Za 26/06/2010 Deerlijk

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

Hier, zoals de traditie het wil, ook weer van start gegaan om 13u20... Kwestie van niet het warmste moment van de dag te pakken #-o
Mij geamuseerd en hire en daar eens goed door kunnen geven. Soms wel de indruk dat we precies in de woestijn reden... zo stuiven!

Leuk parcours met weinig ongekende stukken.

Wel jammer dat de bevoorrading aan Mortagnebos bijna uitgeput was, maar toch nog heel wat kunnen drinken.
Aan den apres nog even #-o blijven zitten tot de geur van de vette darms begon te komen, dan maar vertrokken...

Vraag mij wel af of de Krierecrossers helemaal thuis zijn geraakt nadat ze al gans de namiddag aan het vieren waren dat ze de grootste bende waren :wink:
prideandglory1891
Mountainbiker

Post by prideandglory1891 »

Vertrokken rond 13u, samen met enkele bike@holics

Leuk tochtje, een heel warm weertje, direct den boer z'n stuk in, zweten :-)

Niks verrassends, doch degelijk ritje..
Met als hoogtepunten bellegembos (wel jammer van de boomstammen op het parcours) en banhoutbos.
Goeie organisatie, idd terechte opmerking van de pijlen, soms wat verwarring met andere pijlen op parcours, maar nergens verkeerd gereden

Tot volgend jaar !!
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

ze hadden 't aangekondigd : jodelaitie en uncle "petrol": een ritje om er eens goed in te vliegen. Starten met AMG en Ebbor er nog bij #-o : deftig gezelshap. Nauwelijks 2km ver, en we hadden al 2 pijlen gemist [-X , de eerste 30km zou dit nog enkele keren voorkomen. Lag het aan de snelheid, de laaghangende zon, zweet in de ogen,... of toch aan de bepijling zelf? Enfin, tot de eerste stop ging het vrij gemoedelijk, maar enkele km's verder kregen we de grysperre's in't vizier. éénmaal aangesloten zag ik dat zij versterking meegebracht hadden , Fred en Hans, 2 voor mij gekende hardrijders. Tuurlijk lieten de grysperre's ons niet zomaar passeren, en het tempo ging deftig omhoog. Op het golvende terrein was het nu en dan harken zowel bij mij als bij anderen om bij de kopgroep te blijven. (parcourkennis kan in die gevallen ook nuttig zijn :wink: ). In recordtempo vlogen de gekende en minder gekende stroken voorbij, saai werd het nooit. Met de privépassage van Banhoutbos , en de Bellegembospassage als belangrijkste hoogtepunten blik ik tevreden terug op deze tocht.
leffingenoartje
Kerstman

Post by leffingenoartje »

Vandaag ook afgezakt met een 4 tal choufkes ,
2 ervan deden de 55, ikzelf en Gène kozen vor de 80 km.
In het begin waarschijlijk een pijltje gemist maar zonder erg, al vlug in de doppen gekregen dat we moesten opletten vandaag :roll:
De bevoorradingen waren voor mij ok en inderdaad op de 2 had ik graag wat sportdrank gekregen .

Ook éénmaal verkeerd gereden aan de brouwerij van Bockor maar een vriendelijke café bazin zei waar we moesten inslaan =D>
Voor de rest genoten van deze tocht en in totaal had ik 777 hoogtemeters op mijn teller.

1 min punt de bepijling kon beter en voor de rest een 10 op 10 =D>
Achteraf nog wat nagepraat met Fritsie.
tot een volgende :wink:
mayohagar
Mountainbiker

Post by mayohagar »

Gestart met mijn 111 kg om 08h15. Na 1 km al verkeerd gereden en wellicht de kortste toertocht gedaan van allemaal. Een 5-tal km verder terug aan de tent. Dan maar opnieuw gestart om 8h35. Mooie tocht maar bewegwijzering kon beter. Heb er veel zien passeren en ongelofelijk maar waar heb er ook gepasseerd.
55 km met volle goesting uitgereden.
Op naar woensdag (blosotocht in Rotselaar) en zondag toertocht in Otegem-Zwevegem.
En laat dat gewicht nu maar zakken....
MTBSDVD83
Mountainbiker

Post by MTBSDVD83 »

om 9u20 gestart voor de 55 Km. Het was echt genieten van dit tochtje. Goed uitgepijld en ook wel goed gevonden met die pechzones weer te geven. De splitsingen waren ook zeer duidelijk. Tussenstops waren best OK en ook goed aangegeven. Voor mij ook één minpunt die boomstammen in Bellegembos die over het pad lagen :evil:

Ik kom zeker terug volgend jaar twas in orde :bounce: :bounce: =D> =D>
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

Sellewie is telkens een leuk tochtje om te rijden en brengt de vakantiesfeer dichtbij... Ook dit jaar was het niet anders. Blijkbaar kunnen ze meestal genieten van mooi weer. Dit jaar samen met Ivan gestart voor de 80 km...maar na een zestal km stonden we opnieuw aan de tent. :roll: En we waren niet alleen. Terug gaan kijken op het kaartje en dan inlichtingen gekregen van één van de organisatoren die zeer verrast was. Opnieuw vertrokken en nu wel de juiste weg gevonden. De pijltjes hingen er, maar werden door heel wat mensen over het hoofd gezien. Dit is dan ook het enige puntje van kritiek nl. dat de rode pijlen nogal klein zijn en je dan ook voortdurend moet opletten. Ook in de lus van Bellegem reden er mensen verkeerd. Nietwaar Katrien? Voor de rest een prima tocht die er dit jaar kurkdroog bijlag. Achteraf nog een après in het zonnetje met Leffingenoartje en Gène. Bedankt en tot volgend jaar. =D> =D> =D>
Turfke
Mountainbiker

Post by Turfke »

Zaterdag voor de eerste keer hier gestart in Deerlijk.
Na de eerste kilometers ook ergens verkeerd gereden, maar had dit al snel door en zodoende terug aansluiting kunnen maken op het juiste parcours.
Tweede bevoorrading op de 80 heb ik wel niet gevonden en zo mijn tweede bevoorrading pas gehad op de derde na 67km :roll:
Bepijling kon dus wat mij betreft ook stukken beter en zorgde soms voor nogal wat verwarring. Op mijn tweede bevoorrading nog babbelke gedaan met de wes en Katrien20 (weet nu ook wie jij bent :P ).
By the way, lekkere rijsttaartjes =D>
Voor de rest, leuk en afwisselend parcours met naar het einde toe nogal veel baan, maar dat deerde niet gezien de stijgende temperaturen en opkomende vermoeidheid na meer dan 86km (blijkbaar nog meer misreden dan dat ik oorspronkelijk gedacht had).
Braket
Mountainbiker

Post by Braket »

Mooi afwisselend parcour gereden met verrassend veel klimmetjes
2x verkeerd gereden nml in het begin na 5km opnieuw aan de start en 2de keer langs een grote baan juist voor een bos. Grote baan overgestoken want fietspad was aan de linkerkant v/d weg. Daar moesten men rechts blijven om in een bos binnen te rijden (niet duidelijk)
Bij het rijden naar de 3de bevoorrading was het ook effkes twijfelen, ben ik nu verkeerd gereden? 4 a 5km zelfde offroad stukken zoals het rijden naar 1ste bevoorrading.
Voor de tombola ben ik 5minutjes te laat gestart met nummer 76 (winnenende nummer 71)
Volgend jaar zeker terug.

Totaal km 89.5 (oorspronkelijk 80km) AVS 23.6
TAF RAPIDO
Mountainbiker

Post by TAF RAPIDO »

Tijdens de tocht aan de 1 ste of 3 de bevoorrading was er daar iemand die overkop gegaan was en zich ernstig bezeerd heefd aan de nek iemand info of iets gehoord van die gast?Ik heb nog met die mevrouw gebabbeld en zij toonde mij de helm van die gast #-o vaststelling nooit zonder helm rijden. [-X
CIAO TAF
Post Reply