fidea averbode

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
cureghempiet
Mountainbiker

Post by cureghempiet »

ik begrijp het echt niet...ik begrijp dat ze daar commercieel gezien een manche willen organiseren maar als ze die luskes in da zand vanachter eruit laten is het al een pak beter,dat het geen malmedy is kan niemand aan doen maar het moeilijk proberen te maken door u 5keer van de fiets te dwingen...pfff sorry zenne
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Da's toch gewoon voor en door mr. Nys opgebouwd.
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

Ge moet niet in Averbode gaan ,...........euh ja wa is daar eigenlijk te doen ?

biken kunt ge waar ge maar wilt

kijkhier maar
tègniesj
Mountainbiker

Post by tègniesj »

Sinds 1990 rij ik mtb en heb dus al heel wat parcoursen onder de wielen gehad. Ik ga er mee akkoord dat een mtb-wedstrijd ook kan op plaatsen waar er geen hoogteverschillen zijn, maar...mtb moet mtb blijven. Laat parcoursen bouwen met deskundigheid en door mensen die weten hoe het moet...bovendien zou het niet slecht zijn om rekening te houden met de kritiek / opmerkingen die er vorig jaar waren.

Mochten de mensen van Averbode inspiratie nodig hebben? Laat ze dan maar eens kijken bij de LMTB wedstrijden, wedstrijden zoals Moerbeke-Waas, ... Die mensen hebben gelijkaardige terreinen ter beschikking, maar slagen er WEL in uitdagende-plezante-echte-mtb parcoursen te maken. Eventueel mogen ze ook mij contacteren om er iets beters van te maken :wink:

Het Belgacom-GP circuit juich ik toe, maar waarom leren ze niet uit het verleden? Doen ze het express? De eerste parcoursen van dit criterium waren van een veel beter niveau dan in Averbode (al was Antwerpen aan de korte kant, maar daarvoor krijgen ze mijn vergiffenis). Op hetzelfde terrein in Averbode is veel meer uit te halen...spijtig :( Misschien is er toch nog een sprankeltje hoop dat de organisatoren tegen zondag wat veranderingen aanbrengen? 8)
aj kwak
Mountainbiker

Post by aj kwak »

tègniesj wrote:Het Belgacom-GP circuit juich ik toe, maar waarom leren ze niet uit het verleden?
Golazo heeft 0 ervaring met mtb. Chef mtb is erwin vervecken.
Hun doel is commercieel. Hoe meer media, hoe meer de sponsors betalen.
bosse
Mountainbiker

Post by bosse »

de grachtjes is wel een evrbetering tov vorig jaar, ze hebben er iets meer uitgehaald, beter is er niet te doen , tenzij ze de bergjes in de buurt meepikken...
sn42
Mountainbiker

Post by sn42 »

aj kwak wrote:
tègniesj wrote:Het Belgacom-GP circuit juich ik toe, maar waarom leren ze niet uit het verleden?
Golazo heeft 0 ervaring met mtb. Chef mtb is erwin vervecken.
Hun doel is commercieel. Hoe meer media, hoe meer de sponsors betalen.
stuur anders een mailtje naar erwin vervecken als jij denkt dat hij het voor het zeggen heeft. Volgens mij is het de inrichtende club die het parkoer bouwt.
G_Heylen
Mountainbiker

Post by G_Heylen »

nja, dit parkoer is inderdaad geen mtb-waardig ma alst u ni aanstaat
blijft dan thuis he zo simpel ipv zo te lullen veel gade er ni aan kunne
veranderen ze :wink:
spooky
Mountainbiker

Post by spooky »

Wij mtb'en regelmatig daar in de streek en er is idd veel meer uit te halen! Aan de overkant van de weg heb je de weefberg. Daar kan je constant berg op en berg af laten rijden. Ok, het is natuurlijk geen Houffa, maar je kan er heel leuke klimmetjes en afdalingen maken. Maar ze willen natuurlijk alles rond het domein de vijvers. De klim naar het kapelleke mogen ze niet gebruiken had ik vorig jaar vernomen. Jammer. Wel grappig dat Julien vorig jaar naar de wedstrijdtafel ging op zondag om zich aan te melden en dat blijkbaar niemand wist wie dat dat was. Dat een jongere die ook stond aan te schuiven moest zeggen wie dat was :-)
Tja, beginnersfouten zeker!
Dacuba
Mountainbiker

Post by Dacuba »

spooky wrote:Wij mtb'en regelmatig daar in de streek en er is idd veel meer uit te halen! Aan de overkant van de weg heb je de weefberg. Daar kan je constant berg op en berg af laten rijden. Ok, het is natuurlijk geen Houffa, maar je kan er heel leuke klimmetjes en afdalingen maken. Maar ze willen natuurlijk alles rond het domein de vijvers. De klim naar het kapelleke mogen ze niet gebruiken had ik vorig jaar vernomen. Jammer. Wel grappig dat Julien vorig jaar naar de wedstrijdtafel ging op zondag om zich aan te melden en dat blijkbaar niemand wist wie dat dat was. Dat een jongere die ook stond aan te schuiven moest zeggen wie dat was :-)
Tja, beginnersfouten zeker!
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHA EPIC FAIL :lol: :lol: :lol: :lol:
Post Reply