Scott Scale '08 (rigid p. 16)

Stel jezelf hier voor. Tevens geven we jullie hier de gelegenheid om je materiaal te showen.
ARTb
Mountainbiker

Post by ARTb »

El Baelos wrote:
Sandcrawler wrote:Ik heb van die stuurdoppen van de esi-grips die baleinen (of hoe't ook mag heten) kleiner gesneden en dan kreeg ik ze wel in m'n stuur.
Heb ik mij gisteren ook mee bezig gehouden.
Nu passen de stuurdoppen dus wel.
Past dit niet?

http://www.hopebenelux.com/voir_GDOC.html

Of te zwaar misschien?
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

10,5 ongeveer ja.
Zou hem eens aan een preciezere weegschaal moeten kunnen hangen eigenlijk.

De Reba WC is echt een schitterende vork. Echt zeer makkelijk naar je wensen in te stellen.

Intussen passen alle stuurdoppen, want aangezien het stuur is ingekort tot 58 cm zijn de verdikkingen aan het einde er ook weer af.
Wel mooi trouwens, die Hopes.
Zo'n weight weenie ben ik niet dat ik die te zwaar zou vinden. :-)
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Dubbel...
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

De KCNC derriewieltjes waren versleten, dus heb er nieuwe gemonteerd, deze keer rode. De kop van de originele schroef was kapot, dus deze heb ik vervangen door een blauw KCNC-boutje:
Image

De matchmakers (oogt veel compacter op het stuur):
Image

En de fiets in z'n geheel:
Image
Image
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Ook eens mijn baanmachien showen.
't Is begonnen met een zo goed als nieuwe Cannondale SystemSix frameset (frame + vork + zadelpen) die ik aan een zeer mooie prijs heb kunnen kopen hier op het forum.
Dan ben ik beginnen opbouwen met onderdelen die ik her en der aan mooie prijsjes bij elkaar heb kunnen sprokkelen.
Momenteel is hij voor mij af, en hij rijdt echt heerlijk.

Image
Image

frame: Cannondale SystemSix (maat 52)
vork: Cannondale
headset: Cannondale SI
groep: Sram Force '09 compleet
zadelpen: Cannondale C2 carbon
zadel: Pro
stuurpen: Easton EA90
stuur: Easton EC90 SLX
stuurlint: Sram
wielen: Ultegra naven / Sapim spaken / Mavic Open Pro velgen
banden: Continental Grand Prix 4000S
pedalen: Shimano PD-M520

gewicht: +/ 7,5 kg
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Nieuwe updeets:

Selle Italia SLR vervangen door een Fizik Gobi XM.
Eerlijk gezegd vind ik de Gobi lelijk staan op de fiets in vergelijking met de SLR, maar op de Happy Bike Days beviel een Gobi mij zo hard dat ik het echt wel eens wil proberen. En aangezien er eentje te koop stond hier op het forum, heb ik het er maar op gewaagd.

Buitenblad (44T) verwijderd van het crankstel en het midden- en binnenblad vervangen door 26T en 38T-bladen van Blackspire.
Benneke
Mountainbiker

Post by Benneke »

Is da niet wat klein 28T en 38 T?
El Baelos
Mountainbiker

Post by El Baelos »

Op de baan wel waarschijnlijk, maar buiten in lange afdalingen waarop ik kan bijtrappen of op de baan gebruik ik die 44 toch niet.
Ben alleen wat bang dat 26 te zwaar zal zijn om overal boven te raken in de Ardennen en op steile klimmetjes.

Ik heb er nu nog niet mee gereden, de tandwielen zijn pas sinds gisteren gemonteerd.
Morgen een eerste (weliswaar vlak) testritje om te zien of alles naar behoren werkt, en van 't weekend er eens wat klimwerk mee doen om te zien of het bevalt.
saiko
Test team

Post by saiko »

ik vind 26-38 ook ideaal.
ik wou mij een 11-36 cassette halen maar die zijn pas over 20 dagen voorradig. Zolang kan ik ook niet meer wachten. Dus ga ik woensdag wss een 11-34 halen
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

El Baelos wrote:en van 't weekend er eens wat klimwerk mee doen om te zien of het bevalt.
Ge gaat er (voor de Vlaanders althans) aan verknocht zijn, echt waar. Ik heb de Herdermarathon gereden met een 40-26t en 12-27 koerscassette en overal boven geraakt! Volgens mij lukt het (mij) ook in de Ardennen met een 26-38 met 11-34 cassette (of zeker 11-36 bij 10 speed). En nog ietsje meer kracht in de benen. Laat weten hoe't was, hé!
Post Reply