image

Volgens mij is Hope niet alleen met zijn "slecht gekozen plaats vd aansluiting"
elangelo
Mountainbiker

Post by elangelo »

pocoloco wrote:
elangelo wrote:in het vervolg geen overrated hopes meer...
Schitterende dubbele bodem :-D :-D
:oops: was niet zo bedoeld :oops:
saiko
Test team

Post by saiko »

_alain_ wrote:
de plaats van de aansluiting is gewoon heel ongelukkig gekozen.
Zeker voor zo'n zwak punt. Als je fout valt of iets raakt in een afdaling zit je met problemen.
Avid Juicy
Formula K18
Formula R1

Hayes Stroker

Hope M4

Sram XX

Volgens mij is Hope niet alleen met zijn "slecht gekozen plaats vd aansluiting"

Ik heb ze liever hier zitten
Image

Image
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Nooit met Magura gereden, dus daar kan ik niets over zeggen.
Maar ik heb nu Saint en SLX remmen van Shimano, beide zijn goede remmen en heel krachtig, maar ze hebben daar nog niet gehoord van een duidelijk drukpunt precies?
Geef mij toch maar Hope, ondanks hun zwakke punten.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

De Sandman was maar net afgewerkt voor verscheping naar Canada, dus ik heb zelf nog niet met die M4's gereden. Binnenkort kan ik wel vergelijken met vergelijkbare vierzuigerremmen want op mijn persoonlijke Sandman en op mijn "gewone" bike staan Avid Code's.
Ik verwacht minstens dezelfde remkracht, 'k zal het laten weten of een serieus verschil merkbaar is in kracht of dosering.

Ik denk eerlijk gezegd dat het een freak panne was... als je ziet dat we op al onze bike reizen (alle deelnemers en jaren bij elkaar zijn dat vele honderdduizenden offroad kms) nog nooit iets vergelijkbaars tegengekomen zijn. Na al die jaren weet ik wel waar de zwakke punten zijn van wat, nu is Hope niet zo courant als andere merken maar toch komen we remmen van dat merk geregeld tegen.

De enige courante problemen bij schijfremmen zijn feitelijk de zuigers die niet meer volledig achteruit gaan en daardoor licht slepende remblokjes. Da's een "euvel" bij zowat alle merken eens daar wat sleet op komt of er vuil tussenzit.

Afgerukte leidingen of loskomende bouten zijn zo goed als onbestaande. Ik kan me maar één geval van drukverlies door een bout herinneren: dat was één van de bouten die een remklauwhelften van een Magura Julie bij elkaar hielden.
Losgevezen door iemand die zich vergist had: hij wou feitelijk de bouten losdraaien die de klauw op de vork hielden :-D :-D
peter
Mountainbiker

Post by peter »

De zijdelingse aansluiting zorgt er zeker bij een fully en technisch parcours voor dat door bewegen van de kabel(inveren, schokken, takken enz) de kabel loskomt. Loctite aan olie? Er bestaat hydraulische loctite(maar die dicht eerder dan hij borgt).
Fietsschijfremmen deugen nog altijd niet 100%.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

_alain_ wrote:Nooit met Magura gereden, dus daar kan ik niets over zeggen.
Maar ik heb nu Saint en SLX remmen van Shimano, beide zijn goede remmen en heel krachtig, maar ze hebben daar nog niet gehoord van een duidelijk drukpunt precies?
Geef mij toch maar Hope, ondanks hun zwakke punten.
word.

In tegenstelling tot de vorige generatie shimano shit, vind ik het drukpunt en de feeling in mn saints ook ondermaats.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

A propos en maar héél weinig off topic: gaat er iemand naar de Salzkammergut Trophy en heeft die nog ruimte voor een los frame in zijn/haar wagen ?
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Ik zou denken dat zo'n voorband toch op zijn minst een airbagfunctie vervuld???
robkes
Mountainbiker

Post by robkes »

Hey Koen en de rest...

effe niuws vanuit Canada.
ik heb Elias zn remmen hier terug hersteld... het problem zit m inde banjo, deze was na Elias eerste crash een beetje aan de scheve kant...
aangezien ze dat hier niet voor handen hebben, heeft deze dus tot het einde van de race moeten dienen...
er waren hier nog 6 Belgen met die remmen en die hebben geen enkel probleem gehad, dus daar zal t m niet aan liggen...

t komt er eigenlijk op neer dat Elias elke dag het onderste uit de kan heeft gehaald in zn afdalingen(klein beetje een varken :-D ) met de nodige risico's en valpartijen tot gevolg... risico s van t vak zeker...

greetz Rob
Post Reply