fidea averbode

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Sunn Xtreme wrote:denk dat Meirhaege de lat een heel pak hoger zou leggen qua omloop en technische moeilijkheidgraad.

Dat hebben we in Aantwaarpen geziengh.... #-o

vraag is alleen, of ze hem laten doen of tegenwerken, zoals vroeger zeer vaak het geval was bij mensen die de sport serieus wilden aanpakken en uitbouwen. En dan het zo beu waren dat ze opstapten.
1st een geschikte locatie vinden, dan parcours bouwen, nu doen ze het bijna omgekeerd.

5 goede permanente omlopen zouden we hier over vlaanderen moeten hebben, desnoods als Blosoroute.....moeilijk kan dat niet zijn.
El Perro Diablo
Mountainbiker

'k Ben trouwens al blij dat er nog renners ontevredn zijn, in Antwerpen was ik precies den enige die dat dikke zeik vond, nu beginnen er toch euro's te vallen dat mtb wat anders zou mogen zijn.
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

Die is bezig met mtb te heruitvinden.

Ben bewust niet geweest, mijn inschrijvingsgeld in de kroeg gaan opzuipen, is even weggesmeten geld, mor ben nu niet slechtgezind nor huis vertrokken.

MOUNTAIN= berg, mountainbike is bergop en beraf fietsen.....brandingsurfen kunde ook niet op het meer van Keerbergen doen.

ALS ge toch in vlaanderen iets mtb gericht wil doen, zorg dan dat er wat te klimmen/dalen is.......persoonlijk vind ik da de walen /ardennen mtb gebied zijn, maar met wat goede wil kan dat hier ook, mor niet op zo'n averbodeparcours, dit is TE belachelijk.
Geheel akkoord Pierro...
maar ik denk niet dat Nijs Mtb heruitvindt...

't is niet omdat nen eskimo per toeval op zijn handen pist dat hij weet hoe hij vuur moet maken.
De organisatie die hem sponsort in de vorm van Mtb erkenning doet dit niet verniet, dus eens Nijs' kaars (met alle respect voor de atleet Nijs) is uitgewaaid, zal ook de intresse in de Mtb-sport over zijn (wegens niet rendabel.)
Nijs grijpt zijn poen, en dat is zijn recht, maar het is erg dat een sport die ontstaan is door een bende hippies met stalen velo's, zelfs in dit pietluttig landje (dat zich inzette als pionier) niet kan overleven wegens geldgewin.

[/quote]
El Perro Diablo
Mountainbiker

Dan moeten we terug naar af gaan, kleine koersen, ingericht door echte liefhebbers ergens in kleine ardense dorpkes.....zoals TJV da deed(doet???)
In Pepingen slagen ze er wel in om zelf iets deftigs op 2 weieen te doen.
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

Perro, ik kan je niet tegenspreken.
Maar zij die de Uci punten nodig hebben moeten de mogelijkheid hebben deze te verdienen.. en spijtig genoeg weet jij en ik dat de organisatoren van deze evenementen hun ziel (en onafhankelijkheid) verkocht hebben aan Golazo (wegens hoer van Uci)
Indien je zoiets op punt zet rij ik mee... voor de fun hé.
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Is het eigenlijk toegestaan om zelf een wedstrijd te organiseren? Denkende aan vergunningen/verzekeringen/omkadering/afsluiten van wegen Ik zou eerlijk gezegd wel zo iets durven ineen steken, ik speel al een tijdje met die gedachte. Ik heb wel een paar kennissen om samen te werken. Er ligt hier bij ons ook een steengroeve waar ooit nog een MTB wedstrijd georganiseerd is. Daar zaten toen afdalingen in die :drunk: waren. Iedereen te voet naar beneden behalve 1 iemand... een zekere Meirhaeghe...
Intussen is de groeve wel al weer aangevuld met afval e.d. maar er moet volgens mij nog wel iets uit te stippelen zijn op die taluds. Naast de groeve liggen er ook nog 2 bossen waar een leuke lus mogelijk is, iedere keer met interval. Zo beetje het genre als op de herdermarathon (aan die radar van het leger), iedere keer 7-8m hoogteverschil, snel op en af, kort draaien en keren.

Ofwel Ronse weer bovenhalen als MTB wedstrijd, dat was nog een leuk parcours, rond de 200htm per ronde van 5km. Met een goede groep moet dat wel mogelijk zijn daar nog eens te organiseren.

Steengroeve:
Image
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

Is het eigenlijk toegestaan om zelf een wedstrijd te organiseren? Denkende aan vergunningen/verzekeringen/omkadering/afsluiten van wegen Ik zou eerlijk gezegd wel zo iets durven ineen steken, ik speel al een tijdje met die gedachte. Ik heb wel een paar kennissen om samen te werken. Er ligt hier bij ons ook een steengroeve waar ooit nog een MTB wedstrijd georganiseerd is. Daar zaten toen afdalingen in die waren. Iedereen te voet naar beneden behalve 1 iemand... een zekere Meirhaeghe...
Intussen is de groeve wel al weer aangevuld met afval e.d. maar er moet volgens mij nog wel iets uit te stippelen zijn op die taluds. Naast de groeve liggen er ook nog 2 bossen waar een leuke lus mogelijk is, iedere keer met interval. Zo beetje het genre als op de herdermarathon (aan die radar van het leger), iedere keer 7-8m hoogteverschil, snel op en af, kort draaien en keren.
Dat kan je zeker..
Huur wat tijdsmeting materiaal en geef nummers...
Maar wat gaan we daarmee bereiken?
Nijs en Co verbod wegens sponsoringscontrakten, Absallon.. euhm..
Geen Uci punten aan verbonden, dus geen teams
G-Skin-Deforche MTB Racing Team
Team Saeco
Team Lingier-Versluys
Trek-KMC Racing Team
Goeman-Scott Cycling Team
Eliza-Orbea Team
..
Wordt dus een lokale wedstrijd die misschien ooit kan doorgroeien tot een topper alà B. Brentjens of Paulissen...
Maar dan gaat er nog veel water (en geld) naar de zee moeten stromen.
Voor de liefhebbers van mtb echter...
We kunnen beginnen met een Mtb.be cup, waar de moderators een bakske bier geven en we een truike kunnen winnen...
(voor mij nen L)
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Dat zou de bedoeling zijn eh, een wedstrijd voor pure amateurs. Geen overdreven prijzen maar nog eens een wedstrijd zoals het vroeger was en waar de echte mountainbiker plezier aan beleeft. De 1e prijs 6 fleskes bier, de 2e prijs zo een plastic strandzakske dat ge op de luchthaven krijgt bij Sunsnacks of Neckerman en als 3e prijs nen azalea.
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

El Perro Diablo

Dan moeten we terug naar af gaan, kleine koersen, ingericht door echte liefhebbers ergens in kleine ardense dorpkes.....zoals TJV da deed(doet???)
In Pepingen slagen ze er wel in om zelf iets deftigs op 2 weieen te doen.
freezy

Dat zou de bedoeling zijn eh, een wedstrijd voor pure amateurs. Geen overdreven prijzen maar nog eens een wedstrijd zoals het vroeger was en waar de echte mountainbiker plezier aan beleeft. De 1e prijs 6 fleskes bier, de 2e prijs zo een plastic strandzakske dat ge op de luchthaven krijgt bij Sunsnacks of Neckerman en als 3e prijs nen azalea.

Dus moeten we eerst een polleke houden... wie doet er mee aan de eerste Mtb.be classic.. de klassen indelen (dames, junioren, de masters...)...

Klinkt goed.. en kan me daar wel in vinden.
Ik rij bij de masters 1... voor nen azalea.. 8)
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

Of denk gewoon terug aan het Beker van Belgie concept, tussen 1994 en 1998....
de races waren algemeen qua parcours goed tot outstanding.
9/10 waren zeker een internationale UCI kalender waardig, ook al hadden ze dat statuut toen niet. Er kwamen ook buitenlanders meedoen zonder dat die een uitnodiging kregen of tegen betaling gevraagd waren.
Over de grenzen kende men ons regelmatigheidscriterium als technisch volwaardig en met uitstraling, dat zeker een mooie toekomst had.
Ondanks de geografische beperkingen.
in die jaren groeide de mtb-scene ook erg explosief.

Het opzet zag er meestal een stuk profesioneler uit dan nu het geval is, de Bond was wel amateuristisch aan het werken maar het vlotte wel redelijk goed, gezien de sport bij ons erg jong was.
Maar het zag er algemeen goed uit voor de toekomst (tot er in 1998 iemand aan eigenbelang dacht en alles kapot hielp)

Als men opnieuw in die richting zou werken, is de kans groot dat de mtb in ons land snel zichzelf verkoopt, en zal men niet smalend doen over de grenzen zoals er nu weleens gebeurd over ons nationaal mtb regelmatigheidscriterium.

het is wat nostalgie, akkoord, maar als je die periode hebt meegemaakt, kan je er niet naastkijken waar nu het schoentje wringt, welke weg het opkan en werk aan de fouten van toen en de afgelopen jaren, en je krijgt een volwaardig professioneel ingericht mtb circuit met faam tot over de landgrenzen.
Dan heb je snel weer 250-350 vertrekkers bij de elites en beloften, en ook dikke rijen aan de start bij de jeugd EN de dames.
Post Reply