Type Magura Louise raden

Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
Lanseloet
Mountainbiker

Type Magura Louise raden

Post by Lanseloet »

Ik heb mijn schijfrem beschadigd bij het vallen.
Mijn stuur heeft bij het vallen een draai gemaakt groter dan 90 graden en is dus over mijn kader heen geschoven. Ik heb mijn stuur moeten losmaken van de stuurpen om het stuur terug te kunnen zetten.
Sindsdien lekt er olie vanonder uit de calipers.

Het probleem is nu dat mijn lbs moet weten welke type magura louises ik specifiek heb, om onderdelen voor mij te kunnen bestellen. Ik zit momenteel ih buitenland en kan dus niet even langsgaan.

Ik post enkele foto's van mijn remmen, in de hoop dat jullie mij uitsluitsel kunnen geven over het exacte type van mijn magura louises.

Mijn lbs vroeg me ook of ik ergens een breuk kan vaststellen. Ik zie echter geen beschadiging. Weten jullie waar de breuk zou kunnen liggen?

Bedankt voor de hulp.
Lanseloet.

Image
Image
Image
Image
Last edited by Lanseloet on Tue 22 Jun 2010 19:43, edited 1 time in total.
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

als je de remhendel ziet, is het beschadiging of een scheur, tegen je stuur ?
Lanseloet
Mountainbiker

Post by Lanseloet »

zefii wrote:als je de remhendel ziet, is het beschadiging of een scheur, tegen je stuur ?
Ik snap niet goed wat je bedoelt? Zeg je dat er iets mis is met de remhendel? Buiten enkele krassen is die normaal in orde.
Wat bedoel je met de scheur?
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

Lanseloet wrote:
zefii wrote:als je de remhendel ziet, is het beschadiging of een scheur, tegen je stuur ?
Ik snap niet goed wat je bedoelt? Zeg je dat er iets mis is met de remhendel? Buiten enkele krassen is die normaal in orde.
het kan gezichtsbedrog zijn hoor maar tussen je remhendel en je shifter zit er een zwart; scheurtje ? schending ?
Lanseloet
Mountainbiker

Post by Lanseloet »

zefii wrote:
Lanseloet wrote:
het kan gezichtsbedrog zijn hoor maar tussen je remhendel en je shifter zit er een zwart; scheurtje ? schending ?
Dat is gezichtsbedrog, er is geen scheur. Het is bovendien de remhendel van mijn achterrem en daar is niets mis mee :-).
zefii
Mountainbiker

Post by zefii »

Lanseloet wrote:
zefii wrote:
Lanseloet wrote: Ik snap niet goed wat je bedoelt? Zeg je dat er iets mis is met de remhendel? Buiten enkele krassen is die normaal in orde.
Dat is gezichtsbedrog, er is geen scheur. Het is bovendien de remhendel van mijn achterrem en daar is niets mis mee :-).
hoe kunnen wij dan kijken voor een scheur ?? #-o
Lanseloet
Mountainbiker

Post by Lanseloet »

zefii wrote:
Lanseloet wrote:
zefii wrote: het kan gezichtsbedrog zijn hoor maar tussen je remhendel en je shifter zit er een zwart; scheurtje ? schending ?
hoe kunnen wij dan kijken voor een scheur ?? #-o
Wel aangezien de olie onderaan uit de caliper lekt, ging ik er van uit dat er boven niets mis was.
Chimaera
Mountainbiker

Re: Type Magura Louise raden

Post by Chimaera »

Lanseloet wrote: Sindsdien lekt er olie vanonder uit de calipers.
Mijn lbs vroeg me ook of ik ergens een breuk kan vaststellen. Ik zie echter geen beschadiging. Weten jullie waar de breuk zou kunnen liggen?

Ik post enkele foto's van mijn remmen, in de hoop dat jullie mij uitsluitsel kunnen geven over het exacte type van mijn magura louises.

Bedankt voor de hulp.
Lanseloet.
Hij bedoelt een scheur aan de calipers
zefii
Mountainbiker

Re: Type Magura Louise raden

Post by zefii »

Chimaera wrote:
Lanseloet wrote: Sindsdien lekt er olie vanonder uit de calipers.

Bedankt voor de hulp.
Lanseloet.
Hij bedoelt een scheur aan de calipers

wat zijn calipers? :oops: :oops:
Chimaera
Mountainbiker

Post by Chimaera »

@zefil de remklauwen ;-)
Post Reply