Zo 20/06/2010 Koekelare

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
den wakkere bakker gits
Mountainbiker
Location: Monty jozef dressler Replica+scott spark 30+ maes beach 29'er+ koxx trialbike+Pyga onetwenty

Post by den wakkere bakker gits »

heb mij ook maar bezig gehouden en eens de Brug in ingelmunster afgereden de matras omhoog en dergelijke Reuze Leuk geweest deze morgen. En ferm op me gemak geweest helemaal alleen :-D
wesley snipes
Mountainbiker

Post by wesley snipes »

Manza wrote:ik zal m'n mazout naar Koekelare en inschrijvingsgeld maar sparen en hier in Houthulst een toer doen.

Jammer dat er niets anders te doen is in de buurt. Kluisbergen is ook al weer een eind rijden van hier hé...

houthulst? zeg eens...
Manza
Mountainbiker

Post by Manza »

houthulst? zeg eens...
Wat valt er te zeggen? Hier kun je toch ook wel eens een toertje rijden die "meevalt".
spiermassa
Mountainbiker
Location: trek fuel ex8 29'r en 26'r,trek stache,specialized fatboy,cube reaction,,thomson x-line

Post by spiermassa »

Lichterveldenaere wrote:Gezien ik zondag niet kan gaan rijden en deze de enige relatief dichte tocht was, rond de middag naar Koekelare afgezakt. 't Is niet mijn favoriete streek en ik kom hier zelden. Met heel lage verwachtingen vertrokken (ervaring leert dat je mindere tochten dan toch beter gaat vinden)

Veel baan in de start. Al 3km weg langs de grote baan vooraleer de eerste offroadstrook kwam. 't Is geen uitdagende streek, dus weet je wat volgt: een redelijk vlak parcours (op de Rudenberg na), veel landelijke wegen en boerenslagen in Koekelare, Ichtegem en Eernegem. Na een tijdje begon het me ook op te vallen dat ik verschikkelijk veel BLOSO-pijlen begon te zien. 't Kwam zelfs zo ver dat ik op bepaalde plekken de pijlen van de organisatie niet direct vond en dan maar de BLOSO begon te volgen (met goed gevolg)

De lus naar Wijnendale (nog maar eens Torhout.... #-o ) voor de grote afstand verliep quasi volledig langs BLOSO-parcours en hier kregen we het domein de Maere (kasteel d'Aertrycke) waar juist veel wandelaars aanwezig waren, maar eigenlijk geen problemen ondervonden.

Wel vééééééééééééél oude spoorweg (zeker 8km in verschillende stukken). Grootste moeilijkheidsgraad was de wind. Als windhater heeft me dat zeker wat parten gespeeld en zo maar met een avg van iets boven de 22 aangekomen (wat voor mij veel is).

Op het laatste wel een mooi stukje op het sportdomein van Koekelare zelf. Eindconclusie: een met alle respect oudere wielertoeristenclub die een TT wil inrichten en daarvoor vooral een beroep doet op de bloso-parcours. Wat er niet ligt, kun je niet aanbieden. Er zaten mooie stukken in, maar 't zal nooit mijn favoriete streek worden.

Ook opvallend, de enige tocht vandaag in West-Vlaanderen, maar je kon er bezwaarlijk over de koppen lopen. Lang geleden dat ik nog eens een TT gereden heb, waarbij ik niet ingehaald werd! (en ook niemand ingehaald heb trouwens)
kon het niet beter zelf verwoorden maar we zaten toch op onze vélo en 23 avs is voor mij ook buiten categorie.
MX jorgy
Mountainbiker

Post by MX jorgy »

Tja,ze passeren hier al 2 dagen aan m'n achterdeure dus vanmorgen ook maar aangezet #-o
Idd ne grote blosotoer,en als je weet dat er in m'n hof een bmx parcourke ligt da ze zeker mogen gebruiken,langs de spoorweg.
Toch wa doorgereden vo wa km's gereden te hebben, 45km, avs 25,2.
Aan de finish me kaartje afgegeven vo ne boterham en blijkbaar weten ze nog altijd ni da ne echte sportman geen gekapt eet #-o ,e boterham met kaas mocht er wel zijn vind ik,en das ni alleen op deze TT [-X
jägermeister
Mountainbiker

Post by jägermeister »

Manza wrote:
houthulst? zeg eens...
Wat valt er te zeggen? Hier kun je toch ook wel eens een toertje rijden die "meevalt".
Nog een Houthulstnare si. Ge kunt hier inderdaad wel een toerke rijden hé. En ge woont niet verre van 't speelplein :lol: :lol: :lol: .
de fretter
Mountainbiker

Post by de fretter »

Ik wist al dat ik geen echte sportman was maar nu ben ik het zeker. Vandaar dat ik die stutte met gekapt lekker vond. 45Km Avs 26.7.
Geef mij maar een beter parcour en van de rest klaag ik niet.
wesley snipes
Mountainbiker

Post by wesley snipes »

Manza wrote:
houthulst? zeg eens...

vanzeneigens dadde.
Manza
Mountainbiker

Post by Manza »

En ge woont niet verre van 't speelplein.
op letterlijk 100m van de Jachthoorn of maw ... den entree van 't speelplein :-)

Misschien moeten we eesn afspreken met de gasten van Houthulst en eens een toertje doen.
Ben eens benieuwd wat voor kaliber we hier allemaal hebben.
McEddy
Mountainbiker

Post by McEddy »

Nog nen Houthulstnaere hier! :-D Dat ware nog een keer een gedacht, met alle Houthulstforumnaren naart speelplein. Dus wie hebben we al, Jagermeister, Manza, Wesley Snipes ...
Post Reply