Cannondale 2011 - 2011 catalogen beschikbaar (p. 123)
Data van toertochten of wedstrijden, releases van bikes of onderdelen, info over teams en rijders, geruchten, kortom alles wat collega bikers kan interesseren plaats je hier!
- Mister T.
- Mountainbiker
Inderdaad!Ruben S. wrote:Ah, nu heb ik door waarom zij ineens ook nen demper hebben die uitgerokken wordt, zoals Scott.
Die ingenieur Peter Denk werkte eerst voor Scott.
En Denk zit niet stil blijkbaar: Flash, vernieuwde Scalpel, nieuwe Jekyll, nieuwe Claymore, etc...
Wel een saillant verschil met de demper van Scott: die van Fox/Cdale 'rekt' niet alleen uit, maar bij het switchen van positie zorgt hij ook voor een geometriewijziging. De Genius doet dat behoudens vergissing niet. daar is het enkel een beperking van veerweg en andere springrate.
- Ruben S.
- Mountainbiker
De Spark (laatste creatie waar Peter Denk aan gewerkt heeft) Wijzigt de geometrie van de fiets ook bij het veranderen van de veerweg.Mister T. wrote:Inderdaad!Ruben S. wrote:Ah, nu heb ik door waarom zij ineens ook nen demper hebben die uitgerokken wordt, zoals Scott.
En Denk zit niet stil blijkbaar: Flash, vernieuwde Scalpel, nieuwe Jekyll, nieuwe Claymore, etc...
Wel een saillant verschil met de demper van Scott: die van Fox/Cdale 'rekt' niet alleen uit, maar bij het switchen van positie zorgt hij ook voor een geometriewijziging. De Genius doet dat behoudens vergissing niet. daar is het enkel een beperking van veerweg en andere springrate.
- Mister T.
- Mountainbiker
dat is compleet nieuw voor mij. De Nude demper van Scott wijzigt dacht ik enkel de veerweg en springrate, maar niet de geometrie van de fiets.Ruben S. wrote:De Spark (laatste creatie waar Peter Denk aan gewerkt heeft) Wijzigt de geometrie van de fiets ook bij het veranderen van de veerweg.Mister T. wrote:Inderdaad!Ruben S. wrote:Ah, nu heb ik door waarom zij ineens ook nen demper hebben die uitgerokken wordt, zoals Scott.
Dat is toch niet zo - denk ik - bij mijn vrouw haar Spark...
- Ruben S.
- Mountainbiker
In de cataloog van Scott 2009, die ik hier heb liggen, wordt de hele eerste pagina uitgelegd hoe het just in mekaar zit.Mister T. wrote:dat is compleet nieuw voor mij. De Nude demper van Scott wijzigt dacht ik enkel de veerweg en springrate, maar niet de geometrie van de fiets.Ruben S. wrote:De Spark (laatste creatie waar Peter Denk aan gewerkt heeft) Wijzigt de geometrie van de fiets ook bij het veranderen van de veerweg.Mister T. wrote: Inderdaad!
Dat is toch niet zo - denk ik - bij mijn vrouw haar Spark...
Ook de laatste generatie van de Genius werkt met dit systeem.
-
daledriver
- Mountainbiker
Post by daledriver »
Weet er iemand wanneer alle cannondale modellen 2011 verkrijgbaar zijn in België? 
Re: Flash 29er :
€4999sisse wrote:Flash 29er (zwart me wit)
Wa gaat da beestje moeten kosten?
Das waarschijnlijk wel de duurste uitvoering,hopelijk zijn er nog iets minder kostelijke exemplaren.