fidea averbode

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

OdEssA wrote:Allemaal zo ANTI-Nys hier . . . . . . wie was de eerste Belg op de OS ?? Of was dat ook geen echt MTB parcour :roll:
Ik begrijp dat jullie gefrusteerd zijn over het parcour maar is het echt nodig om alles op Nys te steken, het is hiet gelijk een kleuterklas . . . . . .

Nee. :lol:
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Zageventen, waar zaten alle klagers toen het koers was in Verviers? Nys was daar anders wel hoor. Hij koos niet voor Langdorp, in tegenstelling tot vorig jaar ;)

En met alle commentaren over golazo en de uci, wie heeft die enquete op de website van de uci al ingevuld? Dan ben je vrij om je mening te geven. Hetzelfde over Golazo, stuur hen een mail met opbouwende kritiek en tips, ze zullen dan wel luisteren! Neen, liever anoniem klagen op een forum..

De mtb-sport heeft volgens mij toch een orgaan als Golazo nodig hoor, kijk maar hoe fout het loopt op de Wallonia cups. En toppers hebben uci-punten en dus uci-koersen nodig, da's ook een zekerheid. Wie legt de link..
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

viperke wrote:Zageventen, waar zaten alle klagers toen het koers was in Verviers? Nys was daar anders wel hoor. Hij koos niet voor Langdorp, in tegenstelling tot vorig jaar ;)

En met alle commentaren over golazo en de uci, wie heeft die enquete op de website van de uci al ingevuld? Dan ben je vrij om je mening te geven. Hetzelfde over Golazo, stuur hen een mail met opbouwende kritiek en tips, ze zullen dan wel luisteren! Neen, liever anoniem klagen op een forum..

De mtb-sport heeft volgens mij toch een orgaan als Golazo nodig hoor, kijk maar hoe fout het loopt op de Wallonia cups. En toppers hebben uci-punten en dus uci-koersen nodig, da's ook een zekerheid. Wie legt de link..
Enquete ingevuld + mail verzonden naar golazo. En ik ga hier zeker niet de enige zijn!
Volledig akkoord dat de mtb een ondersteunend en organiserend orgaan nodig heeft! Maar dat orgaan moet dan wel een duidelijk onderscheid kunnen maken tussen MTB en cyclocross. En nee, dat is nu niet het geval met golazo! Golazo probeert MTB meer en meer naar veldrijden te doen neigen. MTB moet mountainbike blijven en cyclocross cyclocross. De MTB parcours zoals Averbode moeten niet veranderd worden ten voordele van mijnheer Nys.
Ruben S.
Mountainbiker

Post by Ruben S. »

Ik heb eergisteren de enquete ingevuld, met degelijke argumenten. :lol:

En ik reed mee in Verviers.
:wink:
Last edited by Ruben S. on Mon 21 Jun 2010 13:32, edited 1 time in total.
Vintage
Mountainbiker

Post by Vintage »

Mijn argumenten waren ook erg degelijk :P :lol:
De Janssens
Mountainbiker

Post by De Janssens »

Uitslagen van Fun A en B staan online. In mijn geval mochten ze gerust offline blijven :lol:
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

viperke wrote:Hetzelfde over Golazo, stuur hen een mail met opbouwende kritiek en tips, ze zullen dan wel luisteren! Neen, liever anoniem klagen op een forum..
redelijk naïef, me dunkt, golazo wil van de vijvers een mega sportcomplex maken, hun zogenaamd Energy Park,

deze uci top 'mountainbike' race is levensgrote reclame voor dat complex
je mag kritiek spuien tot je een ons weegt: ze zullen er blijven een 'mtbike' race organiseren

confer ook verbeecks poulain en toekomstig (?) medewerker sven nys die nog eventjes meegaf dat het leuk sporten was in de vijvers (exqi plus), ook leuk is natuurlijk dat hij altijd wint op dat veldritparcours en zodoende een pak uci punten meepakt (voor de mtbike), absalon wordt ongetwijfeld ook dik betaald om er een mtbiketintje aan te geven
viperke wrote: De mtb-sport heeft volgens mij toch een orgaan als Golazo nodig hoor, kijk maar hoe fout het loopt op de Wallonia cups.
je bedoelt allicht: een bedrijf als golazo, golazo brengt idd nieuwe impulsen voor zowel de professionele als de recreatieve sport, confer de veldrit race in Namen, averbode is bvb. het lelijke, commerciële eentje in een mooie bijt (de belgacom grand prix)

anderzijds slokken ze niet-commerciële initiatieven op (zoals de rvv), waarna ze er een commercieel en duur evenement van maken, maar die discussie werd elders al gevoerd

idem dito, mutatis mutandis, voor het park 'de vijvers', er wordt niet alleen om commerciële redenen een zogenaamde 'mtbike'race georganiseerd, er zijn ook andere bezwaren:

er bestaat zelfs een facebookgroep tegen het energy park

en deze mensen zijn er ook niet mee opgezet

A propos: proficiat met je goeie resultaten in de belgacom grand prix (ondanks zware studies)!
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

mochten ze nu eens in de winter een cyclocross race organiseren in het energy park, dient perfect daarvoor,

en in de zomer een mtbike race op de locatie waar ze in de winter een cyclocross race organiseren (citadel van Namen)...
sharplikeascalpel
Mountainbiker

Post by sharplikeascalpel »

Ok deze discussie gaat hier nog lang blijven duren!!!!!

Als degenen die achter de "professionalisering van de mtb in België" staan nu die koersen gaan rijden en diegenen die er niet achter staan zich concentreren op andere wedstrijden... WAAR IS ER DAN EEN PROBLEEM???

Er zijn genoeg UCI koersen in België en in het ( nabije ) buitenland om een seizoen te volmaken. En er zijn zeker voldoende wedstrijden die kleinschaliger zijn, ook in België en in het ( nabije ) buitenland waar je ook een seizoen mee kan volmaken...

Laten we gewoon allemaal ons ding doen wat we graag doen. We kunnen allemaal geen Nysen en Paulissen zijn!

Over de wedstrijd: ook niet mijn favoriete parkoers maar het was wel kicken om met de olympisch kampioen, Nys en Paulissen en al die andere toppers in de startbox te staan!
viperke
Mountainbiker

Post by viperke »

Golazo beseft ook wel dat ze zich op deze manier niet populair maken bij de bikers hoor. Het is en blijft een bedrijf dat uit is op winst, dus ze beseffen dat ze onze steun nodig hebben, daarom zullen ze ook wel naar onze commentaren luisteren. Als we met genoeg zijn, deze voldoende argumenteren en met alternatieven komen zal er ook wel verandering komen.

Averbode is absoluut geen promotie voor de mtb-sport, heel misschien was dat ook reden dat Sporza maar 10sec Averbode toonde, tov anderhalve minuut reportage over Verviers. Ik begrijp alle commentaar over het parcours (en ben het daar ook volledig mee eens), maar anderzijds worden organisatoren van regionale wedstrijden (vb Moerbeke) luid aangemoedigd voor al hun inzet, ondanks dat deze parcours vaak weinig verschillen met Averbode. Die aanmoedigingen zijn ook terecht, maar is Golazo ineens de duivel omdat ze (met veel meer financiële middelen) een soortgelijk iets organiseren ? Hoeveel geld ook, in De Vijvers gaan ze nooit een waardig mtb-circuit kunnen aanleggen, met geld hebben ze enkel het logistieke in de hand.
Post Reply