Garmin GPSmap 60CSX/CX

Plaats hier je GPS gerelateerde vragen en routes .
SoundLeSs
Mountainbiker
Location: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra

Post by SoundLeSs »

Ik vraag me af of het mogelijk is om op mij 60CSx een wegenkaart van Europa te installeren. Nu staat er topo van belgië op.

Kan je via deze Europese wegenkaart dan ook navigeren van punt A naar punt B ==> adres ingeven, zoals een gewone autogps?

Greetz
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

SoundLeSs wrote:Ik vraag me af of het mogelijk is om op mij 60CSx een wegenkaart van Europa te installeren. Nu staat er topo van belgië op.

Kan je via deze Europese wegenkaart dan ook navigeren van punt A naar punt B ==> adres ingeven, zoals een gewone autogps?

Greetz
Ja, City Navigator
Ja, net zoals in een auto gps (wel geen spraak, enkel beeps)
SoundLeSs
Mountainbiker
Location: MTB: Bianchi Oetzi 9700 Carb, Trek Top Fuel 9.9 | Koersfiets: Trek 1.9 Ultegra

Post by SoundLeSs »

Beny wrote:
SoundLeSs wrote:Ik vraag me af of het mogelijk is om op mij 60CSx een wegenkaart van Europa te installeren. Nu staat er topo van belgië op.

Greetz
Ja, City Navigator
Dan volgt nu de tweede vraag:

Hoe vervang ik mijn toposoftware op mijn GPS door die City Navigator? Gewoon micro-SDkaartje met die city navigator op erin proppe?
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

SoundLeSs wrote:
Beny wrote:

Greetz
Ja, City Navigator
Dan volgt nu de tweede vraag:

Hoe vervang ik mijn toposoftware op mijn GPS door die City Navigator? Gewoon micro-SDkaartje met die city navigator op erin proppe?
Je kan CN kopen op SD op of DVD

Op SD: op het toestel waar je SD kaartje insteekt werkt de kaart
Voordeel: niet afhankelijk van het interne ID van je GPS
Nadeel: niet te installeren op je PC
In dit geval gewoonweg het SD kaartje in je toestel plaatsen

Op DVD: je ontgrendeld via het interne ID van je GPS de kaart on-line
Voordeel: te installeren op je PC en daardoor mogelijk om routes en tracks te maken
Nadeel: niet overdraagbaar op een ander GPS toestel (toestel verkopen + kaarten is dan de boodschap)
In dit geval via Mapsource al je kaarten die je op je toestel wilt staan hebben in 1 geheel overdragen
Kaarten overdragen = voorgaande vervangen
Dus: en topo en CN tegelijk selecteren en overdragen (naar keuze op intern geheugen gps of SD die in het toestel zit, laatste verdient mijn voorkeur)
SoundLeSs
Mountainbiker

Post by SoundLeSs »

Ok merci voor deze goeien uitleg. Ik ga voor CN op SD, want moet daar niks mee op mijn PC doen. Enige nut is thuis geraken als ik weg ben met de koersvelo en dan liefst over verharde wegen. Dat is spijtig genoeg ni echt mogelijk bij de topo kaart want die brengt je gewoon in vogelvlucht naar je geselecteerde waypoint.
SoundLeSs
Mountainbiker

Post by SoundLeSs »

damn, Garminhouder is te smal voor koersfietsstuur :-?

Garminhouder gaat maar tot 32mm, maar mijn stuur is 31,8mm op de smalste plaatsen (waar m'n stuurlint zit). Daar kan ik gps dus niet plaatsen. Naar de stuurpen toe wordt stuur opmerkelijk dikker (vuile Bontrager-crap). Ben al eens gaan piepen naar Touratech, maar die GPS-houder is maar voor sturen met diameter van 25mm (lijkt me weinig, mr da stond toch op hun site). Iemand nog een ideetje voor goede bike-mounts?
RigolleM
Mountainbiker

Post by RigolleM »

SoundLeSs wrote:Iemand nog een ideetje voor goede bike-mounts?
Softplate + RAM houder ;-)
SoundLeSs
Mountainbiker

Post by SoundLeSs »

RigolleM wrote:
SoundLeSs wrote:Iemand nog een ideetje voor goede bike-mounts?
Softplate + RAM houder ;-)
Softplate gaat ook "maar" tot 31,8mm
Frankiebis
Mountainbiker

Post by Frankiebis »

Uiteindelijk vorige week woensdag tot de bestelling van 60CSX, bijhorende standaard steun en 4GB microSD kaart via pixmania.be overgegaan. Gisteren bevestiging gekregen dat betaling OK was en dat pakketje opgestuurd werd. Nog enkele dagen geduld en het spelen kan beginnen :wink:

Het volledige pakket inclusief transport naar Kiala punt en na toepassing promotiecode kost mij 278EUR (60CSX - 249EUR, steun - 19EUR, 4GB microSD - 11EUR). Scherpe prijs als je het mij vraagt =D>

Gezien de niet altijd positieve ervaringen van anderen met pixmania hoop ik dat het transport goed gaat en dat alles werkt [-o<

Update: na een weekje experimenteren vastgesteld dat er standaard 1GB SD card inzit ipv de geadverteerde 64MB!! :roll: =D>
Last edited by Frankiebis on Sat 24 Jul 2010 22:12, edited 1 time in total.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

Zeer binnenkort mogen we zijn opvolger verwachten:
http://www.garmin.be/NL/prod.asp?refNR=010-00868-00
Post Reply