sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Nieuws heet van de naald, en redelijk spectaculair: blijkbaar heeft Elias zijn achterrem het vandaag voor de derde keer begeven (wat is dat toch daarmee !?!).

Die panne kwam dan nog op een heel ongelukkig moment , tijdens een supersteile afdaling... Elias en de Sandman zijn nogal onzacht frontaal met een boom in aanraking gekomen. 't Moet een serieuze smak geweest zijn. Bilan: Elias heeft zijn schouder terug in de kom getrokken (die kerel is van gewapend beton !!!) en heeft met een gebroken en geplooide kader toch nog, blauw oog incluis, de finish gehaald...
Wie zegt dat er geen Flandriens meer zijn !!!

Manmanman, dat was me het weekje wel... ik had de apotheose natuurlijk liever anders gezien maar 't blijft een mechanische sport en ik ben al blij dat Elias relatief ongeschonden uit het avontuur van vandaag gekomen is. Ik probeer hem deze avond nog aan de lijn te krijgen, maar 't is "party night" in Whistler - laat ze maar genieten :-D

Ik ben ondertussen keibenieuwd naar zijn verhaal van de week.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Net Elias aan de lijn gehad: de bout waarmee de remleiding op de achterste remklauw vastzit is voor de derde keer op een week losgekomen (is dat iets typisch voor Hope ofzo...), met alle gevolgen van dien.
Pokkebout... dat probleem heeft véél blutsen en builen en evenveel plaatsen gekost.

Elias zelf is er redelijk goed vanaf gekomen, geluk gehad zei hij zelf. Los op een boom. Blutsen en builen, maar gelukkig niks ergs. Zo'n schouder uit de kom had hij al eens meegemaakt en hij kon na 5 minuutjes al verder rijden (!!!).
Daarenboven brak zijn ketting even later dan nog tijdens een beklimming. Er zijn van die dagen... :(
Hij dacht dat de finish niet ver meer was, maar heeft dan nog een héél eind moeten lopen.

Spijtig volgens hem, want de benen waren goed genoeg om nog een aantal plaatsen goed te maken. Maar al bij al was hij toch heel tevreden van de week, hij zou tijdens deze week meer bijgeleerd hebben op technische trails dan de voorbije jaren.

Het frame van de Sandman is niet gebroken, maar geplooid - hij heeft er na die roekeloos overstekende boom dus nog verder mee gereden. Ik ben benieuwd, ik kader die kader in en hang hem aan de muur :-D !
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

pocoloco wrote:Net Elias aan de lijn gehad: de bout waarmee de remleiding op de achterste remklauw vastzit is voor de derde keer op een week losgekomen (is dat iets typisch voor Hope ofzo...), met alle gevolgen van dien.
Pokkebout... dat probleem heeft véél blutsen en builen en evenveel plaatsen gekost.
Zeker dat het niet ligt aan het boutgat dat misschien wat groot is?
In het vervolg wat loctite erop !
elangelo
Mountainbiker

Post by elangelo »

in het vervolg geen overrated hopes meer...
_alain_
Mountainbiker

Post by _alain_ »

Standaard leidingen of Goodridge?
Mijn ervaring is dat de Goodridge bouten iets korter zijn dan de standaard Hope's.
BeeMeRke
Mountainbiker

Post by BeeMeRke »

Heb hier net ALLE 20 pagina's doorgelezen en vind het heel straf wat je in elkaar hebt gestoken. Ben een complete noob op mtb gebied, maar kan alleen maar zeggen dat ik op slag verliefd was op de Gobi. Veel succes ermee, maar dat lijkt me wel goed te komen.
K2-er
Test team
Location: Orbea Rallon/Commencal Meta/ Nicolai Helius/Kona Jake the snake

Post by K2-er »

pocoloco wrote:Net Elias aan de lijn gehad: de bout waarmee de remleiding op de achterste remklauw vastzit is voor de derde keer op een week losgekomen (is dat iets typisch voor Hope ofzo...), met alle gevolgen van dien.

Elias zelf is er redelijk goed vanaf gekomen, geluk gehad zei hij zelf. Los op een boom. Blutsen en builen, maar gelukkig niks ergs. Zo'n schouder uit de kom had hij al eens meegemaakt en hij kon na 5 minuutjes al verder rijden (!!!).
Daarenboven brak zijn ketting even later dan nog tijdens een beklimming. Er zijn van die dagen... :(
Hij dacht dat de finish niet ver meer was, maar heeft dan nog een héél eind moeten lopen.

Spijtig volgens hem, want de benen waren goed genoeg om nog een aantal plaatsen goed te maken. Maar al bij al was hij toch heel tevreden van de week, hij zou tijdens deze week meer bijgeleerd hebben op technische trails dan de voorbije jaren.

Het frame van de Sandman is niet gebroken, maar geplooid - hij heeft er na die roekeloos overstekende boom dus nog verder mee gereden. Ik ben benieuwd, ik kader die kader in en hang hem aan de muur :-D !
Wens Elias maar ne dikke proficiat voor zijn prestaties !!!!! We gaan nog veel horen van de sandmanbikes =D> .
dmx
Mountainbiker

Post by dmx »

Elixir CR en da probleem met die remmen is opgelost.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

elangelo wrote:in het vervolg geen overrated hopes meer...
Schitterende dubbele bodem :-D :-D
_alain_ wrote:Standaard leidingen of Goodridge?
Mijn ervaring is dat de Goodridge bouten iets korter zijn dan de standaard Hope's.
Goodrich staat erop, geen idee of het daaraan ligt - die bout zal komende week héél goed bekeken worden...
Ik heb daarnet op het Summer Bike Festival die M4 remmen eens goed bekeken en het viel me wel op dat de bevestigingsbout van de remleidingbanjo aan de buitenkant van de klauw zit.
Ik heb er nog niet expliciet op gelet, maar dat is volgens mij toch niet heel courant en misschien voor een goeie reden: die bout zit daar wel wat "gevoelig"... een tik daartegen tijdens transport of crash is vlug gebeurd. De banjo aan de bovenkant van de klauw geeft mi toch wat meer bescherming.

Soit, vijgen na Pasen. Die bout Loctiten gaat volgens mij niet (olie...), 'k moet eens zien of ik mijn borgtang van onder véél stof uit kan halen (relikwie van zeer grijs competitieverleden met de moto) en vooral of ik een gaatje geboord krijg in dat piepklein boutje - op alle Sandman testbikes komt immers zo'n M4 set :-D
saiko
Test team

Post by saiko »

hier een foto van de Hope race uit het showroom topic.
Image

de plaats van de aansluiting is gewoon heel ongelukkig gekozen.
Zeker voor zo'n zwak punt. Als je fout valt of iets raakt in een afdaling zit je met problemen.
Post Reply