sandman bikes

Meningen verschillen (al goed:-) maar toch kan je hier jouw ervaring kwijt over een bepaalde bike.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Naar mijn ervaring is een Brooks niet heel erg "persoonsgebonden" eens ingezeten. En je kan het inloopproces - als dat al nodig is - erg versnellen door het te verzadigen met olie (ondersteboven er vloeibare lederolie in gieten en een half uur laten staan) of er een dikke laag leervet op aanbrengen en dan op een chauffage of in de zon te leggen totdat alles geabsorbeerd is.
Dat impregneren maakt het leer extra soepel en het zet zich dan ook gemakkelijk.

Ondertussen net goed nieuws uit Canada gekregen: de vermiste bagage waaronder de tas met wisselstukken is terecht (wel nog in Chicago, maar dat zijn spijkers op laag water :-D ) en Elias kwam naar verluid met een dikke smile van zijn eerste echte testrit met de Sandman terug.
Meer moet dat niet zijn !
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

pocoloco wrote:Begrijpe wie begrijpe kan :evil: Liever kweenie hoeveel pijn dan met een Brooks gezien te worden. Eens je erop zit zie je het zelf niet meer !?!
Voor alle duidelijkheid, ik heb géén zadelpijn, hé, jongens. Ook niet na 8u in het zadel, dagen na elkaar. Dus ik heb voor het comfort op dit moment geen nood aan een verbetering.
Maar als de kwaliteiten van dat leer zo goed zijn, als dat leer zich idd zo goed vormt naar je onderkant, dan zijn dat zo goed als 'op maat' gemaakte zadels!
Maar hopelijk is er snel een zadel versleten ! (Ik heb nog geen Brooks, dus het zal misschien wel snel genoeg zijn, hehe)
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Een superkort mailtje van Elias ontvangen vanuit British Columbia, meer heeft een mens niet nodig om met een smile aan de dag te beginnen :-D

Koen,

Even een kort berichtje om te melden dat de Sandman S C H I T T E R E N D rijdt hier !!
De trails kunnen hier niet lang en technisch genoeg zijn, dit is dolle pret.

Later uiteraard meer.

Elias
saiko
Test team

Post by saiko »

Image

Image

Image
Dr.Gonzo
Mountainbiker

Post by Dr.Gonzo »

De max!!
Het lijken wel kinderfietsjes naast de Sandman.

=D>

Deze is een pracht exemplaar Koen, die kleur en montage is top !!
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

pocoloco wrote:Een superkort mailtje van Elias ontvangen vanuit British Columbia, meer heeft een mens niet nodig om met een smile aan de dag te beginnen :-D

Koen,

Even een kort berichtje om te melden dat de Sandman S C H I T T E R E N D rijdt hier !!
De trails kunnen hier niet lang en technisch genoeg zijn, dit is dolle pret.

Later uiteraard meer.

Elias
de magura gaat ze daar leren wat fietsen is :lol:
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Manmanman, ik verga hier van de spanning... nie te geloven hoe ik hierin opga :-D !!

Elias is met de Sandman gisteren in de proloog 23e overall geworden (in een veld van meer dan 450 racers).
In zijn leeftijdscategorie is hij met zijn tijd 10e, ex aequo met Andres Hestler (gene simpele: http://en.wikipedia.org/wiki/Andreas_Hestler).

Ze hebben hem momenteel wel bij de Masters gezet :-D, maar daar moet hij nog een jaar of 15 voor wachten vrees ik.

Ik heb een mailtje naar de organisatie gestuurd om dat te signaleren.

Hier zijn de uitslagen: http://www.bcbikerace.com/Media/Results/

Vandaag is het de eerste echte etappe, geen sprint. Dus de Sandman en Elias kennende kan dat alleen maar beter worden als er geen calamiteiten gebeuren.

PS van calamiteiten gesproken: het was naar 't schijnt nog even spannend. Elias was gaan opwarmen op enkele trails in de buurt en daarbij nogal ongelukkig gevallen: hij niks maar de kabel van zijn achterrem afgescheurd.
In extremis heeft meebikende fietsenmaker en toffe pee Rob/Swooth/Robkes (die het grootste deel van deze Sandman gemonteerd heeft trouwens), die de proloog al gereden had, zijn achterremsysteem geswapt met dat van Elias nog voor hij moest starten. Oef...
peter
Mountainbiker

Post by peter »

Allez Koen, den Elias sponsoren daar gaat ge nooit spijt van krijgen.
Nen schonen velo. Ik hoop dat het niet al te technisch is daar, want dan zijn de gripsshifts net iets minder vind ik.
Ikke jaloers. Vele groeten aan den Elias.
Koerskes van een week dat is wel veel te kort voor Elias.
Ik hoop dat ik binnenkort ook weer wat meer kan biken.
Nen alpencross zonder support met zo nen sandman hmmm.
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Elias verdient zijn plek op de BCBR, terwijl er velen zo'n Sandman nogal meewarig bekeken stond hij daar direct en heel enthousiast voor open. Sjiek !
Ik maak me niet teveel zorgen over het schakelen, de race is wel heel technisch maar Elias is draaigrepen gewoon van zijn Rohloff. Ik hoop gewoon dat hij bespaart blijft van pech en dat hij "the rubber side down" houdt :-D !
pocoloco
Mountainbiker

Post by pocoloco »

Net binnengekregen dat Elias een heel goeie 1e etappe gereden heeft, ik weet nog geen uitslagen maar 't schijnt dat hij tot km 47 in gezelschap van Geoff Kabush gereden heeft. Ik weet niet wie van de twee daarna wat voorsprong genomen heeft :wink:.

Wat er ook van zij, Geoff zal ook wel ogen getrokken hebben :-D :-D
Post Reply