fidea averbode

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

sharplikeascalpel wrote:Ok deze discussie gaat hier nog lang blijven duren!!!!!

Als degenen die achter de "professionalisering van de mtb in België" staan nu die koersen gaan rijden en diegenen die er niet achter staan zich concentreren op andere wedstrijden... WAAR IS ER DAN EEN PROBLEEM???

Er zijn genoeg UCI koersen in België en in het ( nabije ) buitenland om een seizoen te volmaken. En er zijn zeker voldoende wedstrijden die kleinschaliger zijn, ook in België en in het ( nabije ) buitenland waar je ook een seizoen mee kan volmaken...

Laten we gewoon allemaal ons ding doen wat we graag doen. We kunnen allemaal geen Nysen en Paulissen zijn!

Over de wedstrijd: ook niet mijn favoriete parkoers maar het was wel kicken om met de olympisch kampioen, Nys en Paulissen en al die andere toppers in de startbox te staan!
?
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

= doel van Golazo :wink:
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

sharplikeascalpel wrote:= doel van Golazo :wink:
1doel slechts en dat is geld binnenrijven.
sn42
Mountainbiker

Post by sn42 »

ik heb erwin vervecken is aangesproken ivm een wedstrijd in te richten in Herentals . Ik vroeg waar ik moest zijn voor vergunningen end en zei dat ik eens motst gaan luisteren bij mensen die 20 jaar geleden er is een wedtrijd ingericht hadden. Ik had gedacht dat hij het wel zou zien zitten om bij bij hem in zijne tuin mee iets in te richten maar blijkbaar niet dus .Nu ga ik proberen om er een lmtb wedstrijd te organiseren wel in 2011.
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

Last edited by Vintage on Mon 21 Jun 2010 21:15, edited 1 time in total.
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

sn42 wrote:ik heb erwin vervecken is aangesproken ivm een wedstrijd in te richten in Herentals . Ik vroeg waar ik moest zijn voor vergunningen end en zei dat ik eens motst gaan luisteren bij mensen die 20 jaar geleden er is een wedtrijd ingericht hadden. Ik had gedacht dat hij het wel zou zien zitten om bij bij hem in zijne tuin mee iets in te richten maar blijkbaar niet dus .Nu ga ik proberen om er een lmtb wedstrijd te organiseren wel in 2011.

=D> =D> =D>
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

Antwoord van Golazo op een mail die ik gestuurd had. Moet wel zeggen chapeau dat ze de moeite doen om te het te lezen en te reageren! =D>

Beste Michiel,

Bedankt voor jouw feedback.

Je mag mijn antwoord gerust publiceren op mountainbike.be.

Ik lees immmers nooit fora, zal het ook nu niet doen en zal er dus ook niet op reageren... Mensen die communiceren via een alias of schuilnaam kan men niet au serieux nemen.

Daarom apprecieer ik uw mail des te meer. Ik ben bereikbaar en antwoord altijd, maar dus niet via een forum.

Ik begrijp jouw smeekbede volkomen, want Golazo wordt gezien als een nieuwkomer in de MTB-wereld en nieuwkomers worden vaak gezien als een bedreiging.

Als je onze kalender van de Belgacom GP bekijkt dan zal je merken dat er maar 2 locaties zijn, die in de ogen van de die-hard biker niet mountainbike-waardig zijn. Het gaat inderdaad om Antwerpen en Averbode.

Ik hoor evenwel amper positieve geluiden over de MTB-waardige parcoursen van Gooik, Verviers, St-Vith, Geraardsbergen en Winterslag.

M.a.w. 5 van de 7 manches zijn wel degelijk mounatinbike-parcoursen.

Als ik dan gisteren Olympisch kampioen Absalon hoor zeggen tegen de pers, maar ook tegen de gewone biker, dat zo’n parcoursen als Averbode een welgekomen afwisseling zijn om weerstand en snelheid aan te scherpen, dan zal u begrijpen dat wij uw kritiek niet onmiddellijk aanzien als iets waar we acties moeten voor ondernemen.

Op de kalender moet er plaats zijn voor “andere” parcoursen.

Deze Belgacom GP biedt een mooie variatie aan en 5 van de 7 manches zijn wel geschikt voor de die-hard biker.

Wij zorgen er wel voor dat MTB de media haalt. De voorbije 3 manches hebben sportweekend gehaald en worden ruim samengevat op EXQI sport. Allemaal acties om MTB’en bekend te maken bij een breed publiek. Ook Sven Nys (echt wel een biker) en Roel Paulissen dragen hierbij hun steentje bij. Echte waardevolle ambassadeurs zijn dat.

Op 28 juni ontvangen wij trouwens een delegatie bikers om over de toekomst van de MTB-kalender te praten.

Aanwezig zijn o.a. Kris Hertsens (Belgisch Kampioen), Kris Henderieckx, Robby De Bock en Kristien Nelen (Belgisch Kampioen).

Nog even dit: de wedstrijd in Averbode zal op de kalender blijven staan. Moet kunnen vinden we.

Groet en veel succes met het verdere seizoen,

Christophe Impens

Golazo sports
Sandcrawler
Mountainbiker
Location: Ne Witte En Ne Zwarte Met Zonder Versnellingen En Nen Blauwe Mej Volwassen Wielen

Post by Sandcrawler »

Das dan een duidelijk antwoord.
Of we er blij van moeten worden is een andere zaak.
Sjakie
Mountainbiker

Post by Sjakie »

Tuurlijk moeten we er blij mee zijn!
Zeer netjes van Golazo dat ze reageren op michiel zijn mail.

Ze weten waar ze mee bezig zijn, en staan wel degelijk open voor kritiek.
Je kan er niet buiten dat de inbreng van Golazo voor professionalisering kan/gaat zorgen in de mtb sport. Hoe meer geld ( reclame/tv) er mee gepaard gaat hoe beter. Tuurlijk gaat dit gepaard met voordelen (winst) voor golazo. Logisch toch? De tijd dat bedrijven zomaar geld investeren in iets is passé.
Maar professionalisering van de Belgische mtb-scene, daar kan niemand tegen zijn. Want laten we eerlijk zijn, er staat geen nieuwe roel of filip klaar als opvolger.

Veel talenten, maar maken vaak de overstap naar de weg of de cross. Waarom? Juist ja financieel een pak interessanter. Laat dit de inbreng zijn van Golazo ( sponsering/media/begeleiding) in de toekomst en deze jongeren investeren meer in de mtb.

Dat parcours zoals Averbode en Antwerpen laag mtb gehalte hebben is waar. Bekijk deze als ‘criteriums’ ideale reclame en show evenement. Renners en sponsors worden er beter van. En kan je daar niet tegen, blijf er dan weg. Keuze genoeg!

Golazo en Nys aanschouwen als mtb verkrachters is dus vrij kinderachtig en zeer kort door de bocht!

Grtz
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

En wat zijn we daar wijzer van geworden????
Dat ze de ballen kennen van de Mtb gedachte, en dat ze enkel aan de poen denken.
Als ik Absallon zou kunnen betalen om rond de plas van Hofstade te komen rijden, zou hij dat ook een goed parcours vinden.
Voilla, Golazo heeft geantwoord, dus voor hen is't in kannen en kruiken.

Ik denk trouwens dat niet alleen Golazo, maar de gehele Belgische Bond niet vrijuit gaat in de neergaande spiraal van Top Mtb in dit land.

Een evenement als Houffa zou beschermd moeten worden, net als de nacht van de ahletiek (Kbc-nacht). Wie intresseert zich daar nu in zou je kunnen stellen, maar het is uitgegroeid tot een erkende wedstrijd die zijn plaats heeft mogen verdedigen.
En ja, het is goed voor Belgie dat tallent kan doorstromen naar de wereldtop, maar ik betwijfel dat Golazo dat zal kunnen bewerkstelligen (als het tallent al niet onder contract ligt).

Dat Golazo durft te stellen het oprecht op te nemen voor Mtb tart volgens mij alle verbeelding.
Post Reply