Za 19/06/2010 Zele

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Frankiebis
Mountainbiker

Post by Frankiebis »

Net terug uit herzele van de 75km die er 80 waren.
Mooie TT, veel single tracks en het ging dikwijls op en neer. Doseren was de boodschap :wink:
De single tracks lagen regelmatig tussen prikkeldraad en daar ben ik niet zo'n amateur van wegens geen ruimte voor foutjes :oops:

De pijltjes stonden echter niet altijd goed zichtbaar en maar al bij al maar èèn keer in de buurt van Mere moeten zoeken. We werden er door dappere lopers geholpen, waarvoor dank =D> . Toch enkelen serieus op de pijltjes horen klagen want die hadden waar ik 70km had er reeds 80km! Blijkbaar waren de VTT pijltjes bijna identiek aan de cyclo pijltjes en vandaar hun ongenoegen. Het waren wel mannen die serieus doorreden. Hun gemiddelde zal wel een serieus stuk boven mijn gemiddelde van 19,7km/h gelegen hebben.

De 1ste bevoorrading vond ik goed, op de 2de was er jammergenoeg geen energiedrank (wel cola en water). Daarnaast was er op beide appelsien, banaan, peperkoek, cake en suikerwafel.

De wind was niet altijd een bondgenoot. De wind gecombineerd met de pittige tocht en je hebt een ideale mix voor krampen ... Rond kmpaal 70 in de buurt van Steenhuize heb ik 2 dapperen geparkeerd zien staan. Uiteindelijk viel de voorspelde koude en regen nog mee want van de inspanning krijg je het warm en slechts 2 regenbuien gehad.

Heeft er iemand het aantal hm van de 75km?
Alsook de GPS-track?

Samengevat: geslaagde TT en bij leven en welzijn tot volgend jaar :bounce:
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Deze morgen samen met een kleine bende gestart voor de 75.
Na 5 km ging mijn motorke al in het rood :oops:
De vakantiestemming zit al duidelijk int kopke en in de benen.
Na 2 vlaagjes regen, een koprol van 2 collega's en een wispelturige band van Jodelaietje... de toch een beetje ingekort.
Mijn collega's nog van het nodige vocht voorzien en rustig mijn boane ingekort.
Morgen nog een ritje en dan kunnen we vertrekken :bounce: :bounce:
S-Biker Gino
Mountainbiker

Post by S-Biker Gino »

Een zeer mooie tocht, alles wat er daar in de buurt te beleven valt hebben ze gevonden en in hun tocht weten te puzzelen, alleen zouden ze deze puzzel wat duidelijker mogen uitpijlen... dat is dan ook de enige kritiek die ik op de organisatie kan en mag geven maar misschien is er hier en daar wel wat sprake van sabotage ! zou mij niks verwonderen [-X [-X [-X

Na nog geen 20 km zo'n 100m achterop geraakt (achterderrie deed niet wat ik wou, overigens thx to Jodelaietie voor het eerste stuk lang gras uit mijn derrie te puzzelen maar nadien bleek het kabeltje wat gelost te zijn, nieuw gerief dient eerst ingelopen te worden zekers :oops: ) op de rest van de minibende/TGV (Uncle Sam, Cowboy Peter & Co...) toen het eerste bosje ingedraaid =D> =D> =D> en ben ik er nu aan de verkeerde kant uitgereden (vlak na een steile afdaling direct de oude trambedding op) ik weet het niet maar ik vermoed dat ik daar of wat verder een verkeerde afslag moet genomen hebben want ik was plots alleen op baan en op uitgepijlde tracks met redelijk hoog gras (om van de netels nog te zwijgen) waarin nog geen verse sporen gereden waren... het was op één van die tracks dat ik een vermoeden van sabotage heb ontdekt, klinkers (die er nog heel proper uit zagen en er dus nog niet lang kunnen liggen) uitgestrooid tussen het hoge gras met aan weerszijden prikkeldraad, schone cocktail om eens in te duiken! Prikkeldraad heb ik ontweken maar uiteindelijk redelijk hard tegen de grond gekwakt en toen de klinkers ontdekt, heb deze dan voor zover mogelijk maar op kant gezwierd... Uiteindelijk bleek mijn 75km dus op 61km te garage binnen te rijden... dus moet ergens wat ongewild afgesneden hebben.
Gemiddelde 20.9km/h en 870HM.

Besluit een zeer mooie tocht waar alles is uitgehaald maar zoals eerder al voorspeld zou de uitpijling wat meer verzorgd mogen worden maar ondanks dat is dit zeker een aanrader =D> met technische stukjes in die je in deze streek niet zou verwachten =D> =D> =D>

Een zeer mooie opwarmer voor morgen in Kluisbergen :wink: tot dan dus!
fonzarelie
Mountainbiker

Post by fonzarelie »

wij van mtha8 ook langs gekomen bedankt jongens voor de mooie tocht
en tot volgend jaar
GRTS MTBHA8
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

net als vorig jaar was dit een hoogvlieger (althans voor wij die de streek nie kennen). In en uit paadjes, bosjes, dreven, gans de tijd lichtjes op en neer. Dit is het soort parcours dat ik graag heb. Behalve een gemiste bocht in een afdaling #-o , hebben we geen noemenswaardige probs gehad met de pijlen. Aangezien er nog ene wilde tracteren, en ons tempo niet hoog genoeg lag, hebben we een hoekske van 20km ingekort en afgesloten met 57 deugddoende km's.
Aan de aankomst vroegen ze ons of 't niet te moeilijk was #-o . Er moeten nog veel meer technische stukken ingelast worden.
Volgend jaar zeker terug, en hopelijk met ons vele anderen
Morgen staat Kluisbergen op't programma, afstand nog te bepalen volgens de goesting (lees hoeveel keren moet ik lossen).

Het valt mij wel op dat gele pijlen met zwarte druk over 't algemeen minder zichtbaar zijn. Een klein beetje rood zou wss helpen.
Ik heb verschillende pijlen op de grond zien liggen, blijkbaar is de manier van bevestigen ook niet ideaal.
racing_skelle
Mountainbiker

Post by racing_skelle »

Frankiebis wrote:Net terug uit herzele van de 75km die er 80 waren.
Oef, ik dacht al dat het aan mij lag :)
Ik heb er ook 82 opgetekend, dat is inclusief een aantal keer terugkeren om het laatste pijltje te zoeken.
Frankiebis wrote: Heeft er iemand het aantal hm van de 75km?
Mijn polar tekende 810 hm op.

Een leuke trainingstocht. Jammer dat er geen worst meer was aan de aankomst om 18u. Ach, ik zal volgend jaar iets vroeger vertrekken.. :)
vivkemobiel
Mountainbiker
Location: Specialized Era Expert 2015 (fully); Specialized Fate Expert 2012 en 2013 (29-er)

Post by vivkemobiel »

cowboy peter wrote: Het valt mij wel op dat gele pijlen met zwarte druk over 't algemeen minder zichtbaar zijn. Een klein beetje rood zou wss helpen.
Ik heb verschillende pijlen op de grond zien liggen, blijkbaar is de manier van bevestigen ook niet ideaal.
De bepijling kon misschien op sommige plaatsen wel iets beter maar rekeninghoudend met het feit dat deze job in handen was van slechts 1 of 2 personen, is dat niet zo slecht gedaan.
Die persoon heeft er bijna de ganse week aan gewerkt en zelfs een week verlof genomen. Dus Bram: van harte dank voor al het geleverd werk.
alexbiker
Mountainbiker

Post by alexbiker »

Gisteren genoten van deze rit, soms kon de bepijling iets beter. Sommige plaatsen was het precies of we de eerste waren om er door te rijden, normaal heb ik daar geen probleem mee maar met netels van 1 meter hoog ben ik liever niet de eerste.

Verder leuke rit met veel offroad en afwisseling. We zijn wel terug aangekomen met 82km op de teler ipv 75km, liever te veel ipv te weinig maar 7km is wel groot verschil..

De douches zijn wel zwaar onder nul op tien, er moet in Herzele toch wel een sporthal zijn waar je douches kan gebruiken. Herzele lijkt me nu toch niet zo klein.
legolas233
Mountainbiker

Post by legolas233 »

Het was zoals verwacht een zeer mooie tocht,
je ziet dat het parcours gemaakt is door en voor mountainbikers.
=D> =D> =D>
Schoupabiker
Mountainbiker
Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem

Post by Schoupabiker »

Iemand een track opgenomen die hij wil delen?

Post Reply