Zo 04/07/2010 Lommel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Boduognat
Mountainbiker

Post by Boduognat »

Heb paar tochten van 74, 77 en 78 km gedaan en dacht vanmorgen om hier voor de 100 te gaan. Kwestie van mezelf eens uit te dagen.

Ben ik blij dat ik voor de 60 gekozen heb :-D . Anders had ik mezelf toch paar keer tegengekomen denk ik.
Al goed dat er in de eerste 5 km al paar serieus zware losse zand - stroken zaten, zodat ik aan de splitsing niet meer hoefde twijfelen.

Had uiteindelijk 64,3 km aan 19,3 gem. Ben niet uitgeput aangekomen, hadden gerust nog 10 of 15 km bijgemogen (afhankelijk van hoe n kilometers natuurlijk :-D ) maar als ik er 100 zou gedaan hebben, had ik het niet meer plezant gevonden denk ik.

Bovendien brak na km of 55 de beugel van mijn rechterpedaal. Ja ik rijd met voet in beugel. Voor klikpedalen ben ik technisch niet sterk genoeg. Denk dat ik vandaag met klikpedalen ne keer of 10 onderuit zou zijn gegaan. nog bijna 10 km met linkervoet in beugel en rechtervoet los ; dat was wel vervelend.

Vond het wel SCHITTERENDE toer op schitterend parkoers. Wat een speeltuin ligt daar zeg ! Fantastisch uitgepijld ook, zelfs alle mogelijke zijwegen waren gemarkeerd om niet in te rijden.

Ben wree content dat ik de verplaatsing naar Lommel maakte en hier zien ze me nog terug.

Die 100 km blijft wel in mijn hoofd spelen. Maar voorlopig ben ik er te plat voor.
cube biker ;-)
Mountainbiker

Post by cube biker ;-) »

Iemand de gps track van de 100, zat het wknd in La Roche met vrouw en kind, 'k heb ze eindelijk zover gekregen en daarom de 100 van Kattenbos moeten missen . Ja af en toe moet je keuzes maken in't leven :lol:
big-Mac
Mountainbiker

Post by big-Mac »

Blij te horen dat de reacties zo goed zijn. We doen steeds ons best om er een waar bike plezier van te maken.
Wij van onze kant zijn ook wel content al was het toch wel een beetje minder als anders. Hier zal de schrik voor het zand en niet te vergeten de tour de France wel voor iets tussen zitten.

Allen bedankt en hopelijk tot in maart voor onze wintertocht.
geb
Mountainbiker

Post by geb »

Inderdaad een prachtige tocht, de organisatie heeft de mooiste stukjes uit een prachtig fietsgebied uitgezocht. Alles maar dan ook alles was dik in orde. Heb me wel regelmatig wandelend door de zandbak moeten begeven, maar dat maakt de pret er niet minder om. Zeker tot volgend jaar. =D> =D>
Guy S.
Mountainbiker

Post by Guy S. »

Bruce Wayne
Mountainbiker

Post by Bruce Wayne »

wij zijn ook met ons 2en geweest. Altijd wel een leuke goed georganiseerde tocht. Met een paar kleine veranderingen die het parcours ten goede kwamen.Verder idd mul en zwaar. wilde eerst de 60 km doen maar heel blij dat we dat niet gedaan hebben. Dju wat heb ik slecht gereden. Kwam niet voorruit. Heb alleen na de pauze even lekker gereden verder helemaal vierkante wielen gehad. De prijs voor de mooiste val is deze keer wel gewonnen door mr. C: in de laatste paar km moesten we nog over een boom die dwars over de weg lag. Zijn achterwiel bleef hangen en hij werd gelanceerd. Niks ergs aan de hand gelukkig en dan na 50 meter al een tak in zijn gezicht. Haalde gelukkig de aandacht van mijn zeer slechte optreden weg.
barcafan
Mountainbiker

Post by barcafan »

ben ook komen rijden . was nog eens een weekendje thuis .
het was inderdaad zwaar door de mulle zand .
gekozen voor de 40km en had er 45.2 op de teller staan bij aankomst .
ik heb mij goed geamuseerd .
prima uitgepijld en zeer degelijke bevoorrading .
tot in de winter . dan kom ik zeker trg .
Calleke
Mountainbiker

Post by Calleke »

Ook de 60 komen rijden, bleken een 65 te zijn.
Na de eerste paar kilometers was ik aan het twijfelen door het vele losse zand, maar toch blij dat ik heb volgehouden. Inderdaad een ongelooflijk gebied met een fantastisch parcours! Bepijling was zeer goed, alsook de bevoorrading. Dikke proficiat aan de organisatie.
Dit was echt een zware tocht, maar ik kijk al met plezier uit naar de volgende editie. Volgend jaar misschien de 100...
Krisbach
Mountainbiker

Post by Krisbach »

Zondagochtend 08u30 in Lommel gearriveerd, fiets uit de koffer geladen...platte voorband...rustig nieuw bandje gestoken.
Omgekleed...sokken vergeten...
Fiets afgegeven aan de bewaakte fietsenstalling:n°13
een mens zou er bijgelovig van worden!

Uiteindelijk toch met enige vertraging vertrokken voor wat een voormiddag van puur mountainbike plezier zou worden,
heerlijke bospaden, kilometers singletrack, en ook héél,
héél véél zand...
Mag ook nog vermeld worden: de uitstekende bepijling van het parcours, ook (bijna alle) zijwegen afgekalkd, rijkelijke bevoorrading, warme douches, gezellige après
G-m@n.
Mountainbiker

Post by G-m@n. »

Krisbach wrote:Zondagochtend 08u30 in Lommel gearriveerd, fiets uit de koffer geladen...platte voorband...rustig nieuw bandje gestoken.
Omgekleed...sokken vergeten...
Fiets afgegeven aan de bewaakte fietsenstalling:n°13
een mens zou er bijgelovig van worden!

Uiteindelijk toch met enige vertraging vertrokken voor wat een voormiddag van puur mountainbike plezier zou worden,
heerlijke bospaden, kilometers singletrack, en ook héél,
héél véél zand...
Mag ook nog vermeld worden: de uitstekende bepijling van het parcours, ook (bijna alle) zijwegen afgekalkd, rijkelijke bevoorrading, warme douches, gezellige après
hadden jullie die grijze astra met aanhanger? was er eentje al zijne band aan het vervangen ja, stond er schuin tegenover :wink:
Post Reply