Mijn maat en ik hebben ook vlak na pechpunt 11 iemand moeten bijstaan die op zijn heup was gevallen en absoluut niet meer verder kon. De man lag er al toen we vanop de grote baan indraaiden ... hij had de pechdienst al verwittigd maar wij hebben hem ervan overtuigd dat een ambulance een beter idee was... hopelijk heeft deze (iets oudere) man zijn heup niet gebroken ? Toen de pechdienst er was en de ambulance onder weg was hebben wij onze weg verder gezet !
rode pijltjes niet zo goed zichtbaar ... dikwijls in de remmen moeten gaan om een (bijna) gemist pijltje ...
had er toch iets meer van verwacht na de enthousiaste aankondigingen .. vrij veel baan ? Maar ik heb me goed geamuseerd ... een makkelijker rit na Kluisbergen was welgekomen!
Za 26/06/2010 Deerlijk
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
-
Feel Lucky Punk
- Mountainbiker
Post by Feel Lucky Punk »
Last edited by Feel Lucky Punk on Sun 27 Jun 2010 23:40, edited 1 time in total.
- Gobi
- Mountainbiker
- Location: CUBE LTD Comp: kader van 2010 en voorvork van 2009 serie
vertrokken om 7u45 voor de 55km en ik moet zeggen dat ik de streek ferm onderschat heb. Het was een leuke doch ook héél frustrerende rit qua bepijling. Deze was echt slecht. Ik fiets nu 1,5 jaar en dit was echt de slechtste rit qua bepijling dat ik al gereden heb
.
Nu, dus gestart voor 55km en na 80 km stond ik weer aan de tent, ferm verkeerd gereden dus. 2e bevoorrading nooit gezien en ik was niet alleen want heb een hele tijd samen gereden met iemand van Harelbeke en een vrouw van Maldegem en ook die waren ferm aan het vloeken.
Ik heb dus de langste rit gereden dat ik ooit al gedaan heb met toch nog altijd een gemiddelde van 22km/u maar de laatste 5 à 10km waren er toch een beetje teveel aan.
Nu, dus gestart voor 55km en na 80 km stond ik weer aan de tent, ferm verkeerd gereden dus. 2e bevoorrading nooit gezien en ik was niet alleen want heb een hele tijd samen gereden met iemand van Harelbeke en een vrouw van Maldegem en ook die waren ferm aan het vloeken.
Ik heb dus de langste rit gereden dat ik ooit al gedaan heb met toch nog altijd een gemiddelde van 22km/u maar de laatste 5 à 10km waren er toch een beetje teveel aan.
- Rock Rider
- Mountainbiker
Post by Rock Rider »
Moet ook eerlijk zijn, in de namiddag geen enkele keer verkeerd gereden. De pijltjes zijn even gewend worden... Zijn inderdaad al jaren dezelfde pijltjes... Er zijn veel betere, dat gaan we niet ontkennen, maar dat ze nu plotseling zo slecht zijn... 
- Smirnoff103
- Mountainbiker
Post by Smirnoff103 »
Wel wij waren v plan om de 55km te doen, en hebben er uiteindelijk 70 gedaan. 
Na de eerste bevoorrading zijn we blijkbaar (met nog een paar andere renners) verkeerde bordjes beginnen volgen die ook rood en wit waren (waren van Marke ipv Sellewie) en hebben die toerentocht gevolgd zonder het echt te beseffen, om langs de libelle te gaan, Don Bosco in Marke, Rekkem, Aalbeke, Rollegem en dan uiteindelijk in Bellegem de 2 bordjes opnieuw gevonden en dan pas begrepen wat ons overkwam.
Gelukkig dat we niet ver van bij me thuis waren en we ons daar een bevoorrading hebben kunnen doen anders waren we waarschijnlijk uitgedroogd met zo'n weer
Enfin graag dus aan de organisatoren v die toerentocht van Marke haal uw bordjes af wanneer je toerentocht afgelopen is
Na de eerste bevoorrading zijn we blijkbaar (met nog een paar andere renners) verkeerde bordjes beginnen volgen die ook rood en wit waren (waren van Marke ipv Sellewie) en hebben die toerentocht gevolgd zonder het echt te beseffen, om langs de libelle te gaan, Don Bosco in Marke, Rekkem, Aalbeke, Rollegem en dan uiteindelijk in Bellegem de 2 bordjes opnieuw gevonden en dan pas begrepen wat ons overkwam.
Gelukkig dat we niet ver van bij me thuis waren en we ons daar een bevoorrading hebben kunnen doen anders waren we waarschijnlijk uitgedroogd met zo'n weer
Enfin graag dus aan de organisatoren v die toerentocht van Marke haal uw bordjes af wanneer je toerentocht afgelopen is
Vorige jaren gingen er (als ik mij niet vergis) ook nog fluo lintjes bij. Dat scheelt enorm veel.Rock Rider wrote:Moet ook eerlijk zijn, in de namiddag geen enkele keer verkeerd gereden. De pijltjes zijn even gewend worden... Zijn inderdaad al jaren dezelfde pijltjes... Er zijn veel betere, dat gaan we niet ontkennen, maar dat ze nu plotseling zo slecht zijn...
Ik heb mij geamuseerd daar in Deerlijk. Het blijft een mooi en niet te onderschatten parcours. Zelf ben ik 1X misreden en een keer of 2 dat ik juist voorbij de afslag was maar het nog gezien had.
Deerlijk, tot volgend jaar
zaterdag samen met bike compagnon (en nog zoooooo veel meer) Peter gestart in Sellewie.
En ook wij stonden na 6 km op de teller terug aan de tent...en ondertussen stond daar toch al een man of 20 die "misreden" waren....Maar dat kon zeker onze dag niet verbrodden hoor.
Peter had weer zijn goeie benen uit de kast gehaald en ik met een zadelpen die niet op zijn plaats bleef zitten steevast een paar meter achter zijn achterwiel.
Moet wel zeggen naarmate de km vorderden, voelde ik me beteren ( de gedachte aan een fris pintje zat hier misschien ook voor iets tussen hé)
Toch behoorlijk wat asfalt concludeerden we in onze groepsevaluatie , maar de klimmetjes voelden wel leuk aan.
Nog klein aprèstje gehouden en dan verder gaan wegsmelten
in de Belgische zon
En ook wij stonden na 6 km op de teller terug aan de tent...en ondertussen stond daar toch al een man of 20 die "misreden" waren....Maar dat kon zeker onze dag niet verbrodden hoor.
Peter had weer zijn goeie benen uit de kast gehaald en ik met een zadelpen die niet op zijn plaats bleef zitten steevast een paar meter achter zijn achterwiel.
Moet wel zeggen naarmate de km vorderden, voelde ik me beteren ( de gedachte aan een fris pintje zat hier misschien ook voor iets tussen hé)
Toch behoorlijk wat asfalt concludeerden we in onze groepsevaluatie , maar de klimmetjes voelden wel leuk aan.
Nog klein aprèstje gehouden en dan verder gaan wegsmelten
- Gobi
- Mountainbiker
- Location: CUBE LTD Comp: kader van 2010 en voorvork van 2009 serie
Het was de eerste keer dat ik deze gereden heb. Blijkbaar dus ergens de verkeerde pijlen gevolgd dan.zanneis wrote:Slechte bepijling ? Wij zijn toch nergens verkeerd gereden, en eigenlijk ook nergens getwijfeld ...![]()
![]()
![]()
Beetje de ogen open doen kan soms helpen ...![]()
![]()
Trouwens, het zijn al jaaaaaaaaaaaaaaren diezelfde pijltjes, zijn die dit jaar plots zo onzichtbaar geworden ?
- Lichterveldenaere
- Mountainbiker
Post by Lichterveldenaere »
Niet veel meer aan de commentaren toe te voegen buiten :
- 't was ons opgevallen dat er gigantisch veel soorten pijlen in groot-Zwevegem en Kortrijk staan. Die van deze TT zijn niet de meest opvallende en dan ben je al snel geneigd om plots andere flashy pijlen te volgen en als er dan bij Bellgem-bos nog zeer gelijkaardige pijlen te vinden zijn, dan ben je al snel de verkeerde weg op. 'k Geloof nooit dat al die pijlen dat weekend van doen waren!
- De pechdienst in het begin nodig gehad en die was er weliswaar per toevel heel snel. De technicus van dienst kon me heel snel depanneren waardoor ik de rit kon verder zetten. alvast bedankt aan de organisatie daarvoor!
- heel degelijke zelfgemaakte douches in aparte locatie
- 't was ons opgevallen dat er gigantisch veel soorten pijlen in groot-Zwevegem en Kortrijk staan. Die van deze TT zijn niet de meest opvallende en dan ben je al snel geneigd om plots andere flashy pijlen te volgen en als er dan bij Bellgem-bos nog zeer gelijkaardige pijlen te vinden zijn, dan ben je al snel de verkeerde weg op. 'k Geloof nooit dat al die pijlen dat weekend van doen waren!
- De pechdienst in het begin nodig gehad en die was er weliswaar per toevel heel snel. De technicus van dienst kon me heel snel depanneren waardoor ik de rit kon verder zetten. alvast bedankt aan de organisatie daarvoor!
- heel degelijke zelfgemaakte douches in aparte locatie