Omgeving Gent

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
beethoven
Mountainbiker

Omgeving Gent

Post by beethoven »

Beste Bikers, Vrijdagavond is er een TT te Wingene. Het is ons zeker ook vorige week best meegevallen en hoppen op een voltreffer deze keer gezien het programma. Mochten er uit het Gentse bikers zijn die daar ook wensen aandeeltenemen kunnen we afspreken. Uit Gent zou Dobbie ook gaan. Andere bikers ook welkom, groeten Rudy VdE.
beethoven
Mountainbiker

Gentbos

Post by beethoven »

Deze avond eens naar het Gentbos geweest . Echt zalig om daar eens te gaan biken. De omtrek, kris kras en zig zag doorheen het bos hebben ons gewerkt met 3 man van ghet werk waaronder wel een ervaren fietsen op de weg maar voor de eerste maal op de mountainbike. Een redelijk groot domein dat merendeels te Bottelaere ligt. Daar toch 1.00u goed door gebiket wat toch iets wat van de ware aard van het bosomvang zegt. Geen afdalingen of beklimmingen van betekenis, wel techniche stukken in slalom door de bomen heen bvb. Bij een redelijke snelheid van 21/u.gedaan. Het kan zeker vlotter, maar voor een eerste maal is dat zeker niet slecht denk ik. Zeker tot een volgende keer aldaar. t'Was leuk. We zijn wel afgekomen richting Gent langs gedeeltelijk off-roed wegen, zijdselings van de ringvaart. Wel goed om weten. Rudy VdE.
jethrobikerboy
Mountainbiker

omgeving gent st.niklaas

Post by jethrobikerboy »

haai beethoven
ik zou ook wel es wille mee bike
wanneer zou da passe
stuur e bericht hé :D
mountainsurfer
Mountainbiker

Re: Gentbos

Post by mountainsurfer »

beethoven wrote:Deze avond eens naar het Gentbos geweest . Echt zalig om daar eens te gaan biken. De omtrek, kris kras en zig zag doorheen het bos hebben ons gewerkt met 3 man van ghet werk waaronder wel een ervaren fietsen op de weg maar voor de eerste maal op de mountainbike. Een redelijk groot domein dat merendeels te Bottelaere ligt. Daar toch 1.00u goed door gebiket wat toch iets wat van de ware aard van het bosomvang zegt. Geen afdalingen of beklimmingen van betekenis, wel techniche stukken in slalom door de bomen heen bvb. Bij een redelijke snelheid van 21/u.gedaan. Het kan zeker vlotter, maar voor een eerste maal is dat zeker niet slecht denk ik. Zeker tot een volgende keer aldaar. t'Was leuk. We zijn wel afgekomen richting Gent langs gedeeltelijk off-roed wegen, zijdselings van de ringvaart. Wel goed om weten. Rudy VdE.
gentbos in bottelare is er enkel voor wandelaars
verboden te biken [-X [-X [-X

bos bestaat maar uit 1 single track
en 5 of 6 stukken brede offroad

sorry
beethoven
Mountainbiker

Gentbos

Post by beethoven »

Beste Biker,
Op de provincie zegt men niets te weten dat de toegang niet voorzien is voor fietsers. Heel eigenaardig!!!
Blijkbaar heb je wel gelijk en staat het vermeld aan de ingang. Nochtans staat er duidelijk in de groene nota dat iedere recreant de bossen mag gebruiken. Blijkbaar is daar een groot misverstand van wege het beleid die uitzonderingen maakt qua hun beleid. Dit is zeer in tegenspraak met hun visie.
beethoven
Mountainbiker

Omgeving Gent

Post by beethoven »

Beste Bikers,
Vandaag weest biken langsheen de Lieve. Op zeker momenten konstateerde ik enkele zaken;

Een heel gemakkelijk baantje waar weinig fietser (racers) wordt gedaan.

Een gemakkelijke weg gevonden naar de Lembeekse bossen.

Biken tot op het einde kan wel niet (Zomergem), maar je kan gemakkelijk naar het Leen biken (ook een mooi bos), en verder naar door naar Eeklo. Toch geen drukte van de N9.

De Bloso route van Lovendegem passeert er 2x langs.

Echt eens een passage om nog over te doen. Rudy VdE.
beethoven
Mountainbiker

omgeving Gent

Post by beethoven »

Vandaag mij nog eens effen laten gaan. Mijn tijd verbeterd in het heen en terug rijden Gent-Gavere. Op de gewone tijd 10min kunnen sparen in het heen gaan. Daar de rode route gedaan als afscheid voor het vertrek voor morgen dus. De bergop ging nu wel eens dus dat is ook gehaald aldaar. Op de terug weg, (ja iedereen neemt daar de baan naast de Schelde), ik zit daar wat dieper te prutsen, gast welke mij toe riep of het gaat enz.en met mij meegereden tot Zwijnaarde (de nieuwe Schelde dan wel) ook dus hier mij niet laten doen en een goede tijd gemaakt. Ik was dus fier op mijn eigen.
Het zal wel heel wat minder zijn als ik terug kom, maar ik hoop dat ik best wel zal mee kunnen op de mountainbikers dag te Bxl op 7/8. Dus tot dan .... Rudy VdE.
beethoven
Mountainbiker

Omgeving Gent

Post by beethoven »

Ik ben gisteren naar de mountainbikers dag geweest met Ren & Stempy en Sifaka. Aldaar heb ik met iemand gesproken met welke ik zondag een toertje zou maken in Gent.
We hadden die dag zowat een 80km en 250hm, wat dit niet slecht is voor het Gentse.
Dus Gent bied wel iets meer dan men geeft op de TT, waar men alleen een brug opgeeft om enkele hoogte meters te halen. Keep on biking, Rudy VdE.
beethoven
Mountainbiker

Omgeving Gent

Post by beethoven »

Ik ben gisteren met Noting's impossible weest biken in de vlaamse ardenen. We kozen voor de rode route van Ronse-Markedal.
Vertrokken aan de frietel en vlug gingen we het Muziekbos in. Veel beklimmingen en afdalingen welke de moeite waren. Veel single- trakx, maar ook veel weg. Het eindigde dus ook in het Muziekbos. Mooie route wat de omgeving betreft en aangename stevige beklimmingen. Spijtig van de bepeiling die soms de wensen overlaat ,maar met het behulp van het kaartje en effe vragen vonden we de weg terug. het leek toch een aangename tocht. Ik ga zeker nog een keertje bike met die gast dat is afgesporken. Rudy VdE.
beethoven
Mountainbiker

Omgeving Gent

Post by beethoven »

Beste, Op 10/9 is er te Gavere een avond toertocht. Graag zou ik er aan deelnemen. Mochten enkele bikers zich geroepen voelen kunnen we gezamelijk afspreken op deze vrijdagavond. Rudy VdE.
Post Reply