Scott Scale '08 (rigid p. 16)

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Met de nieuwe kettingbladen en de Gobi:

Image

Image
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

Ik had ook eerst een 26 vooraan 11-32 achter, maar als je malmedy enzo rijdt ,heb je toch weinig over ze ,en als ik lees dat uw gemiddeldes toch altijd trager zijn dan de mijn op tochten waar jij ook gereden hebt ,denk ik dat wa zwaar gaat zijn een 11-34 zal al helpen

Ik heb daarmee een 24 gestoken en nu nergens geen probleem
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

vannoli wrote:Ik had ook eerst een 26 vooraan 11-32 achter, maar als je malmedy enzo rijdt ,heb je toch weinig over ze ,en als ik lees dat uw gemiddeldes toch altijd trager zijn dan de mijn op tochten waar jij ook gereden hebt ,denk ik dat wa zwaar gaat zijn een 11-34 zal al helpen

Ik heb daarmee een 24 gestoken en nu nergens geen probleem
Yup, jouw tijden haal ik niet op marathons.
Ik denk aan de ene kant dat klimmen hiermee sneller zal gaan, omdat ik niet voor 't gemak direct naar 22-34 zal schakelen, maar aan de andere kant heb ik al gehoord dat je bij het klimmen niet meer kan recuperen met een 26. Met de 22 rij ik inderdaad veel dingen op zonder mij echt pijn te moeten doen, met een 26 zal 't veel meer harken zijn, en dus vermoeider (en sneller) boven komen.
Da's waarom ik lang heb getwijfeld, maar als ik het niet probeer, ga ik nooit weten of 't nu iets voor mij is.
Op een kort ritje daarnet beviel het wel, ook steil bergop, maar met de Ardennen kan je dat niet vergelijken natuurlijk...
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

Ik heb dit jaar toch al ervaren op de (ardennen) marathons dat een 22-32 geen overbodige luxe is.

Voor de rest van het jaar (lees rest van België) zou ik ook gerust een 26 vooraan durven nemen met achter een 34.

Ik twijfelde om mijn HT om te bouwen en de epic te laten maar dan is het weer zo een gewenning wanneer je overschakeld.

In ieder laat ons weten hoe het bevalt.

(Chouffe marathon ? )
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Zondag in Halle (TT Breedhout) al eens zien hoe het bevalt.
Volgende Ardennenrit (bij redelijk weer) zal Rulles zijn, en daarna of de Chouffe, of de Bataille des Ardennes, of de Raid des Sources (drie mooie ritten op één dag, waarom?).
I'll keep you informed...
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

klein vraagje: voor wat dient het torx-gat in je remmen ?
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Net terug van een uitgebreid testritje van een 70-tal kilometer.
Ik moet zeggen dat ik voor in de Vlaanders al helemaal overtuigd ben.
Anders had ik vaak dat de 32 net te klein was en de 44 dan weer veel te zwaar aanvoelde, maar die 38 blijkt gewoon perfect te zijn voor mij.
Op de weg heb je wel wat over, maar dat stoort me niet. 38-11 voelt dan best goed aan.
De 26 niet al te vaak nodig had, maar ook korte steile klimmetjes gingen vlot en voelden niet te zwaar aan. Voordeel is dat je op van die niet al te steile, lange slechtlopende hellingen toch nog wat snelheid kan maken op je kleine blad.
Ik heb wel minder versnellingen nu, maar ik heb wel het gevoel dat ze allemaal veel bruikbaarder zijn.

Voor in Vlaanderen zeker een aanrader dus.
Mijn Ardennenervaring volgt nog...
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

zefii wrote:klein vraagje: voor wat dient het torx-gat in je remmen ?
Dat grote in de remklauw?
Geen idee eigenlijk.
Ik heb niet zo'n grote Torx-sleutel, en als ik er zo één had zou ik het toch niet testen. Heb zo'n donkerbruin vermoeden dat je die klauw dan nooit meer in elkaar krijgt... :-)
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

2 x 9 in de Vlaanders: geen spijt dat je het nog niet vroeger geprobeerd hebt?
TT van Breedhout was vorig jaar mijn eerste rit met 2 x 9 en sindsdien in Vlaanderen niet meer triple gereden.

Torx: is dat geen gaatje om olie bij te doen en/of te ontluchten?
uncle sam
Mountainbiker

Post by uncle sam »

Voor de vlaanders is 26/38 veel te klein. Ik zou eerder opteren voor 28/42 of 30/42.
Post Reply