fidea averbode

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Gismo
Mountainbiker

Post by Gismo »

Yalta-cruiser wrote:Zou Nijs zich realiseren dat hij zo het MTB belachlijk maakt? NEE
Of zou hij echt geloven dat dit mtb pur sang is....? JA
beerken
Mountainbiker

Post by beerken »

Ik denk dat we vooral een verkeerd signaal geven door de matige steun bij de perfecte organisaties zoals bv. verviers.
daarmee bedoel ik weinig renners in diverse reeksen, en bijna geen toeschouwers.
Eastbiker
Mountainbiker

Post by Eastbiker »

beerken wrote:Ik denk dat we vooral een verkeerd signaal geven door de matige steun bij de perfecte organisaties zoals bv. verviers.
daarmee bedoel ik weinig renners in diverse reeksen, en bijna geen toeschouwers.
+1
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

beerken schreef:
Ik denk dat we vooral een verkeerd signaal geven door de matige steun bij de perfecte organisaties zoals bv. verviers.

+1
Klopt,
maar als je een organisatie (lees sponsor) achter je hebt staan die vooral het vertrouwde publiek (lees de winterse primus-drinker die in de zomer wel wil supporteren voor zijn favoriet, maar zelden of nooit zelf op een fiets kruipt en die de echte mtb-er niet kent, noch bemind, en die dit soort evenementen aangrijpt om weg van de vrouw te zijn en "a fris pinke te drinken" met de maten) is het makkelijk om dit soort evenementen op te zetten.
Ik twijfel er niet aan dat zij de ballen intresse hebben aan Houffa, Verviers of de gehele UCI.
Zonder complot-theoriën op te zetten (Kennedy is allang dood) komt het sommigen goed uit dat ze een alleenrecht in België hebben om wedstrijden in te richten waarbij de renners kans hebben Uci punten te verkrijgen (voor OS. of whatever) en nog beter dat die renners uit hun eigen bekrompen stal komen.
storm-biker
Mountainbiker

Post by storm-biker »

Vorig jaar gereden nu weer maar, dit was de laatste keer.
Rijd nog liever een koers op de weg dan dit.
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

al eens gekeken naar het verschil in reklame tussen Verviers en Averbode?
via media : tv, krant, radio...
verder overal posters / flyers
Hier zit een bekende naam achter de parcoursbouw en mede-inrichting (rara...)
momenteel is statistiek gezien, Averbode het Paradepaardje voor de organisatie en sponsor Belgacom (als je de uitgaven bekijkt naar promotie toe...)

verviers : 3 keer niks.
hier zit niet 1 bekende naam achter de organisatie ervan...
niet verwonderen dat de doorsnee persoon er niets van hoort of interesse voor krijgt.
Last edited by Sunn Xtreme on Sun 20 Jun 2010 23:06, edited 1 time in total.
Yalta-cruiser
Mountainbiker

Post by Yalta-cruiser »

Voilla;
en dan paar toprenners geld voor hun neus houden om supporters te krijgen, of een fenomeen (Meirhaege) aan de cup te verbinden om een parcours te bouwen.....
Easy money..
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

denk dat Meirhaege de lat een heel pak hoger zou leggen qua omloop en technische moeilijkheidgraad.
vraag is alleen, of ze hem laten doen of tegenwerken, zoals vroeger zeer vaak het geval was bij mensen die de sport serieus wilden aanpakken en uitbouwen. En dan het zo beu waren dat ze opstapten.
El Perro Diablo
Mountainbiker

Post by El Perro Diablo »

Yalta-cruiser wrote:Zou Nijs zich realiseren dat hij zo het MTB belachlijk maakt?
Of zou hij echt geloven dat dit mtb pur sang is....?
Die is bezig met mtb te heruitvinden.

Ben bewust niet geweest, mijn inschrijvingsgeld in de kroeg gaan opzuipen, is even weggesmeten geld, mor ben nu niet slechtgezind nor huis vertrokken.

MOUNTAIN= berg, mountainbike is bergop en beraf fietsen.....brandingsurfen kunde ook niet op het meer van Keerbergen doen.

ALS ge toch in vlaanderen iets mtb gericht wil doen, zorg dan dat er wat te klimmen/dalen is.......persoonlijk vind ik da de walen /ardennen mtb gebied zijn, maar met wat goede wil kan dat hier ook, mor niet op zo'n averbodeparcours, dit is TE belachelijk.
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

Yalta-cruiser wrote:
+1
Zonder complot-theoriën op te zetten (Kennedy is allang dood) komt het sommigen goed uit dat ze een alleenrecht in België hebben om wedstrijden in te richten waarbij de renners kans hebben Uci punten te verkrijgen (voor OS. of whatever) en nog beter dat die renners uit hun eigen bekrompen stal komen.
T'is gewoon grappig. Als nys (golazo product) geen uci punten kan pakken, maken ze zelf een uci wedstrijd op maat van nys zodat hij zijn puntjes kan pakken en weer media aandacht(nys + hun sponsors) krijgt,...
T'begint tegenwoordig allemaal EEN POT NAT te worden.

Aja, paulissen is ook golazo product sinds dit jaar... wat gaan ze daarmee aanvangen...
Post Reply