sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

pocoloco wrote:Elias zijn definitie van "rustig aan" was 16e overall... hij wou zich sparen voor de rest van de week. Staat nu op een 11e plek in zijn juiste categorie !
Koen,
Zit ElRudi daar ook in Canada? Las iets op het forum daarvan dacht ik?
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

Dr.Gonzo wrote:
pocoloco wrote:Elias zijn definitie van "rustig aan" was 16e overall... hij wou zich sparen voor de rest van de week. Staat nu op een 11e plek in zijn juiste categorie !
Koen,
't Lijkt alsof Koen de enige is die er niet zit #-o (Sorry, Koen)
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Zotte Marre wrote:
Dr.Gonzo wrote:
Koen,
't Lijkt alsof Koen de enige is die er niet zit #-o (Sorry, Koen)
Wrijf het er nog maar in %$@#!!!

De Rudi zit in het team van 3 of meer, "The Good, the Bad & the Ugly" samen met Barny en Trekkie. Maar Trekkie is door mijn afwezigheid gepromoveerd tot teammanager omdat hij een paar weken geleden slecht gevallen is met de bike en daardoor 6 weken rijverbod heeft.
Hij leidt daar alles in goede banen, samen met de echtgenotes van drie andere deelnemers die mee zijn en daarna samen verder in Canada gaan rondreizen.
Ze vervoeren een deel extra bagage, gaan shoppen voor de groep, vangen geblesseerde bikers op, zorgen dat iedereen bij elkaar zit in het tentenkamp... kortom, ferme assistentie !

Ze vertelden me dat ze in het tentenkamp telkens een hele "straat" tenten inpalmen en die omdopen en versieren tot "Belgian Street" :-D . 't Schijnt daar alleszins dikke fun te zijn met een perfecte race organisatie ('t schijnt iemand van de organisatie voor elke 4 deelnemers).
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Elias had vandaag naar verluidt superbenen, heel de rit zonder veel problemen met Kabush & co meegereden totdat... tromgeroffel... doemdenken... een ordinaire platte band 10 km voor het einde roet in het eten gooide... toeme toch :(.

Hij dacht dat ie vlakbij de finish was dus begon te joggen, totdat iemand er hem attent op maakte dat het toch nog een héél eind was. Kortom, veel tijd verloren, een kwartier ofzo.

Niet erg van dat kwartier (voor mij is het Sandman race avontuur al geslaagd :-D), wel erg voor Elias dat ie z'n bikematen moet laten gaan op zo' manier. We zullen binnenkort wel horen hoe hard hij al dan niet gevloekt heeft :-D.

Voor de rest van de Belgen waar al nieuws van binnen was bleek het vandaag een slagveld: stikdood, hier en daar een opgave of waarschijnlijk buiten tijd... gelukkig nog geen valpartijen. Blijkbaar was het een superzware etappe.

Morgen/straks meer nieuws.
peter
Mountainbiker

Post by peter »

Vraagsken : voorziet ge een mini voetpomp met groot debiet voor pech?
Zo'n bandje oppompen moet anders redelijk duren als ik kijk hoelang ik bezig ben met nen 2.4.
Niet simpel ook voor elias rijden met nen fiets waarop ge nog nooit gezeten hebt. Moeilijk om grens in te schatten.
Hoe doet die vork het trouwens?
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

ge kunt toch met van die bommekes werken om de band vlug op te blazen
saiko
Test team

Post by saiko »

hoeveel zouden er daar dan in moeten :d
BikingBrecht
Mountainbiker

Post by BikingBrecht »

Geen anti-lekvloeistof (Notubes) in die Sandman ?! Kinderziekte/beginnersfout?! :evil:
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Goeie vraag, ik heb het net eens getest:
- een 2.4 band op 2,2 kg brengen (de druk waarmee ik ongeveer rij, met mijn ***kg :wink:) kostte me met een voetpomp 28 slagen.
- een Sandman band op 800 gr brengen kostte me 52 slagen. Ik denk dat Elias nu met ongeveer 600 gr aan het rijden is.

Inderdaad wel wat meer, niets aan te doen. Ik ben zo niet voor "bommetjes" buiten een race context, te veel "groene jongen" in mij zeker :oops:.

Maar ik ben al jaren een grote fan van mini-vloerpompjes à la Mountain Morph van Topeak of nog beter want minder fragiel en wat lichter de Micro Floor Drive van Lezyne.
Super pompje, eens dat gebruikt ga je niet terug naar iets anders. Dat pompt betrouwbaar, snel en eenvoudig, ik pomp daar de Sandman banden in één keer mee op zonder te moeten rusten.

We hebben die Micro Floor Drive's trouwens als vroegboekgeschenk bij onze reizen voor dit jaar gekozen, samen met een SV-10 multitool van hetzelfde merk. Met die beiden ben je functioneel én stijlvol gesteld voor stevige bike avonturen :-D.

PS en off topic: voor diegenen die op de vroegboekgeschenken aan het wachten zijn, ik krijg net binnen dat ze volgende week eindelijk geleverd worden, bedankt voor het geduld !
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

BikingBrecht wrote:Geen anti-lekvloeistof (Notubes) in die Sandman ?! Kinderziekte/beginnersfout?! :evil:
Geen idee wat er gebeurd is, er zat wel notubes in. Ik weet ook niet met welke binnenbanden hij aan het rijden was, er staken relatief lichte en dunne binnenbanden in vanuit België. Misschien hebben die na ondertussen toch al een week biken (met de trainingsritten erbij) te veel moeten uitrekken en is er ééntje gescheurd ?

Anyhow, van wat ik begreep is er niet zoveel tijd verloren met het biba wisselen of pompen, maar door de verwarring van de afstand tot de eindmeet.
We zullen het in de loop van volgende week wel horen zekers :-D.
Post Reply